Megvannak az ország legjobb targoncásai!

május 18., 13:41 Módosítva: 2018-05-21 20:55
23
0 hozzászólás

Juhász Imre lett a 10. Linde Targonca Kupa abszolút győztese, aki ezzel továbbjutási lehetőséget nyert a németországi, nemzetközi fordulóra. Kitüntetett figyelem övezte a női versenyzőket, akiknek a szervezők idén először külön futamot rendeztek. A nők mezőnyében Barnóczki Regina bizonyult a legjobbnak, aki mindössze 22 évével és hét hónapnyi targoncás tapasztalatával utasította maga mögé versenytársait, köztük 4 nőt és közel 100 férfit.

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

Busz nincs, közlemény van

április 18., 17:10 Módosítva: 2018-04-22 14:09
153
19 hozzászólás

Keddi, metrópótló buszos cikkünknek még akár köze is lehet ahhoz, hogy ma egy sajtóközlemény érkezett az Ikarus Egyedi Kft.-től, bár annál a kitételnél elbizonytalanodtam, ahol az "egyes ellenérdekelt szervezetek és sajtóorgánumok" kitételt olvastam. Mi abban lennénk igazából érdekeltek, hogy a megrendelt új buszok a budapesti utakon fussanak, mert ahogy elnézem, a mostani metrópótló buszok egy része kormolgat már. Ehhez képest nem nagyon futnak az újak, bár lehet, hogy mi értelmezzük rosszul a dolgokat, hisz az ember azt gondolná, hogy a határidőig nem megkezdeni kell a járművek leszállítását, hanem befejezni.

A másik érdekes infó az, hogy a harmadik verziójú, rövidebb busz 39 fővel több utast tud szállítani, ami nagy vonalakban annyit jelenthet, hogy 3 tonnával nagyobb a terhelhetősége. Ám ennek kizárólag elméleti jelentősége sincs, ha nem férnek be. A BKV oldalán lévő adatlap szerint 108 főt szállíthat az M168d, most ez hirtelen 147-re nőtt, miközben a jármű rövidebb lett? A másik verziót (69 volt és 108 lett) kizárnám, hisz a szóló Modulóba fének 69-en, ha a sofőrt nem számoljuk.

A magyar buszvilágban ugyanis a szállítható személyek száma mindössze a terhelhetőségtől, illetve a padló szilárdsági méretezésétől függő tényező, és azt szeretik figyelmen kívül hagyni, hogy egy négyzetméteren sajnos nem fér el végtelen számú utas akkor sem, ha a padló nem szakadna le alattuk. Ennek a furcsaságnak az a magyarázata, hogy az utasok fizikailag nem csupán pontszerű tömeggel rendelkeznek, hanem kiterjedéssel is.

Tényleg mi lennénk a legboldogabbak, ha ezek a Modulók lennének a XXI. század Ikarus 200-asai, és akkor a XX. század 200-as Ikarusai végre eltűnhetnének a járműmúzeumokban és gyűjteményekben. Bárcsak itt lennének már ezek a Modulók, és nem a konstrukciós problémákról és mindenféle vis maiorokról szólnának a hírek. Bár ezek a több milliárdos beszerzések tényleg csak politikai ügynek tűnnek, de a végeredménynek valamiféle jó, tartós és nem korlátozottan forgalomképes busznak kéne lennie, nem?

A továbbiakban pedig a sajtóközlemény:

19 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

Targoncás lányok, jelentkezzetek!

április 18., 12:56 Módosítva: 2018-04-20 11:24
300
0 hozzászólás
Először díjazhatnak Magyarországon női targoncavezetőket, ha képesek legyőzni férfi versenytársaikat. Ez idén május 17-én derül majd ki, ugyanis a Linde targoncakupa versenyen ezúttal női nevezőket is várnak, akikre pontosan ugyanazok a nehéz technikai feladatok várnak, mint az erősebbik nemre. A tét nem kevesebb, minthogy, ki nyeri az év targoncavezetője díjat, és ki jut tovább a németországi Nemzetközi Targonca Kupára.

Európa legnépszerűbb targoncagyártójának magyarországi leányvállalata, a Linde Kft. 10. alkalommal rendezi meg rangos Targoncaversenyét, az Ipar Napjai Kiállítás keretén belül, a Hungexpo-n. A május 17-i megmérettetésre már most több mint 100 jelentkező regisztrált, köztük női versenyző is. A szervezők idén kifejezetten szeretnék, hogy mind több hölgy nevezzen be és bizonyítson, igenis van helyük a szakmában.

A nevezéseket április 30-ig várják a verseny rendezői, akik nem indítanak külön kategóriát a gyengébbik nemnek, rájuk is ugyanazok a feladatok várnak, mint a férfiakra, melyekben a finom dinamikájú mozdulatoknak és a precizitásnak van a legnagyobb szerepe.

További információ és regisztráció: http://www.targoncakupa.hu/

Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még
  • Felhőtlen konvojozás

    február 1., 16:35 Módosítva: 2018-02-05 06:19
    4
    0 hozzászólás

    Egyórányira Stockholmtól nyugatra, egy fagyos, de csodás napos reggelen négy nyerges szerelvény hajt fel egy használaton kívüli repülőtéri futópályára, majd megállnak. Mindegyik tehergépkocsiban ül járművezető, de nem mindegyikük vezet. A futópálya ma a Scania legújabb félig önvezető tehergépkocsi-konvojozási kísérletének teszthelyszínéül szolgál.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Tavaszra új buszokba ülhetünk

    január 31., 09:42 Módosítva: 2018-02-02 07:03
    67
    0 hozzászólás

    Tavasztól 5 regionális közlekedési központnál jelennek meg azok az új Credobusok, amelyekről januárban írt alá lízingszerződést a Volán Buszpark Kft. a közös ajánlatot tevő Kravtex Kft.-vel és Budapest Lízing Zrt.-vel. A 72 elővárosi és 28 regionális buszt március végéig adja át a gyártó a közlekedési társaságok flottakezelőjének.

