Váltóólaj a Fiestába

2016.07.27. 18:00

Kedves Olajdoki!

Adott egy 2003-as benzines Ford Fiesta 140 000 km-es futásteljesítménnyel, ami kb. 3 hete esett túl szervizelésen. Ennek keretein belül - bár nem kértem meg erre a szervizt - kicserélték a váltóolajat. Ha előtte értesítenek a szándékukról, akkor szívesen kikértem volna olyan szerelő véleményét, aki erre a típusra specializálódott, ugyanis előzetes tájékozódásom során már olvastam, hogy a gyári olaj elvileg élethosszig tartó, lecserélni nem kell (feltételezem, hogy után tölteni esetleg).

Mióta megtörtént a csere úgy érzem, mintha a fokozatok közötti váltás nem menne olyan lágyan, mint előtte. Nem vagyok ebben 100%-ig biztos, ugyanis az autót csak kevesebb mint 2 hónapja használom (mínusz egy hét, amíg a szervizben állt), és ez idő alatt még nem szoktam meg annyira, hogy ki merjem jelenteni, tényleg így van.

Tudom, hogy nem Önhöz kell fordulni pszichológiai kérdésekkel, de talán csak túlfilózom az egész dolgot.

Kérdésem több is volna: Az Ön véleménye és tapasztalata szerint rejt-e magában akkor kockázatot az eset, hogy érdemes lenne felkeresnem egy Ford-okra szakosodott szervizt és újra elvégeztetni a cserét, hogy biztosan a megfelelő olaj kerüljön bele? Ugyanis nem tudom, hogy milyen került bele (az is lehet, hogy a megfelelő). Mi az a speciális olaj, amit használni kellene csere esetén, vagy milyen a gyári előírást teljesítő más olajok jöhetnek szóba. És a legnagyobb kérdés, hogy egyáltalán indokolt lehetett-e a csere.

Válaszát, tanácsát előre is nagyon köszönöm!

Kedves Levélíró!

Mivel nem adta meg az autó pontos típusát (motor hengerűrtartalma, teljesítménye) ezért sajnos nem tudom megadni a vonatkozó előírásokat, de általában valóban élettartam kenésre szánt olaj szokott lenni ezekben a váltókban, és valóban okozhat ilyen problémákat, ha helyette betöltenek egy átlagos API GL-4-es vagy GL-5-ös váltó olajat.

Nagyon ellenszenves dolog, hogy egy szerviz az Öntől kapott megrendelés és egyeztetés nélkül ilyet tegyen, főleg egy olyan típusnál, ahol nincs is rá szükség. Ha ilyen a hozzáállásuk, akkor sajnos az sem lenne meglepő, ha nem mondanák meg őszintén, hogy milyen olaj került bele, pedig nagyon nem mindegy, hogy ha már feleslegesen kicserélték, akkor benne hagyható-e az olaj vagy ismét ki kell cserélni. 100% biztosra akkor tud menni, ha ismét kicserélteti az olajat egy szakszervizzel, de még akkor is érdemes róla meggyőződni, hogy tényleg a megfelelő Ford jóváhagyással rendelkező váltóolaj kerül-e bele, mert sajnos kapok néha olyan leveleket, ahol a panasz tárgya pont az, hogy a szakszerviz sem a megfelelő olajat tölti be.

Üdv, Olajdoki

Kedves Olajdoki!

Hálásan köszönöm válaszát, mindenképpen felkeresek egy szakszervizt. A motor hengerűrtartalma 1299 cm3, teljesítménye 51 kW, a motor kódja A9JB. Ezek tekintetében szívesen venném, ha a pontos olajtípusra vonatkozó információt megírná.

Kellemes napot kívánok!

Kedves Levélíró!

Ford M2C200-C szabványnak megfelelő, 75W90-es olaj való a váltóba. Gyárilag élettartam feltöltésű. Ilyen például a Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90.

Üdv, Olajdoki

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.