Fiat Punto alapra épül a következő Mini?

2008.07.08. 14:47

Akármilyen sikeres is, a Mini gyártása nem nagyon éri meg a BMW-nek. A fronthajtású padlólemezhez való alkatrészek sehol másutt nem használhatók fel, és számtalan olyan elem akad, amelyet csak milliós nagyságrendben éri meg gyártani. A Miniből viszont csupán néhány százezer készül évente, ezért a BMW régóta partnert keres a gyártáshoz, bár eddig nem járt sikerrel.

A legújabb hírek szerint most a Fiattal folytat tárgyalásokat a müncheni székhelyű luxusautó-gyártó a következő generációs Mini és Grande Punto padlólemezének közös fejlesztéséről, és bizonyos alkatrészek együttes gyártásáról. Egyes források szerint nem csak e két típus utódját építenék a közös platformra, de a Mi.To váltótípusát, és egy BMW kisautót is. A Fiat számára nem újdonság az efféle megosztott munka, hiszen már a jelenlegi Grande Puntót is közösen fejlesztették ki az Opel Corsával, a Fiat 500-as pedig a rövidesen bemutatkozó új Ford Ka-val készült együtt. Még az sem lehetetlen, hogy a BMW Fiatra bízza a Mini gyártását, ahogy a Ford Ka is a Fiat 500-as mellett készül majd az olaszok olcsón működő lengyelországi gyárában. A közös kisautó-fejlesztés mellett állítólag motorfejlesztési együttműködésről is szó van, ami igen ígéretesen hangzik. Mind a BMW, mind a Fiat otthon van a dízel- és benzinmotorok fejlesztésében, így kölcsönösen segíthetik egymás munkáját, és egy közös motorcsalád mindkét cég számára jelentős megtakarítást hozhat

Mindez egyelőre persze nem tűnik többnek puszta pletykánál, de állítólag napokon, vagy legfeljebb heteken belül sor kerülhet a hivatalos bejelentésre is.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.