    A beszerzés révén az összes regionális közlekedési központnál megjelennek az új generációs Credobusok, így azokkal az ország minden pontján találkozhatnak az utasok. Az új buszflotta tagjait automatizált sebességváltóval, nagy teljesítményű klímaberendezéssel és GPS vezérlésű utasinformációs rendszerrel szerelik fel. A beszerzéssel közel 500-ra nő azoknak a Credobusoknak a száma, amelyeket a Nemzeti Autóbuszgyártás Cselekvési Program 2016-os elindítása óta adott át Kravtex-Kühne Csoport.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    E-útdíj: Könnyen elkerülhetők a sorozatos bírságok

    2017. november 27., 13:34 Módosítva: 2017-11-30 06:59
    6
    0 hozzászólás

    Egyre több fuvarozó használja a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ingyenesen igénybe vehető bírságriasztás és alacsonyegyenleg-értesítő szolgáltatásait. A két funkció nagy segítséget jelent a fedélzeti eszközök helyes használatában és a sorozatos bírságok elkerülésében. Jelentőségük tovább nő a jogosulatlan úthasználatra vonatkozó bírságolási szabályok 2017. november 12-i változásával.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Ritka teherautóra bukkant a Scania-rajongó

    2017. október 26., 11:38 Módosítva: 2017-10-28 07:29
    162
    0 hozzászólás

    A teherautó-rajongó John nyomozásba kezdett, hogy megtaláljon és beszerezzen egy ritka veterán Scania 141-es tehergépkocsit. Sok embernek a nyugdíjas lét a jól megérdemelt pihenés időszaka a munkával töltött stresszes és megterhelő évek után. Azonban a veterán Scania tehergépkocsikért rajongó John Thompson számára, aki nyolc évvel ezelőtt ment nyugdíjba egy ír fuvarozócég tulajdonosaként, a nyugdíjazás azt jelentette, hogy végre lesz ideje nyomozásba kezdeni: hogy teljesen átadhassa magát hobbijának, ami nem más, mint egy veterán Scania 141-es tehergépkocsik felkutatása, majd megvásárlása és restaurálása.

    Scania 3
    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még

    Új magyar buszok a Volánnál

    2017. szeptember 22., 10:40 Módosítva: 2017-09-25 00:47
    92
    5 hozzászólás

    Határidő előtt teljesítette a Kravtex-Kühne Csoport annak a 100 autóbusznak az átadását, amelyekre a regionális közlekedési központok flottakezelőjével még augusztusban kötöttek szerződést. A Volán Buszpark Kft. a 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbuszt a miskolci és szolnoki székhelyű közlekedési központoknak, valamint a Volánbusz Zrt.-nek adja át üzemeltetésre.

    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Sínen megy, mégse vonat

    2017. szeptember 15., 14:50 Módosítva: 2017-09-18 10:35
    118
    2 hozzászólás

    Komoly fejlesztés történt a nemzeti vasúttársaság pálya- és felsővezeték-karbantartási gépparkjában: a frissen beszerzett 9 darab Unimog típusú univerzális eszközhordozó tehergépjármű és cserélhető adapterei – a tervezett műszaki karbantartásokon felül – fontos eszközei lesznek a váratlan események bekövetkezésekor szükséges szakszerű helyreállításnak. Ilyen esetekben ugyanis a gyors hibaelhárításnak komoly szerepe van a menetrendszerű közlekedés mihamarabbi visszaállításában és így a szolgáltatási színvonal javításában is.

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Rekordsebességen a hazai használtautó-import

    2017. augusztus 8., 11:34 Módosítva: 2018-01-05 17:05
    107
    5 hozzászólás
     

          Ismét rekordsebességen a használtautó-import

           Az elmúlt három hónapban rendre 13 ezer felett alakult a behozott mennyiség


    Újra gyorsuló ütemben bővül a külföldről behozott használt autók száma: az elmúlt három hónapban 40 800-ra ugrott az importált személyautók mennyisége, miután május óta rendre 13 ezer felett alakult a havi behozatal mértéke. A gyengébb évkezdetet követő felfutás nyomán a Használtautó.hu jóval 150 ezer feletti rekord darabszámot becsül az idei év végére. A használtimportnak, bár jelentősen hozzájárul a hazai használtautó-kínálat bővítéséhez, számos negatív hatása van: jelentős többségében magas életkorú, nehezen ellenőrizhető előélettel rendelkező járművel „gazdagítja” a hazai személyautó-állományt.


    Július végéig már közel 86 600 külföldről származó használt személyautó kapott magyar okmányokat, ez a szám 6,3 százalékkal magasabb a tavalyi év első hét hónapjában mért 84 400-as értéknél.


    „Az utolsó három hónapban a bővülés éves összehasonlításban ismét kétszámjegyűre váltott, 11 százalék felett alakult – magyarázza Fodor László, a Használtautó.hu értékesítési vezetője. – Amennyiben ez az újabb lendület az év végéig kitart, az idei használtautó-import mértéke akár a 153 ezer darabot is elérheti.”

    erv.png

    Az elmúlt években a használtautó-import gyors felfutásának lehettünk tanúi: hat év alatt csaknem megötszöröződött az évente behozott személyautó-mennyiség. A behozott autók összetétele időközben jelentősen megváltozott: míg 2011-ben a presztízsmárkákat jelentő Audi-BMW-Mercedes hármas közel 26 százalékát tette ki a behozatalnak, idén ez az arány már 20 százalék alá esett, miközben a nagyobb autók kárára nőtt az alsó-középkategóriás modellek részesedése.

    vwr.png

    A használtautó-import felfutásának számos negatív következménye van. A túlnyomórészt a nyugat-európai országokból származó használt autóknak mindössze 20 százaléka tartozik az öt évnél nem idősebb korosztályba, miközben 62 százalékuk legalább 10 éves. Átlagéletkoruk 11 év, vagyis érdemben nem fiatalítják az átlagosan 14 éves hazai személyautó-állományt.


