A Renault, ami lezár minden vitát

Teszt: Renault Mégane RS Trophy-R - 2020.

2020.08.03. 06:20

Adatlap Renault Mégane R.S. Trophy TCe 300 - 2020

  • 1798 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 301 LE @ 6000 rpm
  • 400 Nm @ 3200 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    5.8 másodperc
  • Végsebesség:
    255 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    7.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 12 399 000 Ft

A Mégane RS Trophy-R a radikális változat, ami úgy drágább jelentősen, hogy nem erősebb. Mégis sokkal keményebb anyag, mint a sima RS, úgyhogy ez az a fajta limitált kiadás, amitől valóban többnek érezheti magát az ötszáz kiválasztott.

A sima, 280 lóerős Mégane RS 11,4 millió forint, a 300 lóerős RS Trophy 12,4 millió, a mindössze ötszáz példányban legyártott Trophy-R viszont akár húszmilliónál is többe kerülhet.

Legalábbis annak a pár szerencsésnek, aki megrendelhette a karbon csomagot hozzá, amiben hatalmas kerámiafékeket szénszál-erősítésű műanyag kerekek ölelnek. Most már e csomag nélkül sem rendelhető a típus, de kereskedőknél kiállítási darab van még pár, a normál fékekkel és -kerekekkel tizenhatmillió forint körüli áron. Egy Renault-ért még ez is baromi soknak hangzik, de a Mégane RS Trophy-R nem viccel. Ez egy pengeéles szerszám, amit szerintem nem jogosítványhoz, hanem versenyzői licenchez kellene kötni, mert ha ügyes kezű pilóta kormányozza, akkor nincs ellenfele a pályán.

Az a furcsa helyzet, hogy elképesztő túlzásai ellenére igazából nem lehet belekötni ebbe a kocsiba. Drága, de nagyon komoly technikával tömték tele, tehát ár-érték arányban tulajdonképpen oké. Nagyon spéci igényeket szolgál ki, de csak ötszázat gyártanak, márpedig ennyi szent őrült simán akad. Kizárólag versenypályán van elemében, de mégis kell rá a rendszám, mert így, hogy a pályagumi-szett elfér odabent, teljesen reális lábon kijárni vele az adott ringre. Szóval olyan ez, mint valami ritka és drága halfajból készített gourmet fogás egy Michelin-csillagos konyháról. Tökéletesen felesleges az emberek milliárdjai számára, de azon kevesek, akik kiélvezik, nyugodtan örülhetnek neki. Mert mint minden gondosan elkészített célszerszám, ez is egy csodás tárgy, ami kellemesen bizsergeti a külső szemlélő szívét is.

Totalcar értékelés - Renault Mégane R.S. Trophy TCe 300 - 2020

Csak egy dologra jó, de arra tökéletes, úgyhogy jár a maximum pont.

Népítélet - Renault Mégane

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.