2020.08.16. 10:54

A technikailag kiforratlan, de legalább a végletekig szubjektív felmérésem szerint egy időben enyém volt a világ legrosszabb BMW E30-a. A padlón tenyérnyi lyukak voltak, lógott a váltó, a vásárlás után két héttel csapágyas lett a motor. Az ördögi Pierburg 2BE karburátor beállítása éveket vett el Karesz, a somogyi fegyverkovács életéből, de legalább sokat hozzátett a magyar káromkodások hosszú sorához. A forgalmi szerint 1979-ben gyártották, tehát vagy valami adminisztrációs hiba történt, vagy egy nagyon-nagyon előszériás modell volt. Imádtam! Motor hosszában, króm lökhárítók, hátsó kerék hajtva és a BMW történetének legszebb, az alpinweisst és diamantschwarzot inasba rakó színe volt, a pustagrün. Ez persze még mindig kevés volna, de a lényeg, a nehezen körülhatárolható plusz megvolt benne: ez egy driver's car. Az a fajta autó, amivel jó menni, kezelni, vezetni akarja az ember, nem feltétlen a határon, de attól még lendületesen. Ezt akkoriban nagyon tudta a BMW, még volt bennük anyag, pont annyi, amennyi kellett, nem több, lásd még a vese mérete alatt. Vízszintes övvonal, könyökmagasságban. Vékony, egyenes tetőoszlopok, még ki is lehetett látni. Most ne csússzunk el a törésbiztonságon, mindent nem lehet. Élvezni annál inkább, abból a korból még a rossz BMW-t is. Javítani, fokozni persze lehetett, talán még kellett is. Az M GmbH elment a falig, hogy elkészítse az elegáns, családi sportkocsit. De nem muszáj odáig elmenni, lehet ezt diszkrétebben, épp csak egy picit finomítva itt-ott, hogy meglegyen a közel tökéletes egyensúly forma és funkció, használhatóság és élmény között...kivéve a rossz oldalon felejtett kormányt. Ez itt Laci BMW E28-a.