Létezik olyan négy évszakos gumi, amit a rendőrök elfogadnak télinek?

október 7., 10:09 Módosítva: 2020.10.11 12:44
0
60 hozzászólás

Ártatlan sajtóközleménynek indult a négy évszakos gumikról, meg arról, hogy egyre többen vesznek ilyet, de az tényleg elgondolkodtató, hogy a németeknél ezek aránya elérte a 20 százalékot. De a négy évszakos gumik szárnyalása csöppet sem meglepő, mert:

  • úgy 20 éve minősíthetetlen hulladékokat lehetett kapni négy évszakosként, mostanra egészen elfogadható négy évszakos abroncsokat árulnak a gumigyárak – erről pár éve volt egy komoly tesztünk, azóta pedig csak javulhatott a helyzet, és nőtt a jó és biztonságos négy évszakosok köre – lásd még az ADAC idei tesztjét a négy évszakosokról;
  • senkinek sem hiányzik a gumiváltás költsége tavasszal és ősszel, de talán a vele járó hercehurca még kevésbé: a gumi tárolása, külön felnigarnitúra beszerzése, és persze az, hogy mindenki egyszerre akarja lecserélni a kerekeket, tehát ilyen időszakban még az időpontfoglalás is egy komoly mutatvány;
  • valójában a gumigyáraknak sem poén a dupla termékportfólió fenntartása: mennyivel egyszerűbb lenne ez egyféle gumitípussal a számukra: kevesebb fejlesztési és minősítési hercehurca, egyszerűbb gyártás és logisztika, satöbbi. (Bár a gumis műhelyek persze lehet, hogy mást gondolnak.) Erről is volt szó az egyik Égéstér-epizódban, amelynek vendége Urbán Péter, az Apollo-Vredestein minőségbiztosítási igazgatója volt.
  • az egyre melegebb és rövidebb telek miatt is csökken a téli abroncsok jelentősége;
  • a covidos korlátozások pedig egy csomó ember éves futásteljesítményét is lecsökkentették, így hirtelen az ő igényeiknek is megfelel már egy ilyen gumi.

Viszont a közlemény végén szemet szúrt egy mondat:

Egy alpesi sítúrára mindenképp téli garnitúrával ellátott autóval utazzunk, de ha erre nincs módunk, akkor olyan négy évszakos gumit válasszunk, amelynek oldalfalán megtalálható a 3 hegycsúcs és hópehely (3PMSF) jelölés. A költséghatékonyság csak másodlagos szempont legyen.”

A probléma ugyanis az, hogy bizonyos országokban kötelező a téli gumik használata a téli hónapokban, hogy mást ne mondjak, Ausztriában, Csehországban, Szlovéniában, egyes olasz tartományokban (erről itt találnak részletesebb cikket). Úgyhogy visszakérdeztem a közlemény küldőjének, Attilának, hogy mi a helyzet az olyan négy évszakosokkal, amelyeknek az oldalán látható a 3PMSF jelölés. A következők derültek ki:

Ahol kötelező a téli gumi, ott elfogadják azokat a négy évszakos gumiabroncsokat, amelyeknek az oldalfalán a 3PMSF jelölés szerepel. Ennek az az oka, hogy ezt a jelölést a gyártók már nem önkéntesen helyezik el a gumik oldalfalán (mint a régi M+S, azaz Mud and Snow jelölést – a szerk.), hanem csak akkor tüntethetik fel, ha az adott gumiabroncs részt vesz egy tanúsításon, amit csak kijelölt minősítő intézmények (jellemzően TÜV) adhatnak ki egy specifikus téli közlekedési teszten való megfelelés után. Ezek objektív, független tesztek, ahol havas és jeges felületeken és előírt meredekségű emelkedőkön-lejtőkön tesztelik a gumiabroncsokat. A 2018. január 1. után gyártott gumiknál ez a jelölés már kötelező, tehát az eddigi „M+S” jelölést vagy felváltja, vagy kiegészíti. A még „készleten” lévő, kereskedelmi forgalomban megtalálható régebbi, „M+S” jelölésű gumikat csak 2024-ig lehet értékesíteni.”

Vagyis ez jó hír azoknak, akik négy évszakos abroncs vásárlását tervezik. Az is nagy fejlődés, hogy míg a régi M+S tulajdonképpen csak egyfajta szándéknyilatkozat volt a gyártó részéről, hogy havon (és sárban) használható mintázatot akart készíteni, a 3PMSF viszont azt jelzi, ha ez sikerült is. Tegyük hozzá: a négy évszakos abroncsoktól ezzel együtt sem várható, hogy egyenértékűek legyenek a téliekkel. Ahogy a nyáriakkal sem. De elég jól megközelítik azok tulajdonságait.

Még egy fontos infómorzsa: a gumi oldalfalán még véletlenül sem a 3PMSF feliratot kell keresni, ami valójában annak a rövidítése, hogy „three-peak mountain snowflake”. Vagyis háromcsúcsú hegy hópihe – ez egy a szimbólum, amit a gumi oldalfalára vulkanizálnak. Mindannyiunk meglepetésére egy olyan hegy látható rajta, aminek három csúcsa van, továbbá egy hópihe figyel a hegy gyomrán. Íme:

Winter-Designation-2
Fotó: Totalcar

Ha viszont a neten keresgél az ember, az árlistákon sok esetben a 3PMSF is szerepel az abroncs típusjelzései között.

Minden más a Bridgestone sajtóközleményéből:

60 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Felavatták a Continental veszprémi tesztpályáját

szeptember 24., 13:44 Módosítva: 2020.09.26 07:04
0
1 hozzászólás

Már magasan automatizált funkciókkal rendelkező járművek is megjelennek a Continental veszprémi tesztpályáján


A gyártás és fejlesztés mellett saját tesztpályán, valós környezetben ellenőrzik a járműdinamikai fejlesztéseket a vállalat veszprémi mérnökei


• A hazai iparági gyakorlatban egyedülálló tesztelési lehetőség komoly versenyképességi tényező a gyors fejlesztési ciklusidőt elváró piaci szereplőknél


• A tesztpálya alkalmas a magasan automatizált és biztonsági funkciókhoz kapcsolódó fékezési és járműdinamikai tesztek elvégzésére

Veszprém, 2020. szeptember 24. - A Continental technológiai vállalat egyik hazai telephelye, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központja beruházást hajtott végre a járműdinamikai tesztpályájának átépítésével. A beruházási döntést a biztonsági funkciók és a vezetéstámogató rendszerek iránti piaci igények hívták életre, melyek eredményeként a Continental versenyképessége és a régióban meghatározó fejlesztői szerepe is erősödik, továbbá hozzájárul Magyarország magasabb hozzáadott érték alapú teljesítményének növeléséhez. A megújult tesztpálya immár öt modult biztosít a tesztelési igények teljesítéséhez, melyek a dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a fékfelület, az emelkedő és lejtő modul, továbbá a döntött gyorsítósáv.