    „További probléma, hogy a külföldi autók többségénél jóval nehezebb utánajárni az előéletnek, ami jelentősen növeli az esélyét annak, hogy egy-egy utólag felfedezett komoly meghibásodás jelentős javítási összeggel toldja meg a vételárat. Garanciavállalást az esetek zömében hiába várnánk, mivel a kereskedők gyakran nem is lépnek be hivatalosan az adásvétel folyamatába. A csapdahelyzetek elkerülése tehát a vásárlóktól a hazai használtautó-piacon való vásárlásnál is fokozottabb óvatosságot követel meg” – teszi hozzá a Használtautó.hu szakértője.

     
    5 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Majdnem minden ötödik autón fent maradt a téligumi

    2017. július 19., 14:21 Módosítva: 2017-07-22 07:02
    333
    28 hozzászólás

    Sokan még most is téli gumiabronccsal közlekednek


    Az autósok 18%-a júliusban sem cserélte még le a téli gumi szettet, és ez már javuló tendenciát mutat tavalyhoz képest, amikor még a magyarok több mint fele megspórolta a nyári szettet - derül ki a Vredestein friss online felméréséből. Pedig az időjárás nem csak a sofőröket viseli meg, hanem a gumiabroncsok számára is komoly kihívást jelent. Idén nyáron már volt néhány nagyon meleg hét, csütörtöktől pedig visszatér ismét a kánikula, és a legtöbben ilyenkor indulnak autóval nyaralni is.


    A júliusban készült kutatás azt vizsgálta, hogy a válaszadók mennyire hoznak tudatos döntéseket a gumiabroncsokkal kapcsolatban tekintettel az időnként extrém magas nyári hőmérsékletre.

    06 11

    „A magas hőmérséklet extrém módon roncsolja a speciálisan télre tervezett barázdákat. Leginkább balesetveszélyes fent hagyni a téli gumikat, mert magas hőmérsékleten akár 15 százalékkal is megnőhet a fékút, és jelentősen romlik a gépkocsi kormányozhatósága. Ráadásul a pénztárcánkat sem kíméljük vele, hiszen egyrészt hamarabb elkopnak az abroncsok, másrészt akár 10-15 százalékkal is megnövekedhet az üzemanyag-fogyasztás” - mondta Mikolai Béla, az Apollo Vredestein Kft. szakértője. „A nyári gumikat ugyan a nyári melegre tervezték, ám itt is van néhány szabály, amit érdemes megszívlelni, ha biztonságosan és sokáig szeretnénk autózni. Ilyen a megfelelő légnyomás, vagy a parkolási helyzet.”


    Úgy tűnik, hogy az évszaknak nem megfelelő gumiabroncs használatának veszélyeivel a gépjárművezetők is tisztában vannak, hiszen a válaszadóknak valamivel több, mint a fele (53%) szerint nincs különbség aközött, hogy valaki télen autózik nyári gumikkal, vagy fordítva, mivel mindkettőt veszélyesnek tartják. A fennmaradó 47% szerint viszont télen nyári gumival közlekedni sokkal veszélyesebb.


    Indulás előtt tájékozódjunk!


    A megkérdezettek zöme átnézi az autói állapotát nyaralás előtt, ugyanakkor eltérnek a vélemények azzal kapcsolatban, hogy ezt elég csak otthon megtenni vagy érdemes esetleg szakértőt is bevonni. „A vakáció előtti napokban ajánlott begurulni egy gumishoz, ahol pár perc alatt beállítják a nyomást, ellenőrzik a gumik állapotát, beleértve a pótkereket is. Egy hosszabb utazásnál a több utas és a csomagok extra terhelést jelentenek, így a nyomás beállításánál ezt is figyelembe kell venni” – tanácsolja a szakértő.


    Arra a kérdésre, hogy „Ért már gumival kapcsolatos kellemetlenség nyaralásod során?” - a válaszadók közel negyedével saját bevallása szerint már történt ilyen eset, sőt, általában helyi gumis segítségét is igénybe kellett venni.


    Tanulságos adat, hogy a kerékcsere szabályos menetére vonatkozó kérdésre megválaszolók 31%-a nem adott jó választ, kihagyott vagy felcserélt szakaszokat. A sorrend helyesen: autó rögzítése, elakadás jelzése, kerék lelazítása, pótkerék kivétele, kocsi megemelése, kerék leszerelése, pótkerék felszerelése, kocsi leengedése, kerék meghúzása, elpakolás, 50 km után ellenőrzés elvégzése.

    28 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kutyák is bemehetnek a MOL töltőállomásaira

    2017. július 4., 16:17 Módosítva: 2017-07-07 18:42
    595
    9 hozzászólás

    Bár még csak kedd van, de úgy tűnik, máris befutott a hét sajtóközleménye. Ezentúl ugyanis már kutyák is bemehetnek a MOL töltőállomásaira. Mintegy 450 hazai kútról van szó, ez a lépés a vállalat szerint a fogyasztók és kis kedvenceik kényelmét szolgálja.

    Kutyák is bemehetnek a MOL töltőállomásaira


    Budapest, 2017. július 4. - A PETA (People for the Ethical Treatment of Animal) állatvédő szervezet szerint minden évben rengeteg kutya szenved attól, hogy nyáron az autóban hagyják őket, még akkor is, ha ez csak pár percet jelent. A MOL felelős vállalatként nemcsak az úton lévők kiszolgálását tűzte zászlajára, de az utazóközönség figyelmét is szeretné felhívni a felelős állattartásra. Ennek részeként ezentúl a vásárlók négylábú családtagjai is betérhetnek a MOL mintegy 450 hazai töltőállomására.

    Nyáron, amikor a kinti hőmérséklet 25 fok, a parkoló autóban 37-48 fok is lehet percek alatt. Amikor napon 32 fok van, az autó belső hőmérséklete kevesebb mint 10 perc alatt már a 71 fokot is elérheti. A négylábúak számára pedig mindez rendkívül veszélyes lehet, amire a gazdiknak kell odafigyelni. A MOL pedig, mint a közlekedők partnere, ehhez kíván segítséget nyújtani azzal, hogy a családok négylábú tagjaira is gondol. A kezdeményezés részeként a vásárlóknak így többé nem kell a töltőállomásokon az autóban hagyni a házi kedvenceket, ha utazásaik során megállnak, hogy felfrissüljenek. A felelős állattartók jól szocializált és egészséges állataikkal – saját felelősségükre – beléphetnek a MOL töltőállomások légkondicionált közösségi tereibe is a házirend betartása mellett.

