Hajóval pipálta le a verhetetlen BYD-t a versenytársa
- Régen hallottunk olyan hírt, ami arról szólt, hogy a Szegeden is építkező kínai BYD nem okozott újabb meglepetést az autógyártásban, az eladásokban vagy a logisztikában.
- Most ez történt.

Két új autószállító óceánjáró teherhajót adtak át Kínában, ami a hivatalos állami média szerint azt mutatja, hogy jól fejlődik az ország autóexportja – adta hírül a South China Morning Post (SCMP) hongkongi hírportál.
A két vízi jármű közül az egyik új rekordot állított fel azzal, hogy egy berakodással 9500 autót tud szállítani. A hajó neve Anji Ansheng, tulajdonosa a SAIC Anji Logistics, az állami autógyártó logisztikai leányvállalata. Ezzel a kunszttal megelőzte a BYD-t, amelynek Shenzhen nevű hajója volt az eddigi csúcstartó 9200 autóval.
Mennek mindenfelé
Az Anji Ansheng első útja Európába vezet 7 ezer autóval a fedélzetén. A BYD hajója áprilisban indult első útjára egy brazíliai szállítmánnyal. A SAIC Anji Logistics azt is bejelentette, hogy immáron 35 hajóból álló flottával rendelkezik, amelyek közül 15 óceánjáró. Az utóbbi menyiséget 2026-ra 22-re akarják növelni. Ennyi tengeri szállítóeszközre van szükségük ahhoz, hogy egyszerre ki tudják szolgálni közép- és dél-amerikai, észak- és dél-európai piacaikat, továbbá eljussanak Óceániába és a Közel-Keletre is. Kína vált a világ legnagyobb autóexportőr országává az elmúlt években, letaszítva a trónról Japánt.
A kivitel egyébként 2024-ben 23 százalékkal, 6,41 millió autóra nőtt 2023-hoz képest – idézte az SCMP a kínai vámhatóság adatait.A másik első útjára induló autószállító hajó neve Yuan Hai Kou. Tulajdonosa a Cosco Shipping Car Carriers fuvarozó vállalat, amely 20 ehhez hasonló hajóval rendelkezik. Ezt 30-ra akarják növelni.
A YuanHai Kou maximum 7000 autót tud eljuttatni Kínából a világ távoli piacaira. Első útján 4000 Kínában készült autót visz a mediterrán térségbe, Görögországba, Törökországba, Olaszországba és Tunéziába. Mindkét hajóra saját kerekükön gördülnek be az autók. A felpörgött kínai autóexport nyomán szűkössé vált a tengeri szállítási kapacitás, amire a BYD-n és a SAIC-on kívül a Chery is saját hajóflotta létrehozásával válaszolt. Ezenfelül a nagy fuvarozók is rárepültek az üzletre, mint az a Cosco esetén látható.