A mai napon a nemzetközi vírushelyzethez igazodva egy innovatív megoldás keretében, online élő közvetítés formájában avatta fel a Continental az új veszprémi tesztpályát, mely szűk körű eseményen személyesen részt vett és beszédet mondott Pápai Tamás, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Szijjártó Péter, Magyarország külgazdasági és külügyminisztere és Pék Zoltán a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. Fejlesztési Központjának vezetője, valamint videóüzenetben csatlakozott Matthias Matic alelnök, a Continental Járműdinamikai (Vehicle Dynamics) üzletágának vezetője.


“Veszprémi vállalatunk több mint 25 éves fennállását követően egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. A valós környezetben folytatott tesztelési képesség meghatározó hatékonysági tényező a gyors fejlesztési ciklusidőt elváró piaci szereplőknél. Komoly lehetőség és felelősség, hogy a járműdinamika területén a fejlesztéstől a gyártáson át a tesztelésig a teljes értékteremtési láncot lefedve képesek vagyunk a vevőinknek magas minőségben értéket teremteni. A tesztpálya beruházása a jövőbeli autóipari trendekhez igazodva kiegészíti képességeinket ahhoz, hogy versenyképességünket erősítsük és innen, Veszprémből formáljuk a jövő biztonságos mobilitását.”- mondta el Pápai Tamás, a veszprémi Continental Automotive Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.


Matthias Matic alelnök, a Continental Járműdinamikai (Vehicle Dynamics) üzletágának vezetője köszöntő beszédében hangsúlyozta: “A veszprémi tesztpálya nagyszerű lehetőségeket kínál számunkra az összes innovatív termék, járműfunkció, technológia és rendszer innovatív módon történő fejlesztésére és tesztelésére. Ezekben a nehéz időkben azt gondolom, hogy a gyorsaság, a rugalmasság, a hatékonyság és az alkalmazkodókészség egyre fontosabbá válik állandóan változó környezetünkben. Ugyanakkor büszkén mondhatom, hogy a veszprémi Fejlesztési Központunkkal nagyon jól tudunk alkalmazkodni ezekhez a körülményekhez”.


Continental Veszprémben – Járműdinamika, fékrendszerek és szenzorok a jövő autóiba


A veszprémi vállalat a világ valamennyi autógyártója részére, magas minőségben állít elő gépjármű menetbiztonsági rendszerekhez különböző szenzorokat. A cég gyártási kapacitása folyamatosan bővül, kutatás-fejlesztési tevékenysége is fejlődik. Saját fejlesztési központtal és tesztpályával – utóbbi Kelet-Európa legnagyobbja - rendelkezik, ahol az elektronikus vezérlésű fékrendszerek (ABS, ESC) és azok komponenseinek fejlesztésén és tesztelésén több száz fejlesztőmérnök dolgozik.


Központja teljes körű projektfelelőse az ESC-rendszereknek, beleértve más lokációk, így a frankfurti központ koordinálását is, melynek köszönhetően a Continental vevőit teljes mértékben Veszprémből szolgálja ki a világ minden részén. Mindezek mellett szenzorfejlesztési részlege kompetencia központ világszerte, számos szenzor rendszer tekintetében.

1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Automotive Hungary a Hungexpón

szeptember 22., 09:50 Módosítva: 2020.09.26 07:05
0
2 hozzászólás

A COVID-19 vírus okozta több mint fél éves kényszerszünet után újra nyit a HUNGEXPO Budapesti Kongresszusi és Kiállítási Központ. Október 7—11-ig rendezi a tavasszal elmaradt CONSTRUMA kiállításcsokrot, majd 19—22. között az AUTOMOTIVE HUNGARY és az Ipar Napjai kiállítást.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Kezdődik a zebrák felújítása országszerte

augusztus 27., 14:06 Módosítva: 2020.08.31 07:07
0
5 hozzászólás

A tanévkezdéshez kapcsolódóan indítja el a Magyar Közút legújabb akcióját, amelynek a zebrák - vagy a vonatkozó bikkfanyelven a kijelölt gyalogátkelőhelyek - biztonságosabbá tétele a célja. Mindez nagyszerűen hangzik, remélhetőleg el is éri a célját - a részletekről alant olvashatnak.

5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

A régiós autópiacok közül a magyar állt ellen legjobban a koronavírusnak

július 27., 10:50 Módosítva: 2020.07.29 06:09
0
0 hozzászólás

Még össz EU-s szinten is viszonylag jól megúszta a járvány miatt beszakadást a hazai újautós piac, régiós szinten pedig sikerült mindenkinél kisebbet zuhanni, írja a Totalcar közeli Jóautók.hu közleménye.

A régiós autópiacok közül a magyar állt ellen legjobban a koronavírusnak


Az első félévben tapasztalt 25 százalékos visszaesés az egész EU-ban is az egyik legkedvezőbb


2020 első félévében 25,3 százalékkal kevesebb új autót adtak el Magyarországon, mint az előző év hasonló időszakában. Ez az adat a kelet-közép-európai régióban a legkedvezőbb, a környező országokban a visszaesés jellemzően 30 százalék felett alakult.

stat

A környező országok közül a magyar mellett egyedül a cseh autópiac úszta meg 30 százalékosnál kisebb mértékű visszaeséssel a koronavírus-járvány miatt bekövetkezett gazdasági leállást. Míg a legtöbb régiós országban (Románia, Szlovénia, Szerbia, Szlovákia, Lengyelország és Ausztria) 31 és 36 százalék között alakult az értékesített új autó számának a csökkenése, Horvátországban ez az érték elérte az 54,4 százalékot.


Európai uniós kitekintésben is kiemelkedően jónak számítanak a magyar autópiaci adatok. Az európai autógyártók szakmai képviselete, az ACEA által közölt adatok szerint a közösségben mindössze két államban, Finnországban (-21,4%) és Svédországban (-25,1%) volt kisebb a csökkenés a magyar értéknél. A négy legnagyobb uniós autópiac közül a spanyol szenvedte el a legnagyobb, 50,9 százalékos zuhanást, Olaszországban 46,1 százalékos, Franciaországban 38,6 százalékos, míg Németországban 34,5 százalékos volt a visszaesés mértéke.


