És melyik itthon a legnépszerűbb BMW?

2019.01.16. 17:03
3 hozzászólás

A válság elmúltával egyre népszerűbbek az úgynevezett évindító sajtótájékoztatók, amelyek remek lehetőséget adnak az előző évi sikerek bemutatására. Ebben nagy segítség, hogy a növekvő piacon ma lényegében bárki tud sikerekről beszélni. Az egészből némi kivonatot ad a sajtóközlemény. Ami meglepett, hogy az i8 eladásai a megújulás (nagyobb elektromos hatótáv, Roadster kivitel) ellenére csökkentek, és az, hogy a kifutó X5 eladásai annak ellenére szárnyaltak, hogy márt ott volt a csőben az új generáció.

Az ilyen sajtótájékoztatók előnye az a számunkra, hogy a diadalmas eladási sikerek mellett elárulják, az újdonságok mikor érnek ide. Hát íme:

- a 8-as Coupé már lényegében itt van;
- március elején érkezik az új 3-as sorozat;
- ugyanekkor jön a Z4 roadster, amely visszatér a vászontetőhöz;
- az ultraluxus SUV, a démoni külsejű, hétüléses X7 március végén érkezik, de ebből már pusztán a gyári fotók alapján eladtak párat, mellesleg opcióként hat üléssel is megvehető lesz;
- szintén március végétől lesz elérhető a 8-as Cabrio.

Lesznek új alváltozatok is az év során, ilyen az M340i, amely a 440i-ből kiindulva csakis jó lehet. Az új 330e, vagyis a konnektorról tölthető hibrid 3-as hatótávját 60 km-re növelik, ez is megérkezik; továbbá az oviba járós SUV-ok univerzumából eddig hiányzó modell, az X3 35i is elérhető lesz, 306 lóerővel.

A Mininél a márka hatvanadik szülinapja a fő atrakció, de megérkezik egy teljesen elektromos Mini is, és lesznek John Cooper Works újdonságok is 2019-ben. Szóval aki ilyesmikre hegyezte a pénztárcáját, már vághatja a centit. Minden más pedig a sajtóközleményben:

Ismét rekordévet zárt a BMW Group Magyarország

Az előző évhez képest 16%-kal több BMW és 19%-kal több MINI modellt értékesített 2018-ban a BMW Group Magyarország. Az összesen több mint 3 400 darabos eladással mindkét márka esetében értékesítési csúcsot állított be a bajor prémiumgyártó hazai képviselete. A népszerűségi listát a BMW 5-ös sorozata vezeti, de a BMW X modellek értékesítése is jelentősen gyarapodott.

420A1584

A BMW Group után a gyártó hazai képviselete is éves értékesítési rekordot jelenthetett be: míg a BMW márka globális értékesítése 1,1%-kal, addig a BMW Magyarországon16%-kal nőtt 2017-hez képest. A BMW Group összesítve 2 490 664 db autót adott el világszerte 2018-ban, addig itthon a BMW márka 3140 darabos, valamint a MINI 267 darabos értékesítési csúcsot regisztrált tavaly. Kiválóan teljesített a BMW Motorrad is, míg világszerte több mint 165 000 motorkerékpár kelt el, hazánkban 444 darab BMW motorkerékpárt vásároltak. Az 500 köbcenti feletti szegmensben a BMW továbbra is piacvezető.

A BMW legsikeresebb modellje a nemzetközi trendeknek megfelelően, továbbra is az 5-ös sorozat lett 635 eladott példánnyal, a második helyet a 3-as sorozat 336 darabbal, a harmadikat pedig 323 darabbal az X3-as modell szerezte meg. Utóbbi, valamint a tavaly debütáló X2-es nóvum nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy az X modellcsalád meghaladta az 1400-as darabszámot. A szegmensben az X3-as után szorosan az X5 modell voltak a legnépszerűbbek, mely különös tekintettel a tavalyi modellváltásra kiemelkedően erős teljesítményt mutatott.

2

A BMW X modelljeinek értékesítése 42%-ot fejlődött 2017-hez viszonyítva.