    Allatbarat plakat



    A MOL már korábban is gondolt a kis kedvencekre. Az M7 autópálya mentén található két töltőállomásánál, Velencénél és Balatonlellénél évek óta szabadtéri kutyafuttató üzemeltet.

    „Az úton lévők partnereként a MOL számára fontos, hogy felhívja a figyelmet a felelős magatartásra nemcsak a vezetés, közlekedés kapcsán, hanem a felelős állattartás kapcsán is. A nyári melegben, utazás során pedig fokozottan figyelmet kell szentelnünk környezetünkre. Éppen ezért, hogy a kisállattal útra kelő vásárlók számára megkönnyítsük az utazást, megnyitjuk számukra töltőállomásainkat és azok légkondicionált, tiszta shopjait is” – emelte ki Orosz András, a MOL Magyarország kiskereskedelmi vezetője.

    A MOL július közepétől a legforgalmasabb útvonalak mentén található töltőállomásokon speciális kisállat választékkal (pl. póráz, etető tálka) is bővíti kínálatát.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Tetováltass ingyen!

    2017. június 29., 10:39 Módosítva: 2017-07-03 10:39
    47
    1 hozzászólás

    INGYENES…

    a mai világban szinte már semmi sem az, de a Scania ez alól kivételt tesz. A Renegade Tattoo közreműködésével tőlünk valóban ingyen kapsz egy tetszőleges Scania tetoválást. Hogy melyiket választod az alábbi szimbólumok közül, az már csak rajtad múlik.

    1 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez történik az autónkkal vízkár után

    2017. május 25., 11:36 Módosítva: 2017-05-27 12:16
    3
    9 hozzászólás

    Budapest, 2017. május 24. - Sok autóst hozott kellemetlen helyzetbe a tegnapi monszun-szerű esőzés. Hogyan előzzük meg a beázást? Kihez forduljunk? Mit tegyünk, ha vízkáros lett az autónk? Mire figyeljünk használt autó vásárlásakor, hogy elkerüljük egy átvizesedett kocsi megvételét? - a Das WeltAuto ezeket gyűjtötte össze.

    beke ter gabor

    Egy hirtelen érkező, zuhatag-szerű eső percek alatt felborítja a forgalmat, főleg, ha a lehullott mennyiség miatt a hömpölygő vízáradat elnyelésére a csatornarendszer is alkalmatlan. Május 23-án sok autós ragadt a belvárosban egy-egy nagyobb víz csapdában, mivel autójuk mozgásképtelenné vált. Ezek a kellemetlenségek azonban elkerülhetőek, ha nem kockáztatjuk az átkelést a mélyebbnek látszó tócsákon. "Az új autók orrburkolata alapvetően jól zárja a vizet, a motor légbeszívója általában a szellőzőnyílás felső részében található. Az igazán nagy probléma akkor következik be, amikor ezt a nyílást éri el a víz, ugyanis a beszívott folyadékot is úgy próbálja összepréselni a motor, mint a levegőt, ami egyből mechanikai meghibásodáshoz vezet" - mondta el Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője. "A legjobb döntés az, ha nem hajtunk bele a felgyülemlett vízbe, ha mégis muszáj továbbhaladunk, csak akkor tegyük, ha a tengelyszintet nem éri el a pocsolya. Ekkor nagyon lassan guruljunk bele a tócsába, mert a kocsi által keltett hullámok könnyedén felcsaphatnak az említett légszívóig. Ha nem figyelünk, autónkat egy mozdulattal tehetjük gazdasági totálkárossá" - tette hozzá.

    vyktor

    Amennyiben a motor vizet szív, a vízütés mechanikai sérüléseket okoz, amit csak egy költséges nagy szervizzel, vagy rosszabb esetben motor cserével lehet javítani. A motoron túl a padlózatban elhelyezett vezérlőegységek, - mint például a légzsák vezérlője -, is vizet kaphatnak, amik szintén cserét igényelhetnek. Egy vezérlőegység cseréje akár 150.000 forintba is kerülhet, s ebből 30-40 is lehet a modernebb kocsikban. A javítási költségek, egy a műszerfal közepéig a vízben álló autónál, az autó értékétől függően akkorára rúghatnak, hogy a biztosítók és a márkaszervizek olvasatában már a gazdasági totálkár szintjét is elérhetik.

    gyongyi

    "Beázás után az első és legfontosabb teendő, hogy kiszárítsuk a kocsinkat, azonban itt nem ér véget a történet. Lehetőség szerint szállítassuk be egy márkaszervizbe az autót, ahol egyből kiderülhetnek a felszíni problémák. De ekkor még nem nyugodhatunk meg, a víz által okozott károk sokszor hónapokkal később jelentkezhetnek, szórványosan jelző kontroll lámpák és folyamatos működési zavarok, elektromos hibák formájában. Éppen ezért nem játék a vizesedés, még ha járóképes a járművünk, akkor is vizsgáltassuk át, és ha szeretnénk megőrizni gépkocsink működésbiztonságát javasolt elfogadnunk a szakszerviz gyártói műszaki információkra és javítási előírásokra épülő véleményét " - hívta fel a figyelmet Válint Péter.

    18620267 1148028668677133 5049765261167719068 n

    "Tapasztalataink szerint a beázott, gazdasági totálkáros gépkocsik gyakran kerülnek vissza a használt autó piacra. A forgalomból kivont négykerekűket autónepperek vásárolják meg, s egy gyors kiszárítás, és motorcsere után ismét árulni kezdik azokat, természetesen "megkímélt" jelzővel illetve" - egészítette ki Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója. "Ezeket a kocsikat persze nagy ívben el kell kerülni, de ahhoz, hogy elkerülhessük, ismernünk kell az adott jármű előéletét. Az, hogy vízkáros autót vegyünk természetesen kiszűrhető, ha megbízható múltú négykerekűt veszünk, megbízható forrásból" - tette hozzá.

