Kell neki az alvázvédő

Video: Mazda 6 Sportkombi CD150 (2015)

2021.02.09. 17:06

A Mazda 6 aktuális generációja oly régóta kapható, hogy már a használt piacon is komoly szereplő. Egy frissen garancia időn túli dízelt néztünk meg közelebbről, vajon tartja-e magát a márka megbízható, de rozsdára hajlamos híréhez?

A remény rossz tanácsadó, de azért szerencsére van mire támaszkodni használt autó vásárlásakor. Legalábbis ha viszonylag fiatal, garancia időn épp csak túllendült a kiszemelt áldozat. Ilyenkor ugyanis még jellemző a részletes szerviztörténet, eleddig márkaszervizbe hordták a gyakran flottakezelőtől kikerülő autót. Mint ezt a 2015 decemberi Mazda 6 dízelt, ami korához tökéletesen átlagos, 125 ezer kilométeres futásteljesítménnyel kelleti magát, új árának nagyjából feléért.

Bár a 2013-as bemutató óta már sok idő eltelt, a harmadik generációs Mazda 6 még mindig kapható, igaz, új kora óta kétszer frissítették. Ez a kocsi a középső csapat tagja, tehát már a 2015 eleji ráncfelvarrás után készült, ami Mazda esetében előny, mert általában ilyenkor lesz tökéletes a futómű hangolása. Na, azzal itt sincs semmi gond, az ápolt 6-os remek vezetési élmény ennyi kilométer után is, kormánya-váltója messze átlagon felüli és közben kényelmes is. Ám a rossz nyelvek nem ezzel szokták kikezdeni, hanem a Skyactiv dízelmotor megbízhatóságával, illetve a rozsdásodási hajlammal, ezért ezeket vizsgáltuk meg közelebbről.

A videóban látható rozsda egyáltalán nem súlyos dolog – ha egy 15 éves autón ennyi van csak, akkor boldogan csap az eladó kezébe a vevő. A Skyactiv-éra indítása óta sokkal komolyabban veszi a témát a Mazda is, amit 12 év átrozsdásodás elleni garancia jelez, ám az ilyen felületi barnulás nem átrozsdásodás, az majd csak jóval később esedékes. Még szerencse, hogy a mai napig létezik a 80-as évek egyik autós slágerműfaja, az utólagos alvázvédelem, mert bár bosszantó, hogy egy mai autón gondolni kell rá, cserébe akkora értékmegőrző lépés ezt a kocsit konzerválni, hogy tökéletesen biztosan megtérül a művelet költsége.

A Skyactiv-D kérdésköre már bonyolultabb. Mivel a fogyasztása nem olyan jó, mint más dízelmotoroknak, ezért itt valószínűleg a benzinmotor választása lesz az igaz út, pláne hogy a Skyactiv-G széria kiváló. Ám ha valaki feltétlen ragaszkodik a dízel nyomatékához, vagy olyan sok kilométerre tervez, amihez szüksége van még arra a kicsi fogyasztáselőnyre is, akkor érdemes körültekintően választani. Ismert előéletű Mazda 6 dízellel az olajszivattyú körüli csapdákat el lehet kerülni, de sajnos még így is marad esélye a turbó meghibásodásának.

De a Mazda 6 annyira kellemes élmény, olyan jól megőrizte újkori varázsát fiatal használtként is, hogy nem kérdés, lesznek elegen, akik elcsábulnak. Ráadásul mivel a dízelbotrány előtti időkben a legtöbben dízelmotorral vették a kocsit, könnyen lehet, hogy a típusra vágyó vevő nem talál majd megfelelő benzinest. Nem olyan rizikós azért a Skyactiv-D, mint sok más dízel, de egy dolgot érdemes fejben tartani: ha kigyullad az olajnyomás visszajelző a műszerfalon, akkor azonnal félre kell állni és le kell állítani a motort, hogy a komolyabb bajt elkerüljük.

A cikkben szereplő autót a CarNext by Leaseplan kínálatából választottuk. Ide kattintva kereshet még hasonló használt Mazda 6-okat.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.



Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.