A piacok eltérő alakulását számos tényező együttesen befolyásolta a gazdaság általános helyzetétől kezdve a kormányzat konkrét korlátozó intézkedésein keresztül a lakosság és a vállalatok körében kiváltott reakciókig. - magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója - Bár a korlátozások bevezetése gyakorlatilag egy időben történt, azok szigorúsága országról országra változott. Az adatok tükrében a magyar piac a járvány első hullámát relatíve hatékonyan volt képes kezelni.”


Az újranyitást követő első teljes hónap adatai ugyanakkor azt mutatják, hogy a fogyasztói kereslet újbóli élénkülése tekintetében Magyarország csupán a középmezőnyben helyezkedik el. A júniusi újautó-eladási adatok szerint az itthoni forgalom továbbra is 23,7 százalékos elmaradásban van 2019 júniusához képest. Eközben számos régiós országban tapasztalható a kereslet intenzívebb visszatérése: míg Lengyelországban és Szlovákiában 20 százalék körülire, Ausztriában pedig 18 százalékosra csökkent az elmaradás az egy évvel korábbi szintekhez, addig Szlovéniában és Csehországban már csak 5-6 százalékkal helyeztek kevesebb új autót forgalomba 2019 júniusához képest.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Magyarországon először vezették be a jegymentes parkolást egy plázában

július 22., 15:23 Módosítva: 2020.07.24 06:19
0
9 hozzászólás

Magyarországon először vezették be a jegymentes parkolást egy plázában

A bevásárlóközpontokban is hódít a digitális parkolás

Teljes mértékben érintés- és jegymentes digitális parkolást vezetett be a Parkl a bevásárlóközpontok közül először a Duna Plazában, Magyarországon elsőként. A fejlesztés célja, hogy a parkolással kapcsolatos tevékenységek úgy, mint a be- és kijutás, valamint fizetés teljesen automatikusan, felesleges papírhasználat nélkül, azaz jegy- és készpénzmentesen történjen. Ennek köszönhetően nincs többé elhagyott parkolójegy probléma, sorompózás vagy gombnyomkodás, sőt, ezáltal a pláza ökológiai lábnyoma is jelentősen csökken.

p

A Parkl mintegy 3 éve, az app indulása óta úttörő volt a zárt téri parkolás megreformálásában, évente több kutatást is készít annak érdekében, hogy a felhasználói igényeket figyelembe véve a szolgáltatásaikat továbbfejlesszék. Ebbe beletartozik az utcai parkolás mellett a parkolóházak, irodaházak és már a bevásárlóközpontok digitalizációja is.


Sok autós számára kihívást jelent a pláza parkolás


A koronavírus után a Parkl saját felméréséből kiderült: főleg a budapesti autósok előnyben részesítenék a jövőben az érintésmentes parkolási ügyintézést, amit azonban nemcsak az utcai parkolásra, hanem a parkolóházakra és bevásárlóközpontokra is kiterjesztenének. A pláza parkolás-digitalizációját azért is tartják szükségszerűnek, mivel a plázákban való parkolás több szempontból nehézséget jelent az autósoknak. A válaszadók 30%-a a bonyolult fizetési módot, illetve a kártyás fizetés hiányát tartják a legkörülményesebbnek, de nehezítő tényezőnek jelölték még a drága óradíjakat, illetve a szűk helyeket. Ezen felül a megkérdezettek negyede a gombnyomkodást és a sorompózást szeretné végleg elfelejteni. Sokféle probléma ütötte fel a fejét, hiszen többen például azt is megjegyezték, hogy körülményesnek tartják a papíralapú jegyek megőrzést, illetve annak gyakori keresgélését is.

nlq0SFoh

Jegy nélküli, automatikus parkolást tesz lehetővé a Parkl


A technológiai fejlesztésnek köszönhetően azonban ezek a problémák megoldódni látszanak: a Duna Plazában júliustól a Parkl mobilapplikációját használva teljesen automatikusan történik a ki és bejutás, használatához csak le kell tölteni az appot és regisztrálni, valamint meg kell adnunk a rendszámunkat. Ezek után bármely alkalommal rendszámfelismerő kamera segítségével, automatikusan nyílik a parkoló sorompója, és az applikációban elindul a parkolás. A parkoló elhagyásakor a sorompó szintén automatikusan nyílik, majd az applikációban lezárul a parkolás és automatikusan kifizetésre kerül a pontos összeg.


A felhasználói visszajelzéseket meghallgatva az idei évben bevezetett helyszíneken szinte minden esetben kamerás beléptetést alkalmaztunk. Ezek a modern rendszerek már nem csak az autók rendszámát képesek felismerni, hanem mesterséges intelligencia segítségével akár a gépjármű színét vagy típusát is, ezzel gyorsítva az azonosítást és bejutást. Felhasználóinknak teljesen kontaktmentes parkolást biztosítunk a parkolóházakban, a közterületi parkolásnál és most már a plázákban is. Ennek pedig külön örülünk.” - árulta el Somogyi Zsolt, a Parkl Digital Technologies Kft. alapító-tulajdonosa.

Pt6yeEQQ

Nem mellesleg a papíralapú jegy mellőzésével az állandó aggódás is megszűnik, hiszen a Parkl felületén mind az eltelt időt, mind a fizetendő összeget folyamatosan nyomon tudjuk követni az ott tartózkodásunk alatt. A be-és kijutáshoz, illetve fizetéshez így a telefonunk elővételére sincs szükség, valamint az applikáció megkímél minket a parkolójegy húzástól és a fizető automatánál való sorban állástól, fizetéstől is. Ezentúl a be- és kijutás idejét is csökkenteni tudjuk ha a digitális megoldást választjuk, mivel nem kell jegyet húzni és érvényesíteni a sorompó előtt.


Csökkenti az ökológiai lábnyomot a digitális parkolás


A Parkl megoldása azért is fontos mérföldkő a zárt téri parkolás terén, mivel nemcsak időt és felesleges feszültséget spórol meg a felhasználóknak. Az érintésmentes szolgáltatás egészségügyi szempontból is biztonságosabb megoldás, valamint egy roppant fontos ügy mellett is kiáll. Csak a parkolójegyek nyomtatása évente rengeteg papírhulladékot jelent, amit azonban az alkalmazás használatával meg lehet spórolni, egyúttal utat nyithatunk a környezetkímélő smart city megoldásoknak is.

9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ingyenes vezetéstechnikai tréning fiataloknak és kisgyermekes anyukáknak

július 21., 14:29 Módosítva: 2020.07.24 06:19
191
6 hozzászólás

A Groupama Tanpálya sajtóközleményében egy remek lehetőségről lesz szó, amit a 20 év alatti fiatalok és a cseden, gyeden és gyesen lévő anyukák vehetnek igénybe. Kaptunk egy érdekes infografikát is, többek között arról, hogy miért lett szükségük az anyukáknak a jogosítványra, illetve akinek nincs, annak miért nincs. Érdekes módon az anyagi okok mellett a félelem is az okok között szerepel. Ennek leküzdésére egy vezetéstechnikai tréningnél nincs jobb, legfeljebb egy ingyenes tréning. A regisztráció módja és minden más infó a közleményben!

