Népítélethirdetés

2005.12.17. 09:23

További tesztek

Hölgyeim és Uraim, íme a nagy, igazi Frankó, és önök mondták meg, nem mi. Melyik a legborzasztóbb autó ma Magyarországon? Kinek a márkaszervizei a legundokabbak? Na melyik márka autóit rühellik a vevők a leginkább? És ki győz?


Jaj neki!

A Népítélet arra van, hogy a tulajdonosok maguk értékeljék autóikat a hosszú távú tapasztalataik alapján. Nálunk egy tesztautó alig egy hetet tölt el, ezalatt még a Citroënek, Peugeot-k és Alfák se okvetlen romlanak el. Önöknél évekig szolgál, tehát az önök szava a döntő.

A totalcar hisz abban, hogy az olvasó képes hiteles képet adni az autójáról. Jópofa az újságírói viccelődés, de nem ér annyit, mint tízezer valós tapasztalat. Autóvásárlóknak mindennél hasznosabb: sehol sem derül ki annyi típushiba, rejtett öröm- és bajforrás, mint az ítéletek szövegeiben. A jó ítélet objektív: nem akar bizonyítani semmit, elmondja az igazat. Ha rossz, de szereti, akkor azt. Ha megbízhatatlan, de csodálatos, akkor azt. Mindig az igazat, hogy legközelebb is legyen hol tájékozódni.

Megjött a kedve? Írjon ítéletet!

Ön is pórul járt? Vagy a magáéval minden rendben? Írja meg tapasztalatait a Népítéletben , hogy legközelebb még pontosabb képet kaphassunk a magyar autópiac helyzetéről. Ez a tízezer ítélet rengeteg, de tapasztalatból sosem elég.

Ne feledje: a jó ítélet őszinte és objektív. Nem a márkbaráti vitatkozás eszköze, hanem tapasztalatgyűjtésé. Írjon őszintén a a saját autójáról, ne minősítse másét. Csak az igazság segít jól választani.

A Népítélethirdetés alapja a számmal értékelt kategóriák statisztikai összesítése. Kategóriák:

Szeretet
Fenntartási költség
Megbízhatóság
Szerviztapasztalat
Teljesítmény
Kényelem
Megérte az árát?
Súlyozott átlagérték:
ebben minden kategória szerepel, de kétszeres súllyal számít a fenntartási költség és a szeretet, a többi egyszeres súllyal
Objektív átlagérték: ebben az átlagban nincs benne a szeretet, csak a pontozott tulajdonságok

Két toplistát készítettünk: külön értékeltük a teljes mezőnyt, és azon belül a 2000 után gyártott, fiatal autókat. Ezekkel foglalkozunk most, a régebbiekre egy következő cikkünkben térünk majd ki.

Fiatal autók ítéletnapja

2000 után gyártott típusok statisztikája

Ebben a listában csak a 2000 után gyártott autók szerepelnek. Kattintson a táblázatra, és szabadon sorba rendezheti bármelyik tulajdonság alapján! Legyen ön a statisztikus!

Szeretet

A rosszak


Nem szeretik: Citroën, Citroën, Citroën

Ennél durvább sose lesz: a Népítélet három legkevésbé szeretett modellje Citroën. A szép új C4-est mi nagyon szerettük, önök nem. Hiába lenne kényelmes, ha nem működik, hiába a sok jó ötlet, ha rémes a megbízhatóság. A kisebbik benzinmotor rosszul megy és sokat fogyaszt, a szervizek nagy része undok és elutasító.

A C4-est csak a C3 és a C5 tudta megszorongatni, ők így hárman az utolsók ebben a kategóriában. És ezzel megérkeztünk a legnagyobbat bukó autótípushoz, a Nissan Almera új generációjához. A 2000 óta gyártott változatot rengetegen nem szeretik, mert bajai vannak, rosszul megy, kifinomulatlan. Mindez azért meglepő, mert ezek az autók még szinte mind garanciálisak, és mert az Almera előző generációja egy agyonimádott, megbízható kedvenc.

Kiemelendő még a Renault Laguna és Peugeot 307-es elutasítottsága, de a németek se lehetnek büszkék, a franciák után E-klasse, Focus, Astra és Golf V következik. Hangsúlyozom: hátulról előre haladunk. Ezeket az autókat nem szerették önök.

A jók

A legjobb ötben egy koreai (Hyundai Accent), majdnem dobogós a kényelmes és megbízható Skoda Superb (csak a szervizeit nem szerették igazán), de nyerni csak japán tudott. Nagyon szeretik a Honda Accordot, a Mazda6-ot, de a legmélyebb, legáthatóbb szeretet a Honda Jazz felé árad a tulajdonosokból. Megértjük, nálunk is nyert egy csoporttesztet annak idején, de nagy megkönnyebbülés, hogy hosszú távon is jól szolgál.
Böngésszen szeretet szerint sorba rendezve!

