AMG-rajongók: V8 kell! AMG-vezér: nem értitek!

2025.05.30. 11:30

  • Továbbra is védi az AMG főnöke a gyenge eladásokat produkáló négyhengeres C63-at.
  • Szerinte a termék rendben van, de jobban is elmagyarázhatták volna az embereknek.
  • Elismerte, hogy van egy fanatikus V8 rajongó csoport, akiket nehéz meggyőzni a négyhengeres hibrid előnyeiről.

Nagyon más módszerrel akart megbirkózni az emissziós kvóták szigorodásával a BMW és a Mercedes. Előbbi csekély hibrid segítséggel tette zöldebbé nagyköbcentis sokhengeres motorjait, utóbbi viszont inkább kisebb motorokat szerelt a sportmodelljeibe, brutális elektromos rásegítéssel. Erre keresve sem találhatnánk jobb példát a modern Mercedes-AMG C63 S E-Performance-nál, amibe egy kétliteres négyhengeres plug-in hibrid hajtáslánc került, 671 lóerővel.

IMG 9837



Hiába a brutális erő, rengeteg kritika érte a modellt amiatt, hogy az AMG egy feleakkora motorra cserélte a korábbi generációkban megtalálható V8-ast. Ez az eladásokon is látszódni kezdett: a modern C63 kifejezetten gyengén fogyott, még annak ellenére, is, hogy a márka komoly kedvezményekkel próbálta bevonzani a vásárlókat.

Gyenge eladások ide vagy oda, az AMG eddig is azt hangoztatta, hogy az új C63 remek autó, az emberek pedig majd megszeretik. Annak ellenére, hogy ez nem történt meg, Michael Shiebe, az AMG CEO-ja továbbra is kitart az előbbiek mellett. A vezető egy MotorTrendnek adott interjúban továbbra sem a termékben, hanem a marketingben látja a problémát.



"Valószínűleg jobban is elmagyarázhattuk volna a technológiát a vásárlóinknak. A V8 fanatikusokat nehéz meggyőzni a négyhengeres hibrid technológiáról." - érvelt a vezető. Shiebe szerint tehát az emberek nem értették meg a C63-at, de azt már nem fejtette ki, pontosan mit kellett volna jobban elmagyarázni.