Kabrió felélesztése a téli leállás után

2021.03.11. 15:34

Tisztelt Autódoki!

Egy nem mindennapi problémával fordulnék Önhöz. Adott egy 2006-os Peugeot 307 CC, ami kabrióságából eredően a téli hónapokra pihenőre ment.

Én, mint felelőtlen tulaj elfelejtettem kivenni az akkumulátort, és ezalatt az idő alatt teljesen lemerült. Olyannyira, hogy nem tudom kinyitni csak a kulcsot használva, a zár kiold, azonban az ablak nem húzódik le magától ahogy normál esetben, hanem a gumi keretben marad. Ezáltal nem tudom kinyitni az vezető oldali ajtót.

Súlyosbító körülmény, hogy az autó egy viszonylag szűk garázsban áll, kézifék be van húzva, és sebességben is van. A kérdésem az volna, hogy van e valami megoldás a problémámra az ablak betörésén kívül?

Tamás

Kedves Tamás!

A kézifék behúzva hagyása is elég nagy öngól lehet, dobfék esetén biztosra vehetné az ember, hogy a dobok oválisra válása miatt egyből dob-szabályoztatással kezdheti a szezont. Szerencsére a 307 hátul is tárcsafékes, ami nem jelenti azt, hogy megúszták a vetemedést, vagy a betétek tárcsára ragadását, de egy teljesen száraz garázsban talán nem lett belőle oldhatatlan rögzítőfék. Kis szerencsével egy nagyobb pattanó hang után a motor ereje már ismét mozdítja a karosszériát és a hátsó kerekek is forognak majd.

A lemerült akkumulátor sajnos biztosra vehetően cserére szorul, valószínűleg jóval 10V alatt lehet a feszültsége, így még a legtrükkösebb technikákkal dolgozó töltők sem fogják tudni megbízhatóan üzemelő áramforrássá tenni.

Az ajtó nyitása elvi síkon a fent maradó oldalablakkal is lehetséges, a vízzáró felső gumikéder enged annyit, hogy nagyobb erővel, de át lehessen pattintani alatta az üveget. Az üveg rugalmassága és az ajtó mechanikája is hagy némi teret az oldalirányú elmozdulásnak, semmiképpen se erős rántással próbálkozzon, inkább finoman próbálja meg a peremet leküzdeni. Nem rossz ötlet előtte kenőanyaggal (WD40, szilikon, de akár folyékony szappan is) végigkenni a problémás peremet és az üveg szélét. Illetve a műanyag patentkiszedő szerszámok is segíthetnek a diszkrét feszítésben.

Az akkumulátor feltöltése lenne a legjobb megoldás, de itt harap a saját farkába a kígyó, hiszen a motortér nyitása is az utastérből lehetséges (mármint elsősorban), az OBD csatlakozó is ott található (elvileg léteznek OBD csatlakozóra dugható töltők, ha az autó elektronikája is engedi és a bekötése is alkalmas a trükkre), valamint a szivargyújtó is odabent van. (ami szintén esélyes hogy nincs direkt kapcsolatban az akkumulátorral) Ez utóbbi valószínűleg igaz a csomagtartóban található csatlakozóra is (már ha az SW-n kívül a CC-ben is lenne olyan) A csomagtartó sem nyílik tápfeszültség nélkül. (A mechanikus zárak kedvelői itt elmorzsolhatnak egy könnycseppet, én kezdem a sort.)

Talán a motortér alatti műanyag burkolatok leszerelése és az akkumulátor főkábelére való csatlakozás lehetne még az átmeneti töltési megoldás, de ez sem minden esetben lehetséges, mert az indítómotor elhelyezése motorfüggő: ha a motor hátulján, a tűzfal felől szerelték, az erősen zsákutca. Azért egy próbát megér, de a szűk garázs talán blokkolja ezt a lehetőséget is. Valamelyik variáció csak alkalmazható a jármű esetében, én az ablak átpattintására szavaznék első körben.

Remélem segíthettem! Gulyás Márk - www.deltamark.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.