Akku anomália hosszú hétvégéken

2018.04.20. 15:58

Tisztelt Kütyüdoktor!

Adott egy 2007-es évjáratú Astra H 1.4-es benzines autó, kb 1 éves GM akkumulátorral ami még garanciás. A kocsit főképp városi, aránylag rövidebb utakra használom, a következő tapasztalatokkal. Napi használat esetén minden rendben, viszont ha az autó áll kb. 3-4 napot akkor már nem indul.

A nagy mínuszokban sem volt indítási probléma, érdekes módon egyik problémás hétvégén sem volt annyira hideg amivel magyarázni tudtam volna az indítási problémát. Néhány hetente "okostöltővel" teljesen fel lett töltve az akku A Opel szakszervizben (Itt vásároltam a kocsit és tavaly az akkut is) már szerintem külön műsorszám az érkezésem minden ilyen eset után.

Megmérték a töltést, az állóhelyi áramfelvételt, kérésemre az önindító áramfelvételét is, és mindent rendben találtak. Jelenleg éppen egy csereakkuval közlekedek ami több nap állás után is rendben működik, így cellazárlatra gyanakodtam. A kiszerelt akkumat 1 hete vizsgálgatja a szerviz, állításuk szerint minden rendben vele, így nem cserélhető garanciában. Lenne javaslata milyen irányban nyomozzam a hibajelenség okát?

Köszönettel: Róbert

Nekem elég egyértelmű, hogy, ha a szerviz mérése alapján az autó nyugalmi áramfelvétele és töltése megfelelő, valamint a csereakkumulátorral nem jelentkezik a hiba, akkor az akkumulátor a hibás, feltételezve, hogy az autó mindennapi használatban van.

Az akkumulátor is mérhető, minden szerviznek van tesztere, ami nagyon jó közelítéssel kiírja százalékosan az akkumulátor állapotát. Ha a szervizbe van az akkumulátor, akkor nagyon egyszerű a dolguk, hiszen feltöltik teljesen és egy adott terheléssel merítik, miközben mérik a kapocsfeszültséget, a terhelés ismeretében számolható, hogy mennyi idő alatt merül le. Természetesen a megfelelő nyugalmi áram és megfelelő töltés mellett számít, hogy mennyit használja az autót és milyen körülmények között.

A rövidtávon, városi csúcsforgalomban araszoló autó nem tudja tölteni az akkumulátort, többet használ, mint amennyit visszatölt, így az időnként lemerül. 3-4 nap igen kis időtartam, ezt csak akkor produkálná, ha soha nem töltené fel rendesen. Az akkumulátor töltése 6-8 óra és nem csepptöltővel, hanem akkumulátortöltővel, ami 4, de inkább 6A-es töltőáramot tud minimum. Tapasztalat alapján egy napi 4-8 km-t használt autó, normál városi forgalomban kb. 4 hónap után lemerül.

Ha hosszú hétvége miatt 3-4 napot áll, az nagyban lerontja ezt a statisztikát. Lehet időszakos fogyasztó az autóban.

Ha gyári állapotú az autó, akkor nincs mit keresni, de, ha utólag beszerelésre került valami, azt a hibakeresés idejére ki kell iktatni. Nem jellemző, hogy bármilyen eszköz időszakosan nagy áramot vegyen fel, de egy gondolatot ez is megérdemel. Riasztó, ülésfűtés, tolatóradar, fedélzeti kamera.

Csak azért kezdem válaszomat határozott sorokkal, mert a csereakkumulátorral nem produkálja az autó a hibát és azt feltételezem, hogy az autóhasználati szokásai sem változtak, így azt hiszem megvan a bűnös.

Üdvözlettel, Kütyüdoki – www.duett.hu

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.