Emmi Groupama-5636
6 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ismét havi 10 ezer fölött a behozott használt autók száma

július 9., 10:05 Módosítva: 2020.07.11 08:01
47
2 hozzászólás

Messze már az áprilisi mélypont, már újra tízezer fölött jár a külföldről behozott használt autók száma az országban. A felkapaszkodott import részletesebb adatai odalent, a Jóautók.hu közleményében. 

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

20 millió dolláros befektetést kapott a magyar önvezető szoftvercég

június 22., 14:08 Módosítva: 2020.06.26 06:15
574
7 hozzászólás

A magyar önvezető szoftvercégről, az AIMotive-ról már többször is olvashattatok a Totalcaron. Kamerákkal teleaggatott Toyota Priusaikat éles helyzetben is megnéztük, hogyan bánnak el a közúti forgalomban. A cég most 6 milliárd forintot meghaladó befektetést kapott, amivel elég rendesen felkerültek Európa önvezető térképére.

AIMOTIVE-20200622-003
Fotó: AIMotive
7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatértek a vásárlók a használtautó-piacra

június 18., 12:41 Módosítva: 2020.06.19 16:28
52
0 hozzászólás

Azt már a hétfőn kiadott közleményből tudjuk, hogy megint egyre öregebb autókat vesz a magyar, a JóAutók.hu csütörtöki rövid elemzéséből pedig az is kiderül, hogy mégis mennyit. Az április mélypont után a május már erős volt. Egy járványhelyzethez képest mindenképp, de a tavalyi adatoktól sem maradtak el drámaian a számok - írják a Datahouse adatai alapján. 

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Megint egyre öregebb autókat veszünk

június 15., 16:01 Módosítva: 2020.06.20 07:04
787
17 hozzászólás

A Jóautók.hu közleménye szerint az ismét meredeken öregedő használtautó-átlagéletkor három okra vezethető vissza. Egyrészt a válság a nyugati piacokra is begyűrűzött, így az újabb autók eladását arrafelé is elhalasztják. Nem segít a helyzeten a romló forint sem, hiszen azonos összegért csak olcsóbb autót tudnak behozni a kereskedők és a magánszemélyek. A harmadik ok a logisztika: a határzár miatt az autók behozatala nehézkessé vált, így a kereskedők a hazai készletek eladására helyezik a fókuszt. A további részletek kiderülnek az alábbi közleményből.

17 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Nyit a Lupa Drive-in Autósmozi!

június 2., 11:38 Módosítva: 2020.06.05 06:07
44
0 hozzászólás

A 60-as évek amerikai autósmozijainak fénykorát igyekszik megidézni június 4-től a Lupa Drive-in Autósmozi, Budapest tengerpartjának főparkolójában. A filmkínálat a tervek szerint naponta változik a nyitó héten olyan kedvenceket nézhetnek, mint a Másnaposok, a Vissza a jövőbe vagy a Forrest Gump.

Majd’ 90 évre tekint vissza az autósmozi intézménye, aminek az ötlete egy amerikai úriembertől származott, aki 1933-ban, New Jersey államban nyitotta meg az első olyan mozit, ahol autóból nézhették a filmeket a látogatók. Az első egy két évtized működése alatt azonban nem aratott osztatlan sikert, miután nem tudták tökéletesen megoldani, hogy a filmeket hallani is lehessen.

Az 50-es évek elején azonban már a kocsikba szerelt hangszórók közvetítették a hangot és olyannyira elterjedt az autósmozi műfaja, hogy az évtized végére majd’ 5000 mozi volt szerte Amerikában. Az autósmozik a 60-as években élték fénykorukat, majd az otthoni elektronikus eszközök, a videók vagy a színes tévék megjelenésével folyamatosan csökkent a jelentőségük.

A kép illusztráció
A kép illusztráció
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Olcsóbb lesz a használt autó a koronavírus-járvány után?

május 14., 17:00 Módosítva: 2020.05.18 06:27
275
2 hozzászólás

Hamarosan az egész országon feloldják a koronavírus miatt bevezetett korlátozásokat, így joggal merül fel a kérdés, hogy a következő hónapokban milyen árakra számíthatunk az autópiacon. Az Eurotax sajtóközleményéből képbe kerülhetsz az új- és használtautó-piac árváltozásaival, lehetséges átrendeződésekkel és alkulehetőségekkel kapcsolatban.

hasznaltauto kereskedes m2
Fotó: H. Szabó Sándor / MTI
2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Annyira marad a Nissan Európában, hogy már izzítják az Qashqai-t

május 13., 18:08 Módosítva: 2020.05.15 06:15
86
3 hozzászólás

Az elmúlt hetekben felmerültek kérdőjelek a Nissan európai motivációjával kapcsolatban. A lehetséges portfólió-csökkentésről mi is írtunk, a Nissan hazai importőre azonban kiadott egy közleményt, ami segít még tisztábban látni a helyzetet illetően.

Nissan Qashqai mit neuem 1 3-Liter-Benzinmotor 1000x600
3 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Ingyen szervizt kínál a kivonuló szolgálatoknak egy hazai alkatrészellátó

április 16., 15:41 Módosítva: 2020.04.20 18:46
961
4 hozzászólás

Országszerte eddig 52 műhelyben tette ingyenessé a mentők, a tűzoltók, a rendőrök, a katasztrófavédelem és a kórházak ellátásban résztvevők járműveinek soron kívüli javítását az egyik legnagyobb hazai alkatrészellátó. A járvány idejére életre hívott kezdeményezéshez folyamatosan új tagszervizek csatlakoznak.

7
4 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Drónnal fertőtlenítik a kukásautókat

április 2., 12:26 Módosítva: 2020.04.05 07:16
408
0 hozzászólás

Pár hete már érkeztek olyan hírek, hogy Kínában drónokat vetettek be fertőtlenítésre és az elkóricálók figyelmeztetésére, aztán később az olaszoknál is megjelentek hasonló célból.

Nálunk egyelőre még nincs ilyen szintű bevetése a drónoknak, de - mint az alábbi sajtóközleményből is megtudhatjuk -  az Fővárosi Közterület-fenntartónál (FKF Nonprofit Zrt.) már DJI Agras MG1P és T16 drónokkal végzik a kommunális járművek nehezen elérhető felső részének fertőtlenítését.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Hogyan tegyük autónkat biztonságos, higiénikus környezetté?

március 31., 16:44 Módosítva: 2020.04.02 08:15
144
0 hozzászólás
Európa-szerte szigorú intézkedésekkel próbálunk védekezni a COVID-19 vírus ellen, ám ezek főképp a személyes higiéniára és a tömegközlekedésre vonatkoznak. De mi a helyzet az autóinkkal?

