Octaviát, Passatot, Focust milyen motorral érdemes venni?
Balló Marci vagyok, autókereskedő, a KRAFT Autó tulajdonosa. Sok ezer autót adtam már el, vagy vettem meg, és a saját, személyes benyomásaim, tapasztalataim alapján alkotok véleményt. Amit mondok nem szentírás, egy autó minősége elsősorban a gazdáján múlik, de megpróbálok segíteni.
Autóvásárlás előtt állok, nagyjából próbáltam szűkíteni a kört. 2010 után gyártott autó fontos lenne, és maximum 3,5 millió forint lenne a határ. Leginkább Volkswagen Passat kombik vagy Octavia kombik tetszenének, de szóba került Focus kombi is. A kérdés az lenne, hogy ezeket a típusokat milyen motorral érdemes venni, illetve a három közül melyiket ajánlanád. A távolságok miatt nem indokolt a dízel, de nem zárkózom el tőle (jelenleg 1,9 PD TDI-t használok).
Szia Dávid,
Először is a jó hír: 3,5 millió forintos keretből még pont lehet jó autót venni.

A három kiszemelt típus (Passat kombi, Octavia kombi, Focus kombi) közül a Focus a legkisebb, viszont ezt a legjobb vezetni – kiváló a futóműve, precíz a kormánya, és pont a mérete miatt városban is jól használható. Az Octavia ár-érték arányban a legjobb választás, gyakorlatilag egy „lebutított” Passat, egyszerűbb technikával és sprődebb anyagokkal. A Passat pedig a családi kombik koronázatlan királya, viszont ebben az árkategóriában jellemzően sokat futott példányok kaphatók – ami önmagában nem gond, csak akkor, ha nem volt rendesen szervizelve a kiválasztott ara - és nem benzines, hanem a CR TDI.
Motorválasztás – mit érdemes és mit nem?
VW-csoportos modellek
Benzinesek közül:
- Felejtsd el az 1.4, 1.8 és 2.0 TSI-ket. Ezek még a problémás korból származnak: láncnyúlás, kokszosodás, dugattyútörés stb.– mindegyik egy időzített bomba.
Dízelből:
- Az 1.6 CR TDI nem túl fürge, de egy jól megírt szoftver sokat javít rajta (tapasztalat).
- A 2.0 CR TDI viszont már egy önmagában is jól sikerült motor, tartós, nyomatékos, nem kell csippelni, és ha rendszeresen, valamint szakszerűen karbantartják, akkor hosszú távon is megbízható társ.
Ford Focus (Mk3, 2011 utáni)
- Kerüld az Ecoboost motorokat.
- Ajánlott benzines: az 1.6 literes TI-VCT szívómotor változó szelepvezérléssel. Egyszerű, megbízható, bár nem egy versenyautó.
- Ajánlott dízelek: 1.6 TDCi és 2.0 TDCi – ezek PSA-eredetű dízelek, és ha normálisan karbantartják őket, elég tartósak és nem is fogyasztanak sokat.
A három közül a Focus tűnik most a legésszerűbb választásnak. Akadnak majd kevésbé agyonhasználtak is ebben az ársávban, könnyű hozzá alkatrészt szerezni, és ha a jó motorral veszed, hosszú ideig autózhatsz vele különösebb gond nélkül.
Sok sikert a kereséshez, vásárlás előtt pedig mindenképp nézesd át a kiválasztottat!
Üdv,
Marci
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.