F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Bár az eredményeket nézve nagyrészt a papírforma szerint alakult az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj, Oscar Piastrinak meg kellett küzdenie a harmadik győzelméért a szezonban. Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
Norris szerint Szaúd-Arábiában nem az ő autójuk volt a legjobb, Piastri szerint de
Lando Norris számára egészen biztosan nem úgy alakult a Szaúd-Arábiai Nagydíj, mint ahogy szerette volna. A McLaren versenyzője autót tört az időmérőn, és bár a futamon végül szépen felzárkózott, csak a negyedik helyen intették le, miközben csapattársa, Oscar Piastri újabb győzelmet aratott.

Minden jel arra utal, hogy Norris továbbra sem érzi magát komfortosan a 2025-ös McLarenben, emiatt érdekes véleménykülönbség alakult ki a brit csapat két versenyzője között. Norris a futam után igyekezett hangsúlyozni, hogy egyáltalán nincs akkora előnyük, mint ahogy azt a közvélemény gondolja, sőt, valójában Szaúd-Arábiában a Red Bullos Max Verstappené volt a leggyorsabb autó.
Oscar Piastri egészen más véleményen van. A világbajnokságot vezető pilóta a futam után elismerte, hogy a Red Bull versenytempója meglepte őt, ettől függetlenül szerinte ezúttal is az ő autójuk volt a legjobb. Becsapós lehet, hogy ezen a gyors kanyarokkal tűzdelt, szűk pályán nagyon nehéz volt Verstappen mögött a turbulens levegőben autózni.
Fotókkal bizonygatja a Red Bull, hogy nem volt jogos Verstappen büntetése
A Szaúd-Arábiai Nagydíj egyből egy vitatható incidenssel indult. A rajt után Oscar Piastri és Max Verstappen szinte egyszerre értek az első kanyarhoz, de nem maradt hely mind a kettőjüknek. Bár az ausztrál el tudott fordulni, Verstappen átvágta a sikánt, így megtartva a vezető helyet. A versenyirányítás úgy ítélte meg, hogy a világbajnoki címvédő előnyt szerzett a kanyarlevágással, ezért öt másodperces időbüntetést róttak ki rá.

Ez az eset ismét rávilágít az F1-es sportszabályzattal kapcsolatos problémákra. Ugyanis valamilyen szinten mindkét versenyző jogosan érvelhet a saját álláspontja mellett. Piastri megalapozottan mondhatja, hogy a kanyar előtt egyértelműen ő volt előrébb, ráadásul miközben neki sikerült bevennie a kanyart, Verstappen csak azért tudta megtartani az első helyét, mert átvágta a pályát.
Ezzel szemben Verstappen jogosan érvelhet amellett, hogy a kanyarcsúcspontnál orrhosszal ő volt előrébb, ráadásul ha nem vágja át a kanyart, összeütközik Piastrival, mivel a mclarenes nem hagyott neki elég helyet. Ezt az álláspontot hangsúlyozta a futam után Christian Horner Red Bull csapafőnök is, aki egy belsőkamerás fotóval próbálta alátámasztani az érveit. A vezető szerint érdemes lenne ismét megvizsgálni a szabályokat, hogy ilyen vitás esetek ne fordulhassanak elő.
Hamilton egyre frusztráltabb, továbbra sem érzi jól magát a Ferrariban
Lewis Hamilton továbbra sem tudta megszokni a 2025-ös Ferrarit. A hétszeres világbajnok a Bahreini Nagydíjat követően még azt mondta, végre megértette az autó működését, de Szaúd-Arábiában nem látszott az előrelépés. Miközben csapattársa, Charles Leclerc dobogós helyen végzett, Hamilton több mint félperces hátrányban csak a hetedik lett.
Eddig a brit versenyző többnyire türelmesen és nyugodtan nyilatkozott a teljesítményét illetően, de a Szaúd-Arábiábai Nagydíj után változott a helyzet. Mindössze 32 másodpercig állt a média szolgálatában, és nem tudta leplezni a frusztrációját.

Hamilton azt mondta, agyátültetésre lenne szüksége ahhoz, hogy megértse a Ferrarit, és a futam közben egyetlen másodpercig sem érezte magát komfortosan az autóban. Arra a kérdésre, hogy tudja-e, miért szenvedett ennyire, egyszavas választ adott: nem.
Ennek ellenére Hamilton nem az autót hibáztatja a küszködéséért. "Nos, egyértelmű, hogy az autónk képes a harmadik helyen végezni, Charles remek munkát végzett. Szóval nem okolhatom az autót."
Trump vámjai miatt tarthatja meg az ülését Jach Doohan?
A pletykák szerint Jack Doohan ülése már az év eleje óta remeg, mivel az Alpine F1-es csapatának kulcsembere, Flavio Briatore a pénzes támogatók kíséretében érkező Franco Colapintót szeretné Pierre Gasly mellett látni. Egyes értesülések már a következő Miami Nagydíj előtt lehetségesnek vélték a cserét, de úgy tűnik, Doohan egyelőre fellélegezhet.

A formula.hu saját forrásaira hivatkozva azt írja, hogy a - Donald Trump által kirobbantott - nemzetközi vámháború miatt a Colapintót támogató érdekkör óvatosabban áll a pénzköltéshez. Eredetileg akár 50 milliós összeget is fizettek volna azért az Alpine csapatnak, hogy a fiatal argentin lehetőséget kapjon Jack Doohan helyén, viszont a kiszámíthatatlan gazdasági viszonyok miatt átértékelik ezeket a terveket.
Nem megy az Aston Martinnak, Alonso a kizárásokban bízik
Eddig kiábrándító az Aston Martin szezonja. A brit csapat rendszeresen a mezőny második felében végez, pontot csupán kétszer tudott szerezni az első két futamon. Érdekes módon a keservesen megszerzett 10 egységet nem a kétszeres világbajnok Fernando Alonso, hanem Lance Stroll szerezte - igaz, a kanadai azóta folyamatosan csapattársa mögött végez.

Alonso legutóbbi nyilatkozata hasonlóan küzdelmes folytatást vetít előre, mint ahogy a szezon eddig alakult. Szerinte a versenyen végig kvalifikációs köröket futott, és mindent kiadott magából, de ennek ellenére a 11. hely volt a maximum, amit elérhetett Szaúd-Arábiában. Ezután a spanyol megismételte, amit Japánban mondott: talán, ha pár ellenfelét kizárják, lehet esélyük a pontszerzésre.
A fentiekhez azt is hozzá kell tenni, hogy a jelek szerint az Aston Martin számára nem fontos a 2025-ös szezon. A csapat nemrég közölte, hogy a Red Bulltól megszerzett tervezőzseni, Adrian Newey 100 százalékban a 2026-os autóra koncentrál.
Forrás: formula.hu; racingnews365.com; motorsport.com
