Így csinál villanysportautót a Caterham könnyeden, 268 lóerővel

2024.03.02. 09:21

A Caterham Project V Anthony Jannarelly formatervével kerülhet gyártásba, új fejezetet nyitva a márka történetében.

A Project V egy kétüléses coupé a Caterhamtől, mely az Alpine A110 project egyik mellékszálaként jutott el végül odáig, hogy most a sorozatgyártás kapujában állhat. Nem Nissan alapokra, végül nem is az Alpine segítségével, hanem a kis brit gyár első nagy dobásaként a huszonegyedik században.

A Caterham Project V karosszériáját Anthony Jannarelly jegyzi, aki korábban a Jannarelly Design-1 és a W Motors Lykan HyperSport tervezőjeként vált ismertté.

A Caterham legújabb videójában a francia dizájner részletezi, mi számított nehéznek a Project V megalkotásánál. Első körben az, hogy a két egységre bontott, összesen 55 kWh kapacitású akkumulátorok viszonylag nagy volumenét úgy helyezzék el a tengelyek között, hogy se az autó magasságát és arányait, se az üléspozíciót ne rontsa el.

A prototípus, illetve a majd gyártásba is kerülő Project V célsúlya 1190 kg folyadékokkal, de utasok nélkül. A teljesítménye 200 kW, vagyis 268 lóerő a hátra szerelt állandó mágneses motornak hála, mely 400 voltos feszültségen üzemel.

A 4255 mm hosszú, 1893 mm széles és 1226 mm magas sportautó hatótávolságát 400 kilométerre becsülik a WLTP alapján. Az alacsony tömeg segítheti ennek valós megközelítésében.

 A kérdés már csak az, hogy a Caterham valóban piacra tudja-e dobni a tervezett 80 ezer fontos, mai árfolyamon tehát 36 millió forintos kezdőáron. Az idő rohan, az elektromos sportautók egymás után érkeznek majd, a brit gyártó pedig sosem vágta még ekkora fába a fejszéjét.