A Forma 1-es Monacói Nagydíj legnagyobb kérdései
Tovább robog a száguldó cirkusz, az úticél ezúttal Monaco! Bár ezen a helyszínen rendre unalmas vonatozásba fulladtak a futamok az elmúlt években, az F1 vezetősége most új szabályokkal igyekszik felrázni a bóbiskoló szurkolókat. Íme a Forma 1-es Monacói Nagydíj legnagyobb kérdései.

- Hivatalos név: Formula 1 TAG Heuer Grand Prix de Monaco 2025
- Helyszín: Circuit de Monaco
- Pálya hossza: 3337 méter
- Verseny hossza: 78 kör, 260,286 kilométer
- Sprinthétvége: Nem
- Várható időjárás: Péntek: napos, 20 fok; Szombat: felhős, 19 fok; Vasárnap: napos, 20 fok
Menetrend:
- Péntek: 13:30 - 1. szabadedzés // 17:00 - 2. szabadedzés
- Szombat: 12:30 - 3. szabadedzés // 16:00 - Időmérő
- Vasárnap: 15:00 - Futam
Beválnak majd a Monaco-specifikus kerékcsere szabályok?
Hiába a Monacói Nagydíj a Forma-1 legikonikusabb versenyhétvégéje, a rendkívül szűk kanyarokkal tűzdelt utcai pályán a modern nagy és nehéz F1-es versenyautókkal szinte lehetetlenné vált az előzés. Sajnos emiatt az utóbbi szezonokban gyakran a monacói volt a versenynaptár legunalmasabb futama.

Az F1 vezetősége idén külön Monaco-specifikus szabályokkal igyekszik elérni, hogy a a verseny izgalmasabbá váljon. Minden más versenyhétvégén a csapatoknak legalább egyszer kötelező kereket cserélnie - hiszen a szabályok legalább két gumikeverék használatát írják elő -, ám Monacóban a kötelező kiállások száma háromra emelkedik. Bár ettől ugyanúgy kétféle gumikeverék használata lesz kötelező, nem lehet egyetlen kiállással teljesíteni a versenyt.
Hogy beválik-e ez a szabálymódosítás, az a Monacói Nagydíj talán legfontosabb kérdése. Több előzésre a pályán valószínűleg nem számíthatunk, de a kötelező két boxkiállás miatti több lehetőség adódik elé- és mögévágásokra, így elméletben megnőhet a helycserék száma.
Képes lesz fenntartani a Red Bull az imolai formát?
Azok után, hogy a szezon korábbi versenyein rendre a McLaren tűnt a leggyorsabbnak, múlt héten Imolában Max Verstappen és a Red Bull parádés versenyzéssel erőből győzni tudott. Nagy kérdés azonban, hogy egy egyszeri kiugrást láttunk csupán, vagy a McLaren tényleg jobb, ha felköti a nadrágját.

Ebből a szempontból nagyon fontos lesz, mint látunk majd Monacóban. Bár a helyszín sajátosságai miatt általában az itteni eredmények nem tükrözik hűen a valódi erőviszonyokat, a hercegség általában nem tartozik a Red Bull erős pályái közé. Ha tehát Verstappen (vagy esetleg Yuki Tsunoda) itt is erőből nyerni tudna, az komoly üzenet lenne a McLaren számára.
Helmut Marko, a Red Bull kulcsembere azonban borúlátó ezen a téren: „Az autó most újra azt csinálja, amit Max akar. Ez a fejlesztéseknek köszönhető, amelyek hála istennek működtek. De ez csak Imola volt: a következő nagydíjon nagyon másképp nézhetnek ki a dolgok. Monaco egy teljesen más pálya csak lassú kanyarokkal. Sokkal rosszabbak lehetnek ott a dolgok.” - idézi a szakembert az OE24 alapján a Formula.hu.