Fenntartási költség

A rosszak

Haj-haj. Sok baj, rossz szerviz, drága alkatrész = magas fenntartási költség. Van a rosszak közt VW Polo, Peugeot 307, E-Merci, S60-as Volvo. De a legrosszabb 5 megint Citroënekkel kezdődik, a C4 (5.) és a C5 (4.) sokat áll szervizben, ahol sokat szívatják a vevőt, ami viszi a pénzt. De a legrosszabb háromba azért most nem sikerült beférni.

Átlagos megbízhatatlanság, rossz szerviz, durva munkadíjak és gyári alkatrészárak: harmadik helyen a VW Passat kifutó generációja. Drukkolunk az utódnak. Siralmas megbízhatóság és rettenetes szervizszámlák: részvétünk a második helyezett Renault Laguna tulajdonosainak. A legdrágábban fenntartható új autó Magyarországon pedig... Na? Naaa? Naaaaa?


Elromlik, pedig de szép

Gyönyörű és igazán nagyon jó Alfa 147-es. Az átlagai egész jók, mert kényelmes, szép, jól megy, van miért lelkesedni érte, de annyira sokszor és drágán romlik el, hogy még a rajongók is csak a szerelem leküzdhetetlenségével indokolják kitartásukat.
Böngésszen fenntartási költség szerint sorba rendezve!

Megbízhatóság

A rosszak


Elektronikai hibákra panaszkodtak

Németek, Megane, C5, Alfa 147, Peugeot 307, Citroën C3. Így néz ki a szégyentábla, de ez még nem a legalja. Dobogóra küzdötte magát ugyanis az E-Merdzsó. Nagyon drága autó sose romoljon el, mert azt nagyon utálják. A Merci viszont elromlik, főleg az elektronikai bajok kínozzák. Mentségére szóljon, hogy minden mást pompásan csinál, kiváló autó. Ha működik.

Második a Renault Laguna, aminek ítéletoldala egészen dermesztő rémtörténetekkel szolgál, ajánlom mindenkinek, aki szereti. És mi is nyerhetett volna más, mint a szépséges, izgalmas, innovatív, de kissé még kiforratlan Citroën C4. Annyira sajnáljuk.

És mi nem romlik el soha?

Jó a Ford Fusion (9.), a Daewoo Nubira (8.) a Suzuki Wagon R+ (7.) a Mazda6 (6.), a Toyota Corolla (5.), a Mazda3 (4.). Dobogós a Honda Accord és a Suzuki Liana. A legeslegkevesebb baj pedig a Honda Jazz-zel van. Már megint.
Böngésszen megbízhatóság szerint sorba rendezve!

Szerviztapasztalat

Ami elromlik, azzal sok a szerviztapasztalat, és az sose jó. De ha ritkán romlik el, akkor is utáljuk a szervizt, ha drága és barátságtalan. Ha átver.

A rosszak


Jaj, csak a szervizbe ne!

A Mégane és a Laguna sokat jár vissza a szerelőkhöz. A korábbi Passat se keveset, és drágán. A C3, a C4 és a Peugeot 307 elromlik, utána pedig csúnyán elbánnak a szervizben a szegény tulajjal. Az Alfa 147 harmadik helye nem meglepő, tudjuk, mennyire szeret aknán ácsorogni. Az Alto második helye meglepő, valószínűleg csúnyán bántak a kispénzű vevőkkel a márkaszervizesek, pedig a lianásokkal állítólag kedvesek. És végül nagy vivát a Porsche Hungária szervizhálózatának, ami magabiztosan nyerte a legkellemetlenebb szolgáltatók versenyét a Polo-tulajdonosok kínzásával.

És a jók

Aranyosak a Dacia-szervizekben.(7.) Még nem volt baj az új Passattal.(5.) A legkellemesebb szerviztapasztalatokat mégis az új Toyota Avensis (4.), a Honda Jazz (3.), a Mazda 3 (2.) és a Honda Accord (1.) vevői szerezték. Ritkán járnak szerelőhöz, de akkor jól bánnak velük. Gratulálunk!
Böngésszen szerviztapasztalat szerint sorba rendezve!

Teljesítmény

A rosszak

Ami nem megy, az rosszul megy. Ezért veszít megint a C4. De nem megy jól a Golf V sem, főleg az 1,4-es és az 1,6-os benzines. Elégedetlenek a Fiesta alapmotorjával. Bár nagyon szeretik, de nem erős a Dacia Logan, rosszul megy az Opel Corsa és lassú a Daewoo Kalos. Vánszorog a Seat Ibiza (a sportosság a vérünkben, ugye?), és ezzel megveri a tyúklépési versenyben a kiábrándító Nissan Almerát.