Mivel a tisztaság manapság nagyon fontos kérdés, nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy az autónk olyan terület, ahol a vezető és az utasok egyaránt rengeteg felülethez hozzáérhetnek – méghozzá minden egyes utazás során.

Az ajtók nyitásától kezdve a fűtés beállításán át egészen a világítás felkapcsolásáig vagy a sebességváltásig sok olyan érintkezési pont létezik, ahol autónk szinte vonzza a szennyeződéseket és a kórokozókat.

unnamed
Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

A kijárási korlátozás ellenére még mindig százezrek kelnek útra

március 31., 14:54 Módosítva: 2020.04.04 11:22
386
19 hozzászólás

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adatai szerint a kijárási korlátozás első hétvégéjén 60 százalékkal visszaesett a forgalom az előző naphoz képest, de még így is százezrek közlekedtek szombaton és vasárnap a hazai fő-, illetve gyorsforgalmi utakon. A NÚSZ Zrt. arra hívja fel a figyelmet, hogy a kijárási korlátozásról szóló kormányrendelet értelmében csak megfelelő indokkal lehet útra kelni. Arról, hogy ez pontosan mit jelent, ebben a cikkünkben írtunk részletesen.

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az autókölcsönzők is bajban vannak, de azért igyekeznek

március 21., 07:51 Módosítva: 2020.03.21 13:06
32
0 hozzászólás

Alapvető aggodalmakat próbál eloszlatni a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének sajtóközleménye, ami szép gesztus. Emellett szeretnék, ha más közlekedési formák helyett őket választanánk.

Az autóbérlés továbbra is biztonságos közlekedési alternatíva

A Magyar Autókölcsönzők Szövetségének tagjai mind követik azokat a szigorú tisztítási és fertőtlenítési előírásokat, melyekre nem csak a nemzetközi elvárások és minőségbiztosítási kritériumok kötelezik őket, hanem maga a szövetség is. Éppen ezért érdemes megfontolni, hogy szemben más alternatív közlekedési módokkal, a jelen helyzetben inkább az autóbérlést válasszuk.


„A koronavírus minden korábbi pozitív tendenciát felülírt idén a turizmusban, és mostanra az ágazat emberemlékezet óta nem látott mélypontra zuhant, komoly hatással olyan üzletágakra is, mint az autókölcsönzés, ami fontos szereplője az idegenforgalomnak. Ennek ellenére a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének tagjai kitartanak: továbbra is szolgáltatnak, amíg azt a jogszabályok engedik. Az autóbérlés, az ügyfélszolgálat és az assistance szolgáltatás minden tagnál elérhető.” – mondta el Ujfalussy Márk, a MAKSZ alelnöke. „Természetesen az elsődleges szempont az ügyfeleink, munkatársaink és partnereink egészségének megóvása. A tagoknál alkalmazott magas szintű tisztítási és fertőtlenítési eljárásoknak köszönhetően mindenkit megnyugtathatok, hogy az autókölcsönzés a MAKSZ tagoknál továbbra is biztonságos” – egészítette ki az alelnök azzal a megjegyzéssel, hogy a Szövetség elkötelezett abban, hogy minden erre vonatkozó új szabályozást betartson és betartasson a tagokkal.


„A Sixtnél korábban is szigorúan vettük a járművek tisztán tartását és fertőtlenítését” – nyilatkozta Dévai Gábor, a MAKSZ egyik legnagyobb tagjának, a Sixt Magyarországnak az ügyvezetője, egyben a szövetség FB elnöke. „Egy 3 körös folyamat biztosítja, hogy autóinkat a lehető legtisztább és legbiztonságosabb állapotban adjuk át ügyfeleinknek. A szokásos külső-belső mosást egy nanotechnológiás, szintén kívül-belül alkalmazott tisztítás követi, ami az utastér esetében egy ózont tartalmazó tisztítószert jelent. Közvetlenül az átadáskor, az ügyfelünk előtt történik meg a kormány, a kulcs és a dosszié ismételt fertőtlenítőszeres áttörlése, amit kollégánk természetesen maszkban és gumikesztyűben végez el.”


„A higiénia nem lehet cégméret kérdése” – tette hozzá Sződi János, az AVALON ügyvezetője, a MAKSZ elnöke. „Ugyanolyan gondossággal járunk el a járművek tisztítása során, mint a nagyobb piaci társaink, hiszen többek között ez is feltétele a szövetségi tagságnak. Ügyfeleinket sokszor az is megnyugtatja, hogy látják, a kölcsönzés a Bosch szakszervizünkkel egy telephelyen működik, így az autókat helyben vizsgáljuk, javítjuk és tisztítjuk.”


A MAKSZ elnöke elmondta: „Azt tanácsolom mindenkinek, akinek most kell megoldani a közlekedését, hogy ha teheti, válassza az autókölcsönzést a különféle alternatív mobilitási megoldásokkal szemben. Aki pedig autót bérel, azt lehetőség szerint olyan kölcsönzőnél tegye, amelyik tagja a Magyar Autókölcsönzők Szövetségének, mert ezeknél az autókölcsönzőknél az autókat garantáltan, minden esetben tisztán és fertőtlenítve, minden előírásnak megfelelően fogja megkapni. A higiéniai biztonságon nem érdemes spórolni, a most kialakult piaci helyzet ráadásul jóval kedvezőbb áron történő autóbérlést tesz lehetővé.”


A MAKSZ elkötelezett, hogy tagjai mindaddig fenntarthassák a szolgáltatást, amíg ezt a jogszabályok és az emberi élet védelmének szem előtt tartása lehetővé teszi. Ennek szellemében képviseli tagjainak érdekeit a jogszabályalkotóknál, folyamatosan egyeztet a kapcsolódó ágazatok szakmai szervezeteivel, hogy a turizmus visszaeséséből adódó jelentős veszteségeket közösen, egymás igényeinek figyelembevételével mérsékelhessék.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Majdnem a felével csökkent a parkolás Budapesten a koronavírus miatt

március 19., 18:11 Módosítva: 2020.03.22 14:24
59
2 hozzászólás

A koronavírus okozta változások érdekes lenyomata: a Parkl nevű, appból kezelhető fizető parkolási rendszer érdekes adatokat mutat meg arról, mennyit számít, ha az emberek jelentős része nem jár be a munkahelyére. Nem lőjük le a poént, de a parkolások számán még az is látszik, mikor történtek a nagy bejelentések. A többit a közleményből.

