A Mercedes is beszáll az idióta kormányzásos trendbe

2025.04.25. 06:06

  • Jövőre mutatkozik be a Mercedes steer-by-wire, azaz vezetékes kormányzási rendszere.
  • Az angolul yoke-nak nevezett szarvkormány is érkezik, ami azonban más gyártóknák nem aratott osztatlan sikert. 
  • Várhatóan az új EQS-ben fog bemutatkozni az új megoldás.

A steer-by-wire nem újdonság, a Tesla és a Lexus is bemutatta már a saját változatát: lényege, hogy nincs valódi mechanikai kapcsolat a kormány és a kerekek között, az információkat vezeték közvetíti. Felesleges bonyolításnak tűnik, de megoldás fő erénye, hogy megkönnyíti az önvezetési rendszerek működését, a Mercedes fejlesztői pedig gyorsabb reakciót, jobb kezelhetőséget, jobb manőverezhetőséget és csökkentett kormányzási erőkifejtést ígértek, valamint azt, hogy az útegyenetlenségeket sem lehet majd érezni a kormányon. A Thyssenkrupp megoldásáról Gajdán Miki írt hosszabb technikai anyagot, itt olvashatod.

Sokkal megosztóbb a yoke-nak nevezett szarvkormány: a Tesla Model S és Model X Plaid egy ideig kizárólag ilyen kormánnyal készült, a megszokott kerek kormányt pedig extraként lehetett rendelni. Csakhogy olyan sokan szerették volna az eredetit, hogy a gyár ismét ingyenesen elérhetővé tette a hagyományos opciót. A hírek szerint most a Mercedes is beszáll a szarvkormányos trendbe, ami szerintük komoly lábteret szabadít fel, valamint a képernyőket sem takarja ki. Várhatóan a jövőre érkező új EQS-ben mutatkozik be a steer-by-wire-rel együtt.