    9 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Autócsodák egy helyen: Oldtimer Premier

    2017. április 21., 06:08 Módosítva: 2017-04-22 13:08
    386
    12 hozzászólás

    Bár az elmúlt napokban kissé elbizonytalanodtunk, de itt a tavasz, és ilyenkor beindulnak az autós programok. A Magyarországi Bogarasok Klubja, a Mini Club Hungary és a Trabant-Wartburg Klub az idén is megszervezi az Oldtimer Premiert Biatorbágyon, a Premier Outletben. A belépés ingyenes, ahogy eddig is az volt.

    Az időpont most szombat, azaz április 22. Akinek a fejében megszólalt a vészcsengő, hogy ezen a napon van a Parkoló Parádé is, az nyugodjon meg: az Oldtimer Premier már délelőtt elkezdődik (hivatalosan 10-kor), szóval innen még lazán átér az egész család délután a Hungexpóra. Aki ki szeretné állítani a 25 évnél idősebb autóját, és az nem OT-rendszámos, mindenképp érdemes regisztrálnia az autóját az Oldtimer Premier honlapján, amilyen gyorsan csak lehet!

    12 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Sorozatgyártásban a Continental 48-voltos hibrid-rendszere

    2016. november 10., 19:32 Módosítva: 2016-11-14 07:03
    122
    10 hozzászólás

    A Continental megkezdte az első 48-voltos hibrid meghajtás sorozatgyártását

    • 2016 végétől a Renault Scénic és Grand Scénic modelljeinek dízeles változatait a Continental 48-voltos hibrid meghajtásával szerelik fel
    • A 48-voltos technológia jelentősen hozzájárul az üzemanyag-megtakarításhoz és az alacsonyabb szintű nitrogén-oxid kibocsátáshoz, mindezt kedvező áron
    • 2025-ben világszerte minden öt új autóból egy rendelkezni fog a 48-voltos meghajtással

    Budapest, 2016. november 10. A Continental elektromossá teszi a Renault Scénic és Grand Scénic modellek dízellel futó változatainak egyik típusát. A „Hibrid Asszisztens” nevet viselő rendszerben először alkalmazzák a 48-voltos hibrid meghajtást sorozatgyártott autóban. A technológia rendkívül költséghatékony megoldás az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentésére. A hagyományos önindító és generátor helyett a rendszer egy elektromos motort használ, amely folyamatos üzemben hat kilowattnyi teljesítményt ad le (átmenetileg 10kW-ra is képes), és a motor főtengelyét egy szíj segítségével hajtja meg. Az integrált inverterrel felszerelt elektromos motort a Continental nürnbergi gyárában állítják elő.

    unnamed

    A Continental mérnökei a Renault-val karöltve 2013-óta dolgoztak a hibrid meghajtás kifejlesztésén. A gyártást sikerült olyannyira költséghatékonnyá tenniük, hogy vonzó lehetőséggé vált a közepes kategóriájú autók számára is. A megoldás kulcsa az alacsony feszültségű hibrid technológia, amely 48 volton működik. Ez ellentétben áll az ennél jóval drágább, jellemzően hibrid autókban alkalmazott magas feszültségű rendszerekkel, amelyek valahol 300 és 400 volt között működnek. A Renault ezzel a 48 voltos, ún. „lágy” hibrid (Mild-hybrid) megoldással 100 km-en 3,5 literes kombinált dízel üzemanyag-fogyasztást célozta meg. Emellett célul tűzte ki azt is, hogy az új Scénic CO2 kibocsátását 92 gramm per kilométerre vigye le, amely a jármű kategóriájában a legutóbbi meghatározott CO2 célérték. Ez lehetséges is, hiszen az elektromos motor, amely generátorként is működik, a fékenergia nagy részét képes átalakítani elektromossággá, amelyet átmenetileg egy kisméretű akkumulátorban tárol. Ez az energia pedig kifejezetten a belsőégésű motor tehermentesítésére használható fel. A 48-voltos meghajtás és a dízelmotor kombinálásával tehát csökken a nitrogén-oxid és a kipufogógáz-részecskék kibocsátásszintje is, különösen városi forgalomban.

    „Büszkék vagyunk arra, hogy az első vásárlónknak, a Renault-nak szállíthatjuk az innovatív 48-voltos meghajtásunkat” – mondta el José Avila, a Continental Igazgatótanácsának tagja, a Powertrain Divízió vezetője.

    „Tervezzük a gyártás bővítését mind dízel és benzines járművek számára Európában és egyéb piacokon, például Kínában és Észak-Amerikában. A Continental úgy látja, hogy a 48-voltos meghajtás iránti kereslet jelentősen növekedni fog az elkövetkező években. Várakozásaink szerint 2025-ben világszerte minden öt új autóból egy rendelkezni fog a 48-voltos meghajtással”- fogalmaz Rudolf Stark, a Hibrid Electric Vehicle terület vezetője.

    A Continental 48-voltos megoldását kifejezetten könnyű integrálni a jelenlegi belsőégésű motorokkal, mivel nincs szüksége nagyobb helyre, mint egy hagyományos önindítónak és generátornak. Ez az elektromos motor kiváló teljesítmény-méret arányának köszönhető, amely nem tartalmaz ritkaföldfémeket. Az ideális kialakítás az állórész vízzel való hűtésével, valamint az indukciós motor nagy hatékonyságával érhető el. A helytakarékosság érdekében az inverternek, amelyik az akkumulátorban tárolt egyenáramot alakítja át a működéshez szükséges váltóárammá, a motor fedelében találtak helyet. A beépítésre kész 48-voltos meghajtást a Continental nürnbergi gyárában állítják elő, amely a komplex elektronikai modulok – például az automata váltónál használt egységek – gyártására specializálódott.

    A Renault autói számára kifejlesztett 48-voltos meghajtás mellett a Continental egyéb megoldásokon is dolgozik. Az elektromos egység például a motor és a váltómű közé is beszerelhető, így a belvárosi forgalomban lehetővé válik például a tisztán elektromos meghajtású közlekedés.