Mi megy jól a nép szerint?


Markáns arculat

Ami működik és/vagy ami dízel. A Citroën C5 hasít, az idei Passat csak úgy ugrik (de lefullad, legalábbis a részecskeszűrős). Sportos a Volvo S60 (a fene hitte volna) és az E-Merci. És a teljesítménybeli holtversenyben megosztva első a Honda Accord, a Mazda6 és a Skoda Superb. Előbbieket értjük, az utóbbin még gondolkozunk. Egy biztos: minden értékelt Superb TDI.
Böngésszen teljesítmény szerint sorba rendezve!

Kényelem

A rosszak


Olcsó, rideg

Fiesta, Corsa, Ibiza. Olcsó kisautók, németesen rideg beltérrel. Mégsem ezek a legkényelmetlenebb új autók a piacon, hanem a Suzuki Ignis, melynek betonkemény hátsó merev tengelye egy titánvesét is lever a helyéről, és a kicsi, korszerűtlen és rosszul felszerelt Suzuki Alto, melynek létjogosultságát eleve nem értettük.

A jók

Bár nem fért be a top5-be, de kényelmes Scénic II és a C5. Ötödik a mindennél hatalmasabb Skoda Superb. Drága a fenntartása és nem túl megbízható, de kényelmes az E-Merci (4.). Harmadik a Honda Jazz, ami kicsinek látszik, de a belsejét senki se hiszi, amíg nem próbálta. Második a Mazda6, első a Honda Accord, ez már unalmas, pedig hol van még a vége.
Böngésszen kényelem szerint sorba rendezve!

Megérte az árát?

A rosszak

Az igazi önmarcangoló kérdés, mind közül a legfájóbb. Semmi igazi baja, még se éri meg igazán a Focus C-max. Tán a személyiség hiányzik belőle. Megbízhatatlan a Pug 307 és a Citroën C5, ezért nem kellett volna megvenni. A Volvo S60 jó és egész megbízható, de drága fenntartani és rossz a szervize. Az E-Merci az áráért kicsit túl sok kalandot kínál. A Laguna mindig rossz, a Golf semmivel sem indokolja, hogy mire fel kérik meg úgy az árát. És mire érte meg a legkevésbé költeni? Hát a szegény beteg C4-re.

Jó hír: még a legutolsó helyezett C4 vásárlóinak nagyobbik része (59%-a) is úgy érezte, jó választás volt az autó. Azaz a többség elégedett, csak a nagyon jelentős kisebbség szenved nagyon.

Ezekre költött a legokosabban


Egy szupersztár

Megérte az árát a Ford Mondeo, a Fusion, a Hyundai Accent, a Honda Jazz és a Mazda6. Az igazi szupersztárok viszont azok az autók, ahol a vevők 100%-a helyesli utólag a döntését. Ilyenből 5 van: a Suzuki Alto, a Honda Accord, a Suzuki Liana, a Daewoo Nubira és a Skoda Superb. Szép munka!
Böngésszen aszerint sorba rendezve, hogy megérte-e az árát!

And the winner is...

Sokat tűnődtünk, hogy a szubjektív, szeretet is tartalmazó, vagy az objektív átlag alapján döntsünk. Végül úgy találtuk, érdemben annyira kicsi a különbség, hogy szinte mindegy. Ezért a teljes átlagban minden benne van, az Ön rajongása és viszolygása is.

A Nagy Népítélet Vesztesek a következők:

Peugeot 307 (5.)
Alfa 147 (4.)
Citroën C3 (3.)
Renault Laguna (2.)
Citroën C4 (1.).

Akikre pedig büszkék önök tízezren:

Suzuki Liana (5.)
Mazda6 (4.)
Honda Accord (3.)
Mazda3 (2.)
Honda Jazz (1.).


A Népítélet abszolút győztese tehát a Honda Jazz. Büszkék vagyunk és elégedettek, mert mi is megmondtuk, hogy milyen nagyszerű. És kicsit szégyenkezünk a Citroën C4 miatt, mert olyan, amilyen, és mert mi akkor nem mondtuk meg, mert nálunk bezzeg jó volt.
Böngésszen abszolút sorrend szerint sorba rendezve!

Megjött a kedve? Írjon ítéletet!

Ön is pórul járt? Vagy a magáéval minden rendben? Írja meg tapasztalatait a Népítéletben, hogy legközelebb még pontosabb képet kaphassunk a magyar autópiac helyzetéről. Ez a tízezer ítélet rengeteg, de tapasztalatból sosem elég.

Ne feledje: a jó ítélet őszinte és objektív. Nem a márkbaráti vitatkozás eszköze, hanem tapasztalatgyűjtésé. Írjon őszintén a a saját autójáról, ne minősítse másét. Csak az igazság segít jól választani.