- A BYD beszállna a japán kei car-piacba.
- A kínai gyártó saját fejlesztésű platformra építi az elektromos minijét, 20 kWh-s akkuval és 180 km-es WLTC hatótávval. A gyorstöltés 100 kW-tal megy, és hőszivattyú is van benne. Az ára 2,5 millió jen, azaz kb. 6,2 millió forint.
- A cél, hogy 2026 végére piacra dobják Kínából importálva, majd néhány éven belül megszerezzék az elektromos kei szegmens 40 százalékát. Már most épül a japán hálózatuk, és 2025-re 100 márkakereskedést terveznek.
Már korábban is beszámoltunk róla, hogy a jelek szerint a BYD megpróbálja bevenni a japán autóipar egyik legvédettebb és legspeciálisabb szegmensét: a kei carok világát. A próbálkozásukról viszont már képi bizonyíték is van, amin a teljesen elektromos miniautó prototípusa látható.
Ezek a miniatűr járművek legfeljebb 3,4 méteres hosszúságúak, 1,48 méteres szélességűek és motorjuk legfeljebb 64 lóerős lehet. Bár 2014-ben megvágták az adókedvezményeket – emiatt 50 százalékkal nőtt a kei carokra kivetett adó –, még így is a teljes japán piac 35 százalékát teszik ki, mivel városi közlekedésben verhetetlenek.

A BYD egy teljesen új platformot fejlesztett a kei carjához. A carnewschina információ szerint a villanyautó 20 kWh-s akkut kap, ami 180 km-es WLTC hatótávra képes, töltési teljesítménye 100 kW és hőszivattyú is van benne. Az ára 2,5 millió jen (kb. 6,2 millió forint), és ezzel olyan árkategóriába kerül, amiben többek között a Nissan Sakura és a Mitsubishi eK X EV van, amik 2022 óta uralják a japán elektromos miniautó-piacot.
A BYD 2026 végére tervezi az autó piacra dobását, kínai gyártásból. A cél: néhány éven belül megszerezni az elektromos kei piac 40 százalékát. A háttérben már most épül a japán kereskedőhálózat, 2025-re 100 márkakereskedésben szeretnének ott lenni. A Dolphin és Seal modellekkel már megvetették a lábukat: 2024-ben több mint 2200 autót adtak el Japánban, ezzel először előzték meg a Toyotát, amely 2038 darabot értékesített tisztán elektromosként.
