500 ezer kilométer egy Renault-ban! Mi a titok?

Nem mindenki tekinti életcélnak a minél jobb, újabb és erősebb autót. Jól van ez így. Amikor Péter 2003-ban beleült egy újszerű Renault Twingóba, többen hülyének nézték, mondván, 1,8 millió forintért már rendes autót is vehetett volna magának. Csakhogy azóta kiderült, hogy az első generációs Renault Twingo is rendes autó, illetve inkább rendkívüli. Ehhez a gazdája is kellett aki elmesélte, milyen érzés félmillió kilométeren át kitartani egy kis francia autó mellett.

Aki manapság kis pénzből szeretne autózni, előbb-utóbb beleszalad a kérdésbe: mi az, ami 2-300 ezer forintért műszaki vizsgával megvehető és még évekig szolgál. Nincs tökéletes megoldás, mert ahogy egy használt autó piaci értéke lefelé szánkázik, egyre kevésbé valószínű, hogy szerencséje lesz a gazdáival. 

Ezután még óvatosabb leszek a hasonló megállapításokkal, mert múlt héten a saját szememmel láttam, hogy Magyarországon is létezik ellenpélda. Péter két hónapja várta a jelentkezésünket és már le is tett arról, hogy felkeressük őt, pedig a balatonlellei mérnök tud valamit, amit itthon tanítani kéne: megbecsüli azt amije van. 

2018-07-31 (1).png

Autója egy 2000-es évjáratú, nyolcszelepes Twingo. Igazi tömegautó kevés extrával és rengeteg kilométerrel, pontosabban több mint 510 ezerrel, amelyből több mint félmilliót ő tett meg ezzel a kisautóval. 

Zavarba ejtően magas szám, de mindenre van magyarázat és nem a kilométerrekord az egyetlen ok amiért nagyon jó volt eltölteni egy délutánt a bohém miniautó és gazdája társaságában. 

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.