- Ha egy autógyártó komolyan üzletelni akar Indiában, akkor gyárat kell építenie ott.
- Az indiai vezetés úgy látja, hogy a Tesla nem fog ezek közé a cégek közé tartozni.

Az indiai kormány régi stratégiája, hogy elvárja a vállalatoktól, amelyek a kontinensnyi országot célozzák meg termékeikkel, hogy helyi gyártóbázisokat alakítsanak ki. Ez az autógyártókra is igaz. Ezért nem jó hír a Teslának, H.D. Kumaraswamy, az ország nehézipari minisztere csalódott nyilatkozatot tett a céggel kapcsolatban – derült ki a South China Morning Post (SCMP) cikkéből.
A miniszter szerint az amerikai autógyártó inkább érdekelt abban, hogy bemutatótermeket létesítsen Indiában, mint hogy autókat gyártson az országban. A megszólalás nyomán a közösségi médiában azon lamentáltak a hozzászólók, hogy a Teslának van elég gyártási kapacitása szerte a világon, így Indiában felesleges lenne újabbat építeni. Mások arról írtak, hogy a drága Teslák nem éppen az indiai piac szerényebb anyagiakkal rendelkező fogyasztóinak valók.
Eszerint hiába tett lépéseket az új-delhi kormány az autógyártó irányába. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy Indiába a magas importvámok miatt nem jutnak el cége autói. Erre februártól 125 százalékról 70 százalékra csökkentették a 40 ezer dollárnál drágább autók importtarifáját, és ez alatt 15 százalékra azokét, amelyek gyártói legalább félmilliárd dollár értékű gyártóbázissal rendelkeznek Indiában. Ezt sokan úgy fogták fel, hogy felhívás keringőre a Teslának címezve.
Puneet Gupta, az S&P Mobility szakértője úgy véli, hogy mielőtt bármit döntene a Tesla, tesztelni fogja az indiai piacot. Ez az ország méretei, közlekedési infrastruktúrája, jármű-összetétele és más szempontok alapján is igencsak egyedi. Ugyanakkor elemzők szerint az amerikai cégek egy lépést sem tesznek, amíg ki nem derül, hogy végül milyen vámrezsim lesz érvényben az Egyesült Államok és India között. Eközben a Tesla késlekedése javítja a dél-koreai versenytársak, a Hyundai és a Kia esélyeit, valamint az Mercedesét, amelyek már beépültek a kontinensnyi ország piacára. Indiában egyébként 2024-ben az eladott új autók 2,4 százaléka volt elektromos hajtású, amit a kormány 2030-ra 30 százalékra akar emelni.