2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Drágul a muzeális minősítés, egyszerűsödött az OT rendszám kiváltása

február 11., 17:19 Módosítva: 2020.02.16 07:33
516
0 hozzászólás

Változás a muzeális minősítésben


A fővárosi és megyei kormányhivatalok működésének egyszerűsítése érdekében törvényt hozott a Parlament, melynek értelmében módosult a közlekedési igazgatási feladatokkal összefüggő hatósági feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 382/2016. Kormányrendelet. E rendelet 5/B. paragrafusa alapján „A Kormány a Magyar Autóklubot jelöli ki a muzeális minősítő bizottságok tevékenységével kapcsolatos közlekedési hatósági feladatok ellátása tekintetében” 2020.január 1-től.

A fővárosi és megyei kormányhivatalok ehhez kapcsolódó hatásköre átkerült a Magyar Autóklubhoz, a hatósági feladatokat a minősítő bizottságban az Autóklub látja el. A változás a minősítést igénylők számára több minősítési időpontot és rugalmasabb MMB naptárt biztosíthat. A minősítésre jelentkezés formája és feltételei nem változtak, arról részletesen a www.autoklub.hu/oldtimer oldalon lehet tájékozódni.

Változik a muzeális minősítés díja

A Muzeális Minősítő Bizottságot alkotó szervezetek a - jelentősen utoljára 2011-ben módosított – díjak rendezése mellett döntöttek, melyre az eközben eltelt időszak humán költségeinek erőteljes emelkedése ad okot. A táblázatban megjelölt díjtételek 2020.02.17-től érvényesek.


Minősítés fajtája 2020.02.17-től érvényes
nettó bruttó
Muzeális jellegű jármű előminősítése: VÁM-eljárást megelőzően / forgalomból átmeneti időre történő kivonása alkalmával 11 155 Ft 14 167 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Személygépkocsi 30 665 Ft 38 944 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Személygépkocsi pótkocsija 26 870 Ft 34 125 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: tehergépkocsi és vontató / speciális gépkocsi 34 517 Ft 43 837 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: tehergépkocsi és vontató / speciális gépkocsi pótkocsija 29 917 Ft 37 995 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Különleges jármű / harci jármű 59 645 Ft 75 749 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: motorkerékpár / motorkerékpár oldalkocsija 15 772 Ft 20 031 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Segédmotorkerékpár / motorkerékár pótkocsija 9 907 Ft 12 582 Ft
Jármű muzeális jellegének megállapítása: Oldalkocsis motorkerékpár 23 219 Ft 29 487 Ft
Muzeális jellegű jármű okmányának pótlása (1 db) 2 990 Ft 3 797 Ft
Muzeális jellegű jármű azonosítási (regisztrációs) táblája 3 352 Ft 4 257 Ft
F.I.V.A. minősítés honosítása 6 630 Ft 8 420 Ft

Rugalmasabbá vált az OT rendszám kiváltása

A közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. kormányrendelet 2020.01.01-től lehetővé teszi, hogy az OT rendszám kiadása a járási (fővárosi kerületi) hivatalokban (kormányablakokban) is kérelmezhető. Korábban ezt csak a XIII. kerületi (régi nevén Központi Okmányiroda) Hivatalnál tehették meg az igénylők, ezt váltotta fel az érvénybe lépett jogszabály szerinti feladat elosztás.


A hatályos paragrafus idézete:


1/A. § Az ország területére kiterjedő illetékességgel a járási (fővárosi kerületi) hivatal hatáskörébe tartozik

a) az „OT”, „P” és a „Z” betűjelű ideiglenes rendszámtábla kiadásával, ...kapcsolatos feladatok ellátása.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Egy helyben áll a hazai gumiabroncs-piac

február 3., 13:20 Módosítva: 2020.02.05 15:35
462
44 hozzászólás

A tavalyi évben stagnált a hazai gumiabroncspiac


Budaörs, 2020.02.03. - 2019-ben a magyarországi személygépjárműgumiabroncs-piac 0,8%-kal csökkent a gyártói értékesítés tekintetében 2018-hoz képest. Idények szerint nézve a nyári abroncsok forgalma 2,3%-kal, a téli abroncsoké 1,6%-kal csökkent, míg a négy évszakos abroncsok forgalma 32,2%-kal nőtt.


Éves visszatekintésben elmondható, a hosszú évek óta tartó emelkedés után először korrigált vissza a hazai gumiabroncs piac: míg 2018-ban összesen mintegy 2 millió 960 ezer gumiabroncsot értékesítettek a forgalmazók Magyarországon, 2019-ben több mint 2 millió 940 ezer darabot tett ki az értékesítés volumene. „A továbbra is növekvő használt- és újautó-értékesítések, illetve az üzemanyag fogyasztás trendszerű növekedése is kedvező környezetet biztosított az abroncsértékesítésnek 2019-ben, ennek ellenére a nyári szezon lassú indulásáról, majd a szezon végén magasabb készletekről számoltak be a kereskedők. Az elmúlt évekhez hasonlóan sok autón maradtak fent a téli abroncsok, elhúzódtak az átszerelések. Az enyhe időjárás miatt a téli szezon szintén lassan indult a kereskedői visszajelzések alapján. A gyártók évről évre optimalizálódó gyártási és logisztikai folyamatainak köszönhetően az abroncsok elérhetősége javult az előző évekhez képest. A december elején bekövetkezett havazás következtében az előjegyzési határidők ismét egy hét fölé emelkedtek, jelentős kihívás elé állítva a munkaerőhiánnyal küszködő szervizeket. A kereskedők többsége viszonylag alacsony készlettel zárta az évet, így 2019 tovább erősítette a korábbi trendeket, miszerint a nyári szezon csökkenő volumeneit a téli szezon és a négy évszakos abroncsok erősödése kompenzálja“– összegzi a piaci trendeket Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft. ügyvezető igazgatója.


Nőtt a nagy méretű abroncsok iránti kereslet


Akár a nyári, akár a téli abroncsszegmenst tekintve, elmondható, hogy a nagyméretű, UHP (Ultra High Performance) abroncsok iránti kereslet határozottan növekedett. Nyári abroncsok esetén ez minden méretkategóriában legalább 10%-kal, míg a téli abroncsok szegmensében az UHP méretek 4-11%-kal növekedtek (kivéve a 18”, ami 7,2%-ot csökkent). Ugyanakkor elmondható, hogy a 15” és azalatti méretű abroncsok iránti kereslet jelentősen csökkent.