    10 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A gumikat ellenőrizték a rendőrök

    2016. október 28., 12:03 Módosítva: 2016-10-29 18:22
    21
    23 hozzászólás

    Nem büntettek, csak figyelmeztettek: a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a Vredesteinnel közös kampányt hirdetett, amelyben az évszaknak megfelelő gumikat, és azok profilmélységét ellenőrizték.

    Göd
    23 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ez a srác itt azt mondja, télen is maradhat az alufelni

    2016. október 27., 17:43 Módosítva: 2016-10-29 09:26
    8
    7 hozzászólás

    A sózástól rettegve télre lekapod az alufelnit? Ezzel a lakkal állítólag maradhat.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ennyit fizetünk a kötelezőért

    2016. október 21., 13:01 Módosítva: 2016-10-24 18:32
    0
    15 hozzászólás

    A tavalyihoz képest közel negyedével emelkedtek idén átlagosan a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjai. Ha viszont csak a 2016-os adatokat vizsgáljuk, azt látjuk, hogy az év elejéhez képest csupán néhány százalékos a drágulás. Az év végi kampányban mintegy 100 ezer váltásra számítanak a szakértők. Mindez a Netrisk.hu sajtóközleményéből derül ki.

    15 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Kifizették az OT-s csepeles büntetését

    2016. augusztus 4., 17:01 Módosítva: 2016-08-07 09:14
    2187
    52 hozzászólás

    Ha nagyobb arcunk lenne, azt mondánk, ezt is csak meg kellett írnunk. Holnap lesz egy hónapja, hogy megkaptuk Áron, az OT-rendszámos csepeles levelét, aki a Kiskőrösi Dutra találkozóra tartva futott bele egy 140 ezer forintos bírságba. Útdíjas szakaszra tévedt, és bár oldtimer teherautóját sem áru, sem utas szállítására nem használhatja, a rendszer egy kalap alá vette a trükkös fuvarozókkal. Hiába váltott jegyet utólag, hiába minden: méltányosság nincs. Jófej vállalatok ellenben vannak, ilyen volt az i-Cell (a HU-GO útdíjfizetési rendszer kiépítője), amely egy teherautósok számára hasznos kütyüvel és a bírsággal megegyező összegű támogatással segített Áronon. És akkor most jöjjön, amit itt sosem látsz: T/3-ban a Totalcarról. 

    44 éves teherautó kapott útdíjbevallásra szolgáló fedélzeti egységet

    Az 1972-es évjáratú, felújított Csepel D-344-es teherautó generálozott motorjával, volánja mögött tulajdonosával, Nagy Áronnal, szédítő, 50-60-as tempóval közeledett idén májusban a Kiskőrösi Dutra Nemzetközi Találkozóra, ahová meghívást kapott. OT-s rendszámú teherautó nem vehet részt a közúti áruszállításban, Áron kerüli a fizetős útszakaszokat, ennek ellenére mégis rátévedt egyre, s hiába vásárolt az első benzinkútnál viszonylati jegyet, megbírságolták. Szerencsére ilyen soha többé nem fordulhat elő vele: szerdán az i-Cell felszerelte a járművet egy útdíjbevallásra szolgáló OBU S550 készülékkel.

    Történetét Nagy Áron megírta az egyik autós portálnak, amelyik meg is jelentette (http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2016/07/11/nincs_kegyelem_gigabuntetest_kapott_az_ot-rendszamos_csepel/), az i-Cell ennek alapján figyelt fel az esetre, és az autós újságírók szíves közreműködésével felvette a kapcsolatot a Csepel D-344-es tulajdonosával. „Az i-Cell idén 18 éve a hazai telematikai piac meghatározó szereplője, a magyar utakon sok ezer tehergépjármű fut általunk nyújtott flottakövető szolgáltatással, és sok tízezer jármű a mi fedélzeti egységeinkkel vallja be az útdíjat. Magyar tulajdonú, elsősorban a magyar fuvarozóknak szolgáltató vállalat vagyunk, érthetően fontos számunkra a hazai járműipari kultúra megőrzése, szeretnénk szakmai eszközeinkkel azokat támogatni, akik oroszlánrészt vállalnak ebben a feladatban. Áron Csepelje, a magyar teherautók és motorkerékpárok megmentése terén végzett munkássága számunkra példaértékű. Remélem, a most beszerelt OBU S550 használatával soha többé nem kap bírságot” – nyilatkozta Farkas Károly, az i-Cell operatív igazgatója.

    A 44 éves összkerékhajtású, különleges módon nem katonai, hanem polgári múlttal rendelkező Csepel sokak számára emblematikus fülkéjébe az i-Cell szakemberei szerelték be az OBU S550 készüléket. Az i-Cell szakmai támogatásán túl Farkas Károly – aki munkája mellett szintén a magyar oldtimerek szerelmese – magánemberként a korábban kiszabott büntetéssel megegyező anyagi támogatást ajánlott fel Áronnak, amelyből egy emelővel gyarapodik a veterános szakember eszközparkja.

    ###

    Az i-Cell idén tizennyolcadik éve a telematika leginnovatívabb magyar tulajdonú vállalata. A flottakövetés mellett mobilfizetési technológiák terén is eredményes szakmai tevékenységet végez, 2013 óta pedig az elektronikus útdíjfizetés meghatározó szereplője. Az i-Cell több mint másfél évtizedes pályafutásának szakmai és gazdasági eredményeit, hazai és Európai sikereit a minőség és az innováció iránti, vállalati alapértékként megfogalmazott elkötelezettségnek, a körültekintően megválasztott, nemzetközi elismertséggel rendelkező beszállító partnereinek, valamint annak a rugalmasságnak, nyitottságnak és fejlődőképességnek köszönheti, amely nélkülözhetetlen az olyan szakmai területen, ahol a technológiai fejlődés velejárójaként ötéves, gyökeres változási ciklusok közepette kell eleget tenni a kihívásoknak.

    52 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Megoldás minden villanyautó problémájára?

