Bemutatták a Porsche egypéldányos utcai versenyautóját
- A Porsche a Le Mans-i 963-as versenyautóból készített egyetlen, rendszámos közúti példányt, a 963 RSP-t, Roger S. Penske megrendelésére. Az autó neve is az ő monogramjára utal.
- Az RSP utcai használatra alkalmassá tételéhez emeltek a hasmagasságon, lágyabb felfüggesztést, új lámpavezérlést és dudát is kapott. Alcantara, kipárnázott versenyülés és laptopról indítható rendszer várja a tulajdonost – plusz egy nem túl elegáns pohártartó.
- Technikailag versenygép maradt: 4,6 literes biturbó V8 és hibridrendszer hajtja, de a váltót újraprogramozták, hogy civilizáltabb legyen. A teljesítményt visszafogták, így biztosan nem tud annyit, mint a 680 lóerős versenyverzió.
- A több mint 2,4 milliárd forintos áron készült autóból nem lesz több példány, és várhatóan Le Mans, Goodwood és a Porsche múzeuma lesz a főbb megjelenési helyszíne.
Hamarosan indul a 24 Hours of Le Mans, amin a Porsche a 963-as versenyautójával indul. Mivel ez egy ízig-vérig autósportra készült autó, az utcán sose láthatjuk, de a Porsche egy fontos személy megrendelésére mégis elkészítette: ez itt a rendszámos Porsche 963 RSP, aminél kevés menőbb autó van.

A projektben a Porsche, a Penske Motorsport és a Porsche Cars North America és az autó tulajdonosa, Roger S. Penske vett részt (monogramjából jön az RSP rövidítés). Penske ötlete az utcai, street legal 917-esből indult, amit a Porsche 50 éve készített Count Rossinak.

Nem újdonság senkinek, de egy versenyautóból nem egyszerű forgalomban használható verziót készíteni. Rengeteg egyéb dolog mellett megemelték a futóművét, puhább lengéscsillapítókat kapott, a lámpavezérlését újraprogramozták és szereltek bele dudát.
A versenyfülkét bevonták bőrrel és Alcantarával, a szénszálas kagylóülést kipárnázták, a headsetnek külön kialakított helyet alakítottak ki, ahogy a laptopnak is, amivel be lehet indítani - igen, a 963-asnak nincs indítógombja, laptopról kell beindítani a kocsit. Az autóból kivették az itató rendszert, helyette a műszerfalra fúrtak egy pohártartót - ez őszintén szólva nem sikerült túl elegánsan.

A műszaki alapok megmaradtak: ugyanaz a 4,6 literes biturbó V8-as van benne a hibrid rendszerrel együtt, mint a versenyautókban, de az MGU váltót újraírták, hogy finomabban váltson, kényelmesebb legyen használni közúton. A Porsche nem árulta el, hogy mi a 963 RSP teljesítménye, de a közlemény egyik mondatában megemlítik, hogy szelidítettek az autón. Vagyis valószínűleg nem 680 lóerős, annál valamennyivel gyengébb lehet.

A karbon-kevlár kaszni miatt még a fényezés is kihívás volt, hiszen a versenygépekhez képest ultravékony a borítás – de ezt végül megoldották és a Martini-ezüst árnyalat mellett döntöttek, mert ilyen van a Rossi-féle 917-esen.

Az RSP egyetlen példányban készült, nem is lesz több belőle. Az Autocar információ szerint a modell több mint 2,4 milliárd forintba került. Azt nem tudni, hogy Penskének mi a terve az autóval, de az biztos, hogy megfordul majd Le Mans-ban, a stuttgarti Porsche múzeumban, és a Goodwood Festival of Speeden is együtt vonul majd az eredeti 917-essel.
