Jön az Opel Insignia OPC kombi karosszériával

2009.05.20. 09:33

Egy hónappal a szedán után megmutatta az Opel az Insignia kombi sportváltozatát is. A karosszériaformán kívül lényeges különbség nincs a két modellváltozat közül, de így kétszer lehet hírverést csapni az autó körül, ami az Opelnek most nyilván jól jön.

Az OPC Sports Tourer ugyanazt a 2,8 literes, 325 lóerős V6-os turbómotort kapja, mint a szedán, ugyanúgy állandó összkerék-hajtással, elektronikusan vezérelt önzáró hátsó differenciálművel és hatsebességes kézi váltóval. Az alaphelyzetben 540, lehajtott ülésekkel pedig 1530 literes csomagtér, amivel a kombi többet nyújt, egyben nehezebb karosszériát és kedvezőtlenebb légellenállási mutatókat jelent, így a kombi OPC-nek valamivel több idő kell, hogy elérje a 100 km/h-s sebességet: 6 helyett 6,3 másodperc kell ehhez a mutatványhoz. A végsebességet ezúttal is 250 km/h-ra korlátozták. Külsőre is csak annyiban tér el a két autó, amennyit a kombi forma megkövetel, így nyilván új a hátsó ablak feletti apró légterelő, de még a trapézforma integrált kipufogóvégek is ugyanazok, mint a szedánon.

A kombi Insignia OPC forgalmazását valamikor az ősz folyamán kezdik meg, de előtte ugyanolyan nyúzópróbának vetik alá, mint a szedánt. Egy 12 napos, 487 körös, azaz több, mint 10 ezer kilométeres intenzív tesztet végeznek vele a Nürburgring Nordschleifén, közel versenytempóban, ami a gyáriak szerint mintegy 180 ezer kilométeres utcai használatnak megfelelő igénybevételt jelent. A szedán néhány hete már eredményesen teljesített egy hasonló tesztet - ha nem így lenne, nyilván nem nagyon emlegetnék - úgyhogy a Sports Tourert is alávetik ugyanennek a kínzásnak, annak demonstrálására, hogy az Insignia OPC nem csak gyors, de tartós is.