Csendben mutatkozott be az Iveco új zászlóshajója

Iveco S-Way

2019.07.10. 16:15

Madridban, néhány tucat újságíró jelenlétében mutatta be az Iveco a Stralist váltó S-Wayt. A gyártó kivételesen nem az újságírókra koncentrált, hanem a Way teherautócsalád fejlesztésében részvevő partnereknek mutatta meg, hogy mit tudnak ma az olaszok.

A madridi rendezvényen többek között jelen voltak: a Shell, az Amazon és a Microsoft magasrangú képviselői is, hiszen e cégek nem csak a fejlesztésben vettek részt, hanem potenciális megrendelői is lehetnek az új Iveco teherautóknak.

Amire meg is van az esély a szép vonalú nyergesvontatót elnézve, mely számos újdonságot tartalmaz. Habár a már említett új fülke formaterve egy kissé hasonlít a Scania R szériáéra, az olasz design mégis kecsesebbnek hat a svédekénél. De visszatérve az újdonságokra: az Iveco S-Way lökhárítója több darabból és rétegből áll. Így egy esetleges sérülésnél csak a lökhárító sérült darabját és rétegeit kell kicserélni, nem kell az egész műanyag elemet és az alatta lévő gyűrődőzónát új darabra cserélni. Ezzel a balesetet szenvedett teherautók mielőbbi munkába állását és a minél alacsonyabb javítási költséget szeretné elérni az Iveco. A fülke egyébként megfelel a legújabb EU-s (ECE R29.03) borulási előírásoknak is. De az S-Way fülkéjének kialakításánál nagy szerepet kapott az aerodinamika, így az új vezetőfülkével négy százaléknyi üzemanyagot spórolhat a megrendelő a Stralishoz képest.

A gyáriak szerint az új S-Way minden eddigi Iveco teherautónál környezetbarátabb lesz, ugyanis az új Hi-SCR utókezelő és a Smart EGR rendszerrel az NOx- és a CO2-kibocsátás csökkentése érhető el. De továbbra is elérhető a nulla szén-dioxid kibocsátású Natural Power, azaz az LNG gázzal hajtott változat is, 1600 kilométeres hatótávval. Persze egy ilyen bemutatóról nem maradhatott el az elektromos hajtású változat belebegtetése sem, amely a gyáriak szerint 2-3 éven belül sorozatgyártásra kész állapotban lesz, de javában fejlesztik az Euro VII-es motorokat is.

Az olasz gyártó azonban arra a legbüszkébb, hogy az új S-Way minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a megrendelők és a felhasználók igényeire. A közvetlen felhasználók, azaz a sofőrök, a saját, egyéni igényeihez tudják igazítani a S-Way fülkéjét, hiszen a sofőrök nem csak utaznak a kamionokkal, hanem akár hosszú napokig a fülkében élnek.

A Microsofttal közös fejlesztésű Mylveco rendszer egy honlapból és egy alkalmazásból áll. A bármilyen eszközre letölthető applikáció az S-Way Connectivity Boxán keresztül csatlakozik a felhasználókhoz és a Microsoft rendszeréhez. A Mylveco rendszer kiszámolja az optimális útvonalat is, amelyet a legkisebb fogyasztással, vagy akár a leggyorsabban lehet megtenni, a fuvar és az áru jellegének figyelembevételével. De a Microsoft rendszere a teherautó diagnosztikáján keresztül akár segítséget is tud kérni a bajba jutott kamionnak.

Az Iveco szerint az első megrendelőknek már a nyár végén átadják az első S-Wayeket, mert megkezdték az új teherautók sorozatgyártását, így valószínűleg hamarosan mi is közelről láthatjuk az M0-áson a dugóban araszolva, a még majd egy évig tartó felújítás alkalmával az első új Iveco S-Wayeket.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.