2019.11.13. 13:54

A használtautó-vásárlás nekünk általában vidám vadászat és kaland. Beleugrunk minden hülyeségbe, ha a szívünk arra húz. Egy kivétellel: porrá tört autóra nem bízzuk az életünket.

Drága olvasóink, hosszú-hosszú előkészítés, végtelen mennyiségű fejlesztés után elkészült kártörténet-lekérdező szolgáltatásunk, a TotálKár.

A TotálKárt a legnagyobb, legpontosabb és legtisztességesebb adatbázisnak szánjuk. Amióta tesztüzemben használjuk, biztosan állítjuk: mi soha nem mennénk megnézni használt autót nélküle.

A TotálKár lekérdezése a magyarországi gépjármű-kárrendezés szereplői által bevitt adatok adatbázisában keres. Ha a megvenni kívánt autón az elmúlt két évtizedben akár kötelezős, akár cascós javítási kárszámítás készült (mert felvette a kárt egy biztosító, egy márkaszerviz, egy hivatalos lakatos), szinte biztosan tudunk róla, és azt is tudjuk, mennyire becsülték a javítás költségét, azaz körülbelül mekkora volt a baj. Nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy az elképzelhető legkiterjedtebb adatokhoz férhessünk hozzá. 

Hogy működik?

1: Megadja az autó alvázszámát

A korrekt hirdetők általában már a hirdetésben közzéteszik az alvázszámot, hogy megkönnyítsék az informálódást. Ha a hirdetésben nem találja, kérje el telefonon vagy emailben. Ha az eladó vagy kereskedő nem hajlandó megadni, akkor arra alighanem oka van, önnek pedig a gyanakvásra van oka.

2: Az alvázszám alapján lefuttatja a TotálKáron a keresést - ingyen

Ebből rögtön kiderül, hogy van-e javítási kalkulációs adatunk az autóról. Jó eséllyel lesz: az autók bizony sérülnek a használatban, az esetek 45 százalékában pozitív az eredmény.

3: Ha van kártörténeti kalkulációs adatunk, annak letöltése 3990 Ft.

Fizetni kizárólag bankkártyával lehetséges. A tranzakció után e-mailben, elmenthető vagy nyomtatható dokumentumban küldjük meg az adatlapot.

Ha nincs adat, akkor biztosan törésmentes az autó?

Ha nincs adatunk, akkor a lekérdezése ingyenes volt. Az adatbőség mellett ez az egyik legfontosabb különbség a TotálKár és a piac összes többi szereplője között. Nálunk nem szerencsejáték a lekérdezés: ha nincs kártörténeti adatunk, ön nem költ. 

Ha a TotálKárban nincs adat egy alvázszámhoz, akkor valószínűsíthető, hogy az autó sérülésmentes. De nem feltétlenül. Ha egy autóról nincs adatunk, az következhet abból, hogy:

  • Magyarországon sose törték össze. Ebben az esetben jó eséllyel nem látszik a rendszerünkben, ami önnek jó hír (ráadásul ingyen van).
  • Érkezhetett olyan külföldi országból, amiről nincs adatunk (egy csomóból van, de ezek gyakran hiányosabbak vagy nehezebben értelmezhetők).
  • Sérülhetett meg olyan balesetben, melynek nem volt másik résztvevője, vagy nem kapcsolódik hozzá semmilyen kárrendezési ügyintézés, és otthon vagy kisebb műhelyben javították, hivatalos kárbecslés nélkül (ezért nem mondhatjuk, hogy amiről nincs adatunk, az biztosan sérülésmentes).

Ami törött volt, azt nem szabad megvenni?

Dehogynem! A statisztikák szerint az autók közel feléről van kárkalkulációs adatunk. Vagyis ennyi közülük valaha megsérült. Akármit is készül megvenni épp, szinte 50-50%, hogy korábban javított autó. Ettől még lehet tökéletes vétel! Egy meghúzott sárvédő, egy kavicstól sérült szélvédő vagy egy szakszerűen javított koccanás teljesen normális.

Elég valószínű, hogy a jelenlegi autója is valamennyire volt már sérült valamikor, koccanások, szélvédőrepedések, meghúzások rendre előfordulnak, és nem jelentenek semmi rosszat az autó életkilátásaira, pláne nem rendesen megjavítva. 

