Pénzmágnes a piros Porsche Carrera GT

2022.01.10. 10:15

1998-ban változtatott a szabályokon az FIA, ezért a korábban használt 911 GT1 és LMP1-98 versenyautók helyett új Le Mans-i prototípusra lett volna szüksége a Porschénak. Ezt az autót eredetileg a turbós, hathengeres bokszermotor köré kezdték tervezni, végül pedig a ‘90-es évek elején Forma-1-hez fejlesztett V10-es blokkot szedték le a polcról, ahol porosodott. Innen még nem vezetett egyenes út sem a versenyautóhoz, sem a Porsche Carrera GT-ig.

Rövid tesztelési folyamat után az egész projektet elkaszálták, mert a motorsport részleg fejlesztőire is szükség volt a nagy dobásnak ígérkező Cayenne szabadidő-autóhoz. Egyesek szerint részben azért is pihentették az egészet, mert Ferdinand Piëch nem akarta összeereszteni a Porsche gépét az Audi versenyautójával Le Mans-ban. Figyelemfelkeltés volt a 2000-es Párizsi Autószalonon bemutatott Carrera GT koncepció elsődleges célja, de a Cayenne sikere megnyitotta az utat a 10 hengeres sportautó fejlesztésének folytatására.

1270 darab Porsche Carrera GT készült, ezt a pirosat itt egy Colorado állambeli kereskedőhöz szállították és azóta is csak keveset használták, mert mostanra is csak 780 mérföld (1255 km) van benne. Mint általában a befektetési céllal elrakott autóknál, úgy ezen a Carrera GT-n sem találni hibát. A piros fényezés akár az új, minden kiegészítője megvan az utolsó kis bőr táskáig bezárólag.

Kabinja végtelenül egyszerű, de pont ettől nagyszerű. Akár a régi versenyautók balsafa gombóca, a Carrera GT váltógombja bükkfából készült, hogy könnyű legyen. A szénszálas kagylóülések és a fémes betétek között igazi dísze ez a fekete bőrrel kárpitozott beltérnek. A mutatós óracsoport, a fém taposó az utas lábterében és középkonzol egyszerű kapcsolói is mind kortalanná teszik.

5,7 literes, V10-es szívómotorja több mint 600 lóerőt üvölt ki magából 8000-es fordulaton és 590 Nm nyomatéka van. Hozzá 6 sebességes kézi váltó kapcsolódik és tisztán hátsókerék-hajtás. A mérések szerint 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 334 km/óra.

Magnézium felnijei, nyomórudas felfüggesztése, karbon monocoque-ja mind nagyon versenyautós elem. Mégsem döntően ezért ért meg több mint 1,9 millió dollárt (605 millió forint), hanem az alacsony futásteljesítménye és a ritkasága miatt, hiszen a legtöbb Carrera GT ezüst vagy fekete színű, így a piros tényleg kiragyog a többi drágaság közül.

Visszapillantó

A Totalcar heti összefoglaló hírlevele

Keddenként kedveskedünk neked egy olyan cikkválogatással, amiket szerintünk mindenképp érdemes elolvasnod az előző heti term(el)ésünkből. Ráadásul szívhez szóló előszót is írunk hozzá! Iratkozz fel, hogy legyen miért várni a keddet!