Erősödött a négyévszakosabroncs-piac


Négy évszakos abroncsok esetén, ha a kategóriákat vizsgáljuk, akkor kiegyensúlyozott növekedésről beszélhetünk, hiszen a teljes 32,2%-os növekedéshez a személyabroncs-kategória 31,7%-kal, a SUV abroncsok 31,4%-kal, míg a kisteher-abroncsok 36,9%-kal járultak hozzá. Ha keréktárcsa-átmérő szerinti bontásban nézzük a négyévszakosabroncs-piacot, akkor a 13” marad csak el a maga 5,7%-os növekedésével, hiszen minden nagyobb méret legalább 24%-kal növekedett.

44 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Egy gramm CO2 százmillió dollárba kerülne a Fordnak

január 14., 17:49 Módosítva: 2020.01.19 14:47
284
15 hozzászólás

A Ford évindító sajtótájékoztatót tartott a Várkert Bazárban, aminek több oka is volt. Ilyenkor, amikor a piac brutálisan fejlődik, szinte az összes cég örül, pláne azok, amelyek a tortaszeletüket növelni is tudták a többiek rovására. Aztán jönnek a kérdések a nagy CO2-mizériával kapcsolatosan, megszűnő és új  motorváltozatokról hallunk, továbbá a Fordnál új ügyvezető is lesz, bár az átlag vásárlónak ez mellékes infó.

Magyarországon a Ford elégedett lehet a 2019-es évvel, erről még Szamosi Viktor, leköszönő és más feladatok irányába továbblépő régi ügyvezető beszélt. A Fordé a második hely a magyar piacon a márkák között, a Suzuki mögött, a Skoda és az Opel előtt. Bár a Fordot tipikusan a cégautók közt tartják erősnek, kiderült, hogy 41 százalék a magánvásárló a márkánál, vagyis arányaiban ők többen lettek. A tavalyi erős számokban (összesen 194 ezer regisztrált új autó) erősen benne lehet egy adag berendszámozott, majd gyorsan ki is vont autó, amelyek célja egyértelmű: a CO2-szigorítás miatt visszaeső eladások hatásának enyhítése a kezdeti hónapokban , hiszen ezek még a tavalyi CO2-átlagba számítanak.

Elhangzott azonban még egy érdekes szám: ha nem sikerül teljesítenie a 95 g/km átlagot, az eladásaik alapján minden egyes gramm CO2-többlet nagyjából 100 millió dollárjába (30 milliárd forint) kerülne a Fordnak. Vagyis a motiváció adott, hogy teljesítsék.

Szabó Attila, az új ügyvezető érdekes dolgokról beszélt, amikor a jövő szóba került. Mint már annyi helyen, itt is érdekes fejlemények lesznek, hiszen a dízelbotrányt követő CO2-szigorítások picit furán kezdenek elsülni. A mini típusok simán eltűnnek, mert az EU által előírt 95 g/km átlagot egy klasszikus belső égésű motoros mini sem tudja hozni, ezeket az nyírja ki, hogy már itt is be kell(ene) építeni egy relatíve drága lágy/mild hibrid rendszert.

Eggyel feljebb, a Fiestánál és az idén érkező Puma SUV-nál is ez lesz a járható út. A másik a dízeleké, amiket azért a Ford nem írt le teljesen, mivel CO2-szempontból előnyösek, például a céges flottáknál, ahol a plug-in hibridek nem igazán bevethetők. A közepes modelleknél, mint a Mondeo, a klasszikus hibrid, míg a közepes SUV-oknál (Kuga) és hasznongépjárműveknél a konnektorról tölthető hibridek jelenthetik a megoldást. Mindössze egy biztos: akár a büntetés, akár az elektromosítás miatt, de drágábbak lesznek az autók.

Ami az új modelleket illeti, a Puma február-márciusban jön, és a Fiesták el-mildhibridesednek. A Kuga április-májusban, ebből lesz plug-in és mild hibrid, sőt, dízel is. A teljesen elektromos MACH-E érkezése pedig az év végére várható.

Az is a furcsaságok közé sorolható, hogy míg a kis Fiesta kvázi épphogy meg tud felelni a fogyasztáscsökkentési szigornak, addig olyan modellek forgalmazása simán belefér, mint a hétüléses, kissé Range Rover-jellegű Explorer plug-in változatáé: 450 lóerő és 840 newtonméter, 40 km elektromos hatótávval és amúgy egy 3 literes, V6-os turbós benzinmotor Úgyhogy meg is jelenik Európában.

Most pedig következzen a Ford évindító sajtóközleménye:

15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Az AutoWallis lesz a Jaguar Land Rover értékesítője

2019. november 18., 10:34 Módosítva: 2019.11.21 07:02
32
0 hozzászólás

Az AutoWallis csoport nyerte el a Jaguar Land Rover magyar értékesítési jogait

Budapest, 2019. november 18. – Újabb országban, ezúttal Magyarországon nyerte el a Jaguar Land Rover járművek és alkatrészek exkluzív importőri jogát az AutoWallis Nyrt. leányvállalata, a Wallis Automotive Europe. A nemzetközi pályázat eredménye alapján 2020 áprilisában kezdi meg a magyar piacon a Jaguar és a Land Rover értékesítését a Wallis Automotive Europe, mely immáron kilenc országban lesz jelen a két patinás márkával. Ezzel a lépéssel az AutoWallis tovább halad a tavasszal meghirdetett stratégia mentén, melyben 2024-ig árbevételének duplázását tervezi organikus és akvizíciós úton.

Jaguar I-PACE Portugal 004

Jelentős lépést tett növekedési célkitűzéseinek elérése érdekében a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Nyrt., miután leányvállalata, a Wallis Automotive Europe (WAE Kft.) nyerte el a jogot, hogy 2020. április 1-jétől Magyarországon is értékesítse a Jaguar és Land Rover modelleket. Andrew Prest, a WAE ügyvezető igazgatója a megállapodás kapcsán elmondta, hogy a két prémium márka nem ismeretlen számukra, hiszen 2016 óta képviselik azokat a közép-kelet-európai piacon. Kezdetben hét országban (Albánia, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Macedónia, Montenegró, Szerbia, Szlovénia) voltak exkluzív importőrök, ami idén tavasszal kiegészült Koszovóval, most pedig Magyarországgal, ezzel kilenc országra bővítve az e két márkához kapcsolódó nemzetközi jelenlétet. A megállapodás alapján jövő áprilisig még a holland székhelyű AutoBinck csoport képviseli a magyar piacon Jaguar Land Rovert, és a WAE-val szorosan együttműködnek annak érdekében, hogy sikeres legyen az átadás-átvétel. Addig a közel évszázados múltra visszatekintő exkluzív brit márkák ügyfelei a megszokott helyen, a Budaörsi út 227. szám alatt továbbra is megvásárolhatják a modelleket, és igénybe vehetik a szervizszolgáltatásokat. Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy a Jaguar és Land Rover márkákkal kapcsolatos magyarországi piaci stratégiájukat, a tervezett disztribúciós, valamint értékesítési modellt várhatóan jövő áprilisban mutatják be. Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója elmondta: azzal számolnak, hogy a Jaguar Land Rover magyar piacának potenciális mérete közel akkora, mint a másik nyolc ország együtt, ahol 2018-ban összesen 1577 darab autót adtak el, így ezzel a lépéssel a csoport tovább erősíti piaci pozícióját a közép és délkelet-európai régióban. Hozzátette, hogy a mostani Jaguar Land Rover akvizíció jól illeszkedik az AutoWallis tavasszal meghirdetett stratégiájába, melyben 2024-ig organikus növekedéssel a pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) négyszereződésével, a tavalyi 65,5 milliárd forintos árbevételének duplázódásával, míg akvizíciókkal ennél is nagyobb növekedéssel számolnak.

