- Egy hónappal a sajtóbemutatót követően máris a piacon van a BYD új modellje, amely a Tesla Model 3-mal száll szembe a jóval alacsonyabb árával.
- Az egyik célcsoportnak a taxisokat tartják.
A BYD új villanyautója nagyjából a Tesla 3 méretének felel meg, de az ára Kínában fele az amerikai autóénak. Ezzel az erős felütéssel harangozta be az Electrek magazin a kínai autógyártó újdonságát, az e7-et. A Szegeden is építkező vállalat célja egyértelmű, a közepes méretű elektromos szedánok kategóriájában első számú modellnek szánja az e7-est.

Az autót nagyjából egy hónapja mutatták be a sajtónak és május második hetének végén máris elkezdték árusítani. Alapára 15 ezer dollárnak megfelelő (103,8) jüan (5,2 millió forint), de a bevezetés időszakában valamivel olcsóbban is el lehet vinni az autószalonokból. A vásárlók 48 vagy 57,8 kWh-s akkumulátorok közül választhatnak, amelyek 450 vagy 520 kilométeres hatótávolságot biztosítanak az autónak.

A méretek nagyon közel vannak a Tesla Model 3-as számaihoz. Az e7 hossza 4780, szélessége 1900, magassága 1515 milliméter. Tengelytávja 2820 milliméter. Külső megjelenésének különlegességét az adja, hogy az első lökhárító mosolygó szájat formáz. Belülről is hasonlít a Teslára az autó, középen egy nagy, 40 centiméteres képátlójú képernyő van, amit a vezető előtt egy 13 centis egészít ki. Az e7-hez jár a BYD DiLink100 vezetéstámogató rendszere és rendelhető panoráma napfénytetővel. Az alacsony árral a fiatalabb vásárlókat és a taxiszogáltatókat célozták meg elsősorban.

A Tesla 3 induló ára egyébként Kínában majdnem 33 ezer dollárnak – közel 12 millió forintnak – megfelelő összeg. Ennyiért papíron 634 kilométeres hatótávolságú autót kap a vásárló.