Pont az a jó, hogy a TotálKár adataikból megtudhatja, hogy mit érdemes alaposan megnézni, végigszámolni, vagy mi az, ami miatt érdemes lehet akár elállni a vásárlástól, és megspórolni a helyszíni megtekintés, a próbaút és az állapotfelmérés felesleges idejét és költségeit.

Ha van kárszámítási adatunk, akkor lekérdezheti, hogy mit tartalmaz, ez 3990 Ft.

Ennyibe kerül megtudnia, hogy mit és hány forint értékben kellett (volna) megjavítani. Hogy van-e olyasmi az autó múltjában, ami miatt esetleg nem érdemes kiadnia rá százezreket vagy milliókat.

A kárkalkulációs adatok  (különösen a régiek)  egy része vázlatos, és csak a kalkuláció időpontja, részösszegei (fényezés, munkadíj, alkatrész) és a javítási kalkuláció végösszege szerepel benne, kerekítve. Más részük alapos és kiterjedt, hosszan sorolja az összes cserélt alkatrészt és munkafázist. Ez azon múlik, hogy az adott kárbecslők vagy munkafelvevők milyen alapossággal töltötték ki annak idején a dokumentációt. Ettől függetlenül már a vázlatos adatok is értékes támpontot jelentenek. Ha egy autóra 2,5 milliós javítási kalkulációt lát, a részletek ismerete nélkül is sejtheti, hogy nagy volt a baj.

Mennyire bízhatok meg az adatokban?

Az adatbázis nem a miénk: egyenesen a biztosítók, a javítóműhelyek és a kárszakértők által feltöltött adatokból dolgozunk. A legálisan működő magyar piac szinte teljes egésze ezt használja. Ha valaha megfordult ilyen helyen az autó, az nagy valószínűséggel benne lesz.

Miért pont a TotálKárt válasszam?

A TotálKár a lehető legkiterjedtebb itthoni adatbázis a töréskalkulációkra. Az árát úgy lőttük be, hogy kedvezőbb legyen a nemzetközi versenytársakénál. A legfontosabb különbség pedig az, hogy nálunk a lekérdezés maga nem kerül pénzbe, csak azután, ha jeleztük, hogy van törési adatunk.

A legköltséghatékonyabb és legalaposabb kombinációnak azt tartjuk, hogy a kiszemelt autót lekérdezi az állami rendszerben, amiből kiderülnek a körözési, eredetvizsga- és km-adatok, a TotálKáron pedig a kártörténetet, melyet az állami rendszer 2019-előttről egyáltalán nem tud, és idénről is csak sokkal kisebb mélységben. 

Ha kíváncsi, hogy milyen adatokra számíthat, nézze meg mintaadatlapunkat!

Ha itt megtalálom az autóm, és van róla kalkulációs adat, az azt jelenti, hogy szakszerűen megjavították, és megvehetem?

Nem. A rendszerünk azt látja, hogy a kárfelvételkor, vagy a javítási költségterv összerakásakor mivel terveztek. Hogy ebből az ügyfél mit csináltatott ténylegesen meg, és milyen minőségben, azt csak a jóisten tudja megmondani, aki sajnos nem aktív felhasználója adatbázisunknak. Az mindenesetre egyértelműen kiderül, hogy mekkora lehetett a baj, az elhárításáról pedig lehet tájékozódni az eladónál, vagy ellenőrizni egy helyszíni vizsgálattal.

A TotálKár kártörténeti adatlap tartalmától függetlenül azt ajánljuk, hogy:

  • Olvasson utána választottjának Totalcar.hu tesztjei és használttesztjei között 
  • Mindenképpen fussa át a többi tulaj tapasztalatait a Népítéletben 
  • Kérdezze le az eredetvizsgálatok és a megtett kilométerek adatait az ingyenes központi rendszerben, ehhez készítettünk is útmutatót, videósat is.    
  • És ne feledje: semmiféle adatbázis nem helyettesít egy vásárlás előtti valódi, műszeres átvizsgálást, ahogy azt ön is láthatja MűhelyPRN-sorozatunkban. 
1-2

Ha autót venne, vagy érdekli meglévő autójának előtörténete, erre tessék: a TotálKár ide kattintva várja.

Itt pedig az első olyan MűhelyPRN epizódot találja, amelynek végén megmutatjuk az átvizsgált autó lekérdezésének eredményét. 

Sok sikert a választáshoz, legyen sok öröme új autójában!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.