A WAE az AutoWallis csoport dinamikusan fejlődő tagja, közel 30 éves független gépjármű nagykereskedelmi múlttal rendelkezik. A Jaguar és Land Rover mellett jelenleg két ázsiai „4x4 specialista” gyártót képvisel: a japán Isuzut Magyarországon, míg a dél-koreai Ssangyongot Csehországban, Romániában és Szlovákiában. A WAE tevékenységének köszönhetően az AutoWallis az elmúlt években dinamikusan növelte nemzetközi disztribúciós üzletágában az eladott új autók számát, amely így 2018-ban már meghaladta az 1700 darabot. Az Isuzu és a Ssangyong mellett az AutoWallis csoport által Magyarországon forgalmazott márkák közé tartozik még a prémium autópiacon domináns helyet elfoglaló BMW, valamint a MINI és a Maserati. Autóipari szolgáltatóként az AutoWallis képviseli a Sixt-rent-a-cart, amely az autókölcsönző piac egyik meghatározó szereplője.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Tízből kilenc közutas dolgozót ért már verbális vagy fizikai támadás munkavégzés közben

2019. október 30., 11:11 Módosítva: 2019.11.03 07:44
485
31 hozzászólás

Nem elég, hogy sokszor életveszélyes helyzetekben végzik a munkájukat, a közútkezelő belső felmérése szerint nagy arányban kijut nekik a verbális és fizikai erőszakból. Az autósoktól kapják mindezt, ahogy erről és sok másról az alábbi közlemény beszámol.

Tízből kilenc közutas dolgozót ért már verbális vagy fizikai támadás munkavégzés közben

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly indította el „Biztonságunk az Ön kezében van!” kampányát, melyben a munkaterületeken dolgozó szakemberek védelmére hívják fel a figyelmet. A közútkezelő nemrégiben készült belső felmérése alapján nincs könnyű dolga a társaságnál dolgozó munkatársaknak, akiket sok esetben nemcsak verbálisan, hanem fizikailag is bántottak már munkavégzés közben az autósok.


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 94 mérnökségének munkatársai között készített reprezentatív felmérést. Az 1480 szakember által kitöltött felmérés adatai alapján a társaság az ősz folyamán tovább folytatja „Biztonságunk az Ön kezében van!” kampányát. Az idei kampány május végén indult, melyben arra hívták fel a figyelmet, hogy 2000 óta 17 közutas szakember vesztette életét figyelmetlen autósok miatt munkaterületen, az autópályákon pedig szinte hetente éri baleset az ott dolgozókat. A nemrégiben készült belső felmérés szerint:


  • A mérnökségi dolgozók 80 százaléka véli úgy, hogy a munkaterületek mellett elhaladó 10 autós közül maximum 2 sofőr tartja be az ideiglenes sebességkorlátozást.
  • A közutas szakemberek 88 százalékát, vagyis a felmérésben részt vevő, több mint 1300 munkást sértegették már szóban. A türelmetlen autósok rendszerint trágár kifejezésekkel illetik őket.
  • A válaszokból kiderül, hogy az úton dolgozó közutasok több mint 20 százalékát dobálták már meg autókból, többek között paradicsommal, sörös dobozzal és műanyag flakonnal is.
  • Minden harmadik közutast ledudáltak már munkavégzés közben.

A társaság mindent megtesz annak érdekében, hogy a munkatársai számára balesetveszélyes helyzetek kialakulási lehetőségét minimalizálja, míg a közlekedők a lehetőségekhez mérten optimálisan érjék el úti céljukat. A terelések kiépítését újratervezték, az előjelzéseket meghosszabbították úgy, hogy a tényleges munkavégzéstől távolabb kezdődjön a korlátozás. Így, bár nagyobb területet zárnak le, de ezzel nagymértékben tudják munkatársaikat védeni, ugyanis a legtöbb baleset a munkaterület kezdeténél történik. További cél, hogy a kézi erővel végezhető terelés kiépítési munkafázisok munkagép, energiaelnyelő berendezés fedezetében történjenek (melyekből évente több tucatot törnek össze autósok). Folyamatosan gondoskodnak további forgalomtechnikai berendezések beszerzéséről is, illetve biztosítják minden esetben a szakemberek számára a kollektív és egyéni védőeszközöket és a munkaszervezéseknél is kiemelt figyelmet kap a kollégák biztonsága.


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. mintegy 6200 fővel folyamatosan azon dolgozik, hogy a biztonságos közlekedés feltételei adottak legyenek minden közlekedő számára. A munkájukat a legtöbbször forgalomterelés mellett végzik, nemcsak maguk, hanem a közlekedők biztonsága érdekében is. Azon dolgoznak, hogy a szükséges üzemeltetési és fenntartási munkákat ütemezetten, a lehető leggyorsabban elvégezzék, hogy a közlekedők a lehető leghamarabb, újra korlátozás nélkül használhassák a közutakat. Az autósok együttműködését és megértését kérik, mindkét fél, a közutas és a közlekedők érdekében is.


A Magyar Közút Nonprofit Zrt. „Biztonságunk az Ön kezében van!” őszi kampányához készült videót itt érhetik el: 

 

Ezen kívül a társaság országosan 150 darab óriás molinót helyez ki a legforgalmasabb útszakaszokon, melyek egy részét angol, ukrán, román és szerb nyelveken készítették el, hogy az országon áthaladó, a nemzetközi tranzitútvonalakon közlekedő külföldi állampolgárokat is hatékonyan meg tudják szólítani. A korábban készült figyelemfelhívó videós anyagok szintén elérhetőek a Magyar Közút hivatalos Youtube csatornáján, ahol több nyelven, felirattal is megtekinthetőek a riportok.

31 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még