Az M és M Performance modellek is remekül teljesítettek 2018-ban, a globális fejlődési ütemet jelentősen meghaladva 47%-kal bővült a márka legsportosabb modelljeinek értékesítése Magyarországon, a január-november időszakban 174 db M GmbH által fémjelzett autót adtak el.

A BMW Group teljesítette korábbi ígéretét és több mint 142 000 elektromos és plug-in-hibrid modellt adott el tavaly, mellyel Európában vezető szerepet játszik. A globális eladásokban kulcs szerepet vállalt a BMW 530e (40 260 db), de egyenletesen fejlődő BMW GROUP Vállalati kommunikáció teljesítményt produkált a BMW i3-as is, több mint 10%-kal növelve eladásait 34 829 darabra. Magyarországon újabb rekordot értek el a BMW i és iPerformance modellek, a január-november időszakban 55%-kal bővültek az eladások, a népszerűségi listán előkelő helyen szerepel a BMW 530e, valamint a plug-in-hibrid MINI Countryman is. A BMW i3 és i8 értékesítés összesen 160 darabot tett ki tavaly, mellyel az i3-as továbbra is Magyarország legnépszerűbb prémium elektromos modellje.

IMG 4368

Tavaly Magyarországon 267 darab MINI talált gazdára, ami rekordértékesítést és 2017-hez képest 19%-os bővülést jelent. A legkeresettebbek a megújult 3 és 5 ajtós, illetve a Cabrio modellek lettek, de a legnagyobb MINI, a Countryman is remekül teljesített. A 82 darab eladott modell jelentős hányada a kategóriájában máig egyedülálló Cooper S E ALL4, konnektrorról tölthető modell.

A BMW Motorrad is új magasságokba jutott, a 444 darabos értékesítés 21%-os növekedést takar. A nagymotor kategóriában elért egyenletes bővülésnek köszönhetően a BMW megőrizte piacvezető szerepét: 400 darabos teljesítményével 23% feletti piaci részesedéssel bír az 500 köbcenti feletti szegmensben. Az 500 köbcenti alatti modellek értékesítése pedig 76%-kal bővült 2017-hez viszonyítva. A legnépszerűbbek a BMW R 1200 GS/Adventure  modellek voltak, folytatva az elmúlt évek tendenciáját.

MG 7180

„Büszkék vagyunk a 2018-as nagyon konzisztens és minden kategóriára kiterjedő teljesítményünkre, minden márkánkkal és almárkánkkal új rekordot értünk el. Nemcsak mennyiségi, hanem minőségi értelemben is fejlődtünk, értékesítésünk sikerének pillérei számos modellen nyugszanak, nemcsak néhány sikermodell erősíti pozíciónkat. 2018-ban előreléptünk a megelőző évhez képest, a prémium szegmens képzeletbeli dobogójának második helyét szereztük meg, mely egy nagyon szilárd pozíciót jelent Magyarországon. A BMW X modellek hazai sikere és piaci részesdése folyamatosan növekszik, tavaly 42%-ot lépett előre, mely 2019-ben bizonyosan tovább bővül a vadonatúj X7-es érkezésével. A zöld rendszám és az elektromos autók állami támogatása hathatósan segítette a konnektrorról tölthető modelljeink értékesítését, ugyanakkor a BMW M GmbH modelljei is rekordteljesítményt értek el. A MINI prémium életstílus márkaként való pozícionálása is meghozta gyümölcsét az elmúlt 2 évben 89%-ot bővült a márka értékesítése. Világszerte nyolcadik éve ér el újabb csúcsokat a BMW Motorrad, Magyarországon megőriztük vezető pozíciónkat az 500 köbcenti feletti kategóriában, mely szintén kiemelkedő teljesítmény. BMW GROUP Vállalati kommunikáció

Márkakereskedői hálózatunk tavaly a Miskolc Motors-szal, valamint Pécsett a Schneider Autóház MINI szalonjával bővült. A 2019 első felében érkező újdonságok biztosan hozzájárulnak ahhoz, hogy a BMW Group tovább folytathassa sikeres szereplését a prémium kategóriában és további magasságokat érjen el” – mondta el Massimiliano Di Silvestre, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója a Société Budapest-ben tartott évindító sajtótájékoztató alkalmával.