    2016. július 25., 11:36 Módosítva: 2016-07-29 07:12
    290
    70 hozzászólás

    Egyre gyorsabb ütemben fejlődik az elektromos autókban használt akkumulátorok kapacitása, némi kompromisszummal már egy Bécs-Budapest távolság is letudható egy töltéssel. A probléma mégsem ez, hanem a lassú töltés: amíg egy benzines vagy dízel autó pár perc alatt teletankolható, addig az akkuk felpumpálása legjobb esetben is minimum fél órán át tart, és gyakran ennyi idő alatt sem lehet elérni a teljes kapacitást. Az ABB gyorstöltője erre kínál megoldást, a rendszert először a Genfi tömegközlekedésben próbálják ki: az elektromos városi buszok akkumulátorait mindössze 15 másodperc alatt képesek 600 kilowattnyi villanyárammal feltölteni az erre felkészített megállókban. Íme az ABB közleménye:

    70 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Ennyi mérnök nincs is - pedig van

    2016. július 12., 19:40 Módosítva: 2016-07-16 09:28
    179
    7 hozzászólás

    Van a sajtóközleményeknek egy sajátos lelkivilága, pláne, ha egy hétmilliárd forintos beruházásról van szó. Az emberek nem fogják fel, mennyi pénz ez, elvégre egy magyar nettó átlagfizetésből (159 ezer Ft) úgy 44 ezer hónapig tart összegyűjteni ennyit. Vagyis az utolsó mamutok kihalásakor kellett volna elkezdeni a gyűjtögetést, hogy összejöjjön ennyi. Még kétmilliárdos állami támogatással is elég nagy türelem kéne.

    Budapesti Fejlesztesi Kozpont

    A protokolláris köröket letudva azt is megemlíti a sajtóközlemény, hogy 1500 mérnök dolgozik a központban - aki nem budapesti, az talán nem tudja, de a Gyömrői út ezen szakaszát nyugodtan átkeresztelhetnék Bosch-ra, akkora területen vannak a német beszállító épületei. Persze az 1500 mérnök is felfoghatatlanul nagy szám, nincs akkora buli a Műegyetemen, hogy összejönne ennyi: ez kábé 5 metrókocsinyi ember, heringesdoboz-üzemmódban. Ja, az meg kimaradt, hogy ma ennek a Bosch a honlapján további bő 350 betöltetlen állást kínálnak még. 

    Akinek viszont van sejtelme arról, mi lehet a "az egyik legfontosabb autóipari megatrend", ne tartsa magában.

    7 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    A legdrágább virsligumi evör: 195/55 R 20

    2016. július 11., 17:59 Módosítva: 2016-07-13 14:19
    174
    33 hozzászólás

    Tényleg őrült jól néz ki, ha nagy kerék van egy autón, és ez a trend nem kíméli az egyterűek vásárlóit sem. Itt van például az új Scénic/Grand Scénic, aminek már a genfi bemutatójakor hüledeztünk, hogy alapból 20 colos felnijei lesznek. Igaz, a Renault a kis gördülési ellenállással indokolja a választást, maga a gumi pedig közös fejlesztés a Goodyearrel. És hát az abroncs csak oldalról nézve nagy, valójában kifejezetten keskeny: 195/55-ös. Ilyesmik a 15-ös, 16-os felnikre szoktak kerülni, nem 20-asokra.

    renault-grand-scenic-2

    Az alábbi sajtóközleménynek az alaptétele igaz (eddig is tudtuk), hogy annál kisebb egy kerék gördülési ellenállása, minél nagyobb az átmérője és minél keskenyebb. Mindössze pár okot tudok felhozni, hogy mégis miért nem jártunk ilyen kerekeken:

    - maga a gördülési ellenállás az egyik legkisebb energiaveszteség az összes közül. Hogy mennyire? Mondjuk az gumik energiacímkéjén az A (legjobb) és az E (legrosszabb) között a fogyasztáskülönbség talán, ha egy deci. Csakhogy a hivatalos fogyasztásméréseken olyan tetű sebességgel közlekednek, hogy ott valóban lehet tényező a gördülési ellenállás egyetlen decije.

    33 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    Már a neten is megvehető a szlovák autópálya-matrica

    2016. július 8., 11:52 Módosítva: 2016-07-10 13:59
    2
    2 hozzászólás
    A szlovákiai autópálya-matrica már az interneten is megvehető, a hazai autópályákon érvényes helyzethez hasonlóan idén már Szlovákiában is elektronikus autópálya-matrica rendszer működik. Aki északi szomszédunk útjaira készül, annak idén már nem kell megállnia valamelyik töltőállomáson, hogy szlovák autópálya-matricát vegyen. Az úgynevezett e-matrica (eznámka) az interneten keresztül, már indulás előtt, illetve az indulást követően az ingyenes mobilalkalmazás segítségével is megvehető.

    Az elektronikus autópályamatrica- (eznámka) rendszernek köszönhetően Szlovákiában az idei év elejétől egyszerűbb a díjköteles úthálózat használata a személygépkocsik (és 3,5 tonnánál könnyebb járművek) számára. Az e-matricát nem kell a járműre ragasztani, mivel teljes mértékben virtualizált. Megvásárlásakor mindössze a jármű forgalmi rendszámát és a jármű származási országát kell megadni a rendszerben. Ezen adatok segítségével az adott jármű nyilvántartásba kerül, és – a megvásárolt matrica érvényességétől függően – használhatja a szlovákiai autópályák és gyorsforgalmi utak díjköteles szakaszait. „A gépjárművezetőnek nem kell rendelkeznie az autópálya-matrica befizetését igazoló okirattal – ez kényelmessé teszi a vásárlást, valamint elmarad a matrica felragasztásával, ám elsősorban a lekaparásával járó kellemetlenség; mindez kétségkívül e modern útdíjfizetési rendszer előnye” - mondta Anton Bódis, a szlovákiai elektronikus útdíjfizetési rendszert üzemeltető SkyToll társaság kommunikációs stratégiájáért felelős PR menedzsere. Elmondása szerint a rendszer további előnye, hogy az elektronikus autópálya-matrica így soha nem válik hiánycikké. A vásárlás során az ügyfél nem kockáztatja a hamis autópálya-matrica megvásárlását sem.

    Az e-matrica megvásárlásának legpraktikusabb módja a www.eznamka.sk internetes portál vagy az „eznamka“ ingyenesen elérhető mobilalkalmazás használata, iOS vagy Android rendszereken. „A szlovákiai járművezetők egyre inkább előnyben részesítik ezen kényelmesebb vásárlási módokat. Meggyőződésünk, hogy a matrica megvásárlásának kényelmes és jelentősen egyszerűbb módját a külföldi gépjárművezetők is alkalmazzák majd, különösen azok, akik nem járnak rendszeresen Szlovákiában, hanem például csak szabadságukat vagy hosszú hétvégéjüket töltik itt“ - folytatta Anton Bódis. „Amennyiben azonban nem hívei a modern technológiának, a matricát szlovákiai útjuk során az országhatár átlépésekor, a határátkelőhelyeken vagy a hagyományos eladóhelyeken, elsősorban töltőállomásokon elhelyezett önkiszolgáló eszközök segítségével is megvehetik – az utóbbiak pontos jegyzékét, valamint a díjköteles szlovákiai útszakaszok jegyzékét megtalálják a www.eznamka.sk honlapon“ - tette hozzá.

    A matricák érvényessége a 2015-ben érvényes időszakokkal azonos. Az árak sem változtak – az éves autópálya-matrica ára továbbra is 50 €, a harminc naposé 14 €, míg a tíznaposé 10 €. „Amennyiben ügyfelünk igénybe szeretné venni a díjköteles úthálózatot, az e-matricát személygépkocsija, ill. 3,5 t feletti járműszerelvények esetén a vontatmány számára is meg kell vásárolnia. Amennyiben nem biztos benne, hogy e-matricája érvényes-e még, illetve, hogy az adott forgalmi rendszámra vonatkozóan már más vásárolt-e autópálya-matricát (pl. más családtag vagy céges autó esetén más alkalmazott), a rendszerben ez nagyon könnyen leellenőrizhető. Autópálya-matricát vásárló ügyfeleinknek azt ajánljuk, hogy a vásárlásról szóló bizonylaton mindenképpen ellenőrizzék le azon jármű forgalmi rendszámának helyességét, amelyre vonatkozóan a matricát vásárolták. Hiba esetén az általános üzletszabályzat értelmében a hibabejelentés és a módosítási kérelem bejelentése csak a matricavásárlást követő 15 perc elteltével lehetséges. Az adatok leellenőrzésével ügyfeleink elkerülik a fölösleges gondokat“- tette hozzá Anton Bódis.

    A pályázat kiírásától a díjbeszedésig kevesebb, mint egy év telt el

    Szlovákiában az elektronikus autópálya-matricát kevesebb, mint egy év alatt vezették be. 2015 januárjának végén kiadták a rendszer beszállítójára vonatkozó közbeszerzésről szóló előzetes értesítést, majd a közbeszerzést április 2-án ki is írták. A közbeszerzés győztese elektronikus aukcióban a SkyToll lett, az elektronikus autópálya-matricák teljes bevételének 2,78%-ának megfelelő árajánlattal. A szlovák Nemzeti Autópálya társaság és a SkyToll közötti, az autópálya-matricák díjának beszedésére és befizetésének nyilvántartására, valamint a meghatározott útszakaszok használatára vonatkozó szerződés szeptemberben került aláírásra, 67 hónapos időtartamra, további 36 hónapos opcióval. 2015. december 1-től beindult az elektronikus autópálya-matricák előzetes értékesítése, az idei év elejétől a rendszer éles üzemben üzemel.

    Az elektronikus autópálya-matrica vásárlási kötelezettség áttekintő táblázata, gépjárműtípustól függően.

    tablazat

    * A jármű vagy járműszerelvény maximális össztömegét a Forgalmi engedélyben (Jármű törzskönyvben) szereplő adat határozza meg.

    Az elektronikus autópálya-matricára vonatkozó részletes magyar nyelvű információkért lásd a következő címet: www.eznamka.sk

    2 hozzászólás Távolról sincs vége, olvasson még

    "...340-350 km/h-nál elkezdett leszakadni a futófelület"

    2016. június 14., 11:58 Módosítva: 2016-06-17 17:30
    154
    0 hozzászólás
    Milyen érzés 150 km/órával lassabb autókat kerülgeti a szűk aszfaltcsíkon éjszaka, vízfüggönyben, órákon át? Olyan szintű tartalom landolt a sajótközleményes fiókban, eggyel a szpemmappa felett, amilyen emlékezet óta nem.

    A kicsit sem pr-szagú interjú alanya az a 72 éves Chris Amon, aki Bruce McLarennel együtt 1966-ban megnyerte a Le Mans-i 24 órást a Ford GT40-nek. Ez volt Henry Ford II édes bosszúja a Ferrari ellen, amit aztán zsinorban három másik Le Mans-i győzelem követett. McLaren a közös győzelem után négy évvel meghalt egy goodwoodi teszten, Amonból pedig a Formula-1 történetének tán legjobb olyan pilótája lett, aki sosem nyert F1-es nagydíjat. Jelenleg szülőhazájában, a világtól távoli Taupóban éli nyugdíjas éveit; a GT Le Mans-i visszatérése kapcsán kapta elő a Ford.

    A 72 éves Amon a negyven éve győztes Ford GT-ben
    A 72 éves Amon a negyven éve győztes Ford GT-ben

    Chris, azon a futamon (1966) ki volt a legkeményebb ellenfeled: a Ferrari vagy a másik két Ford GT?

    Bruce McLarennel közösen vezettük a 2. rajtszámú GT40-est, és nem volt titok számunkra, hogy leginkább a másik két Forddal kell majd megküzdenünk. Már '65-ben is versenyeztünk a GT40-essel Le Mans-ban, ahol sokkal gyorsabbak voltunk a Ferrarinál, de az autóink akkor még nem voltak teljesen megbízhatók. Persze tudtuk, hogy időközben a Ferrari is fejlődött – ahogy a mi gépeink is, különösen a megbízhatóság terén, ami aztán komoly fegyverténynek bizonyult a futamon.

    Szólj hozzá! Távolról sincs vége, olvasson még