Főnökök francia kompenzációja

Teszt: Peugeot 508 GT HYBRID 225 e-EAT8 – 2023.

2024.02.21. 15:58

Beosztottjaim! Köszönöm szépen, hogy a tavaly is kitartóan dolgoztatok a cégért és legfőképp értem, hogy bevételünk olyan legyen, amire büszkék lehettek – bár annyira mégsem, de erről később. Véreteket és lelketeket adtátok, hogy a burzsujok bálján a legújabb Peugeot 508-cal jelenhessek meg. És, hogy neked ez miért jó, kedves értékelt beosztottam? Elmondom.

Tudd, a munkádnak van látható eredménye. Igaz ebben az eredményben csak én ülök, te jó eséllyel nem.  De láthatod, a privát parkolóhelyemen láthatod, Okenite fehér színben. Tudom-tudom oldalról és hátulról alig vehető észre, hogy ez a faceliftes verzió, de ha valami működik, akkor azon minek változtatni?

Jó, talán a féklámpák a korábbi változaton jobban néznek ki azzal, hogy a menetfények befele dőlnek és nem kifele. Viszont sokkal szebb a fekete alapra feketével, dombornyomottan felírt Peugeot, mint a régi logó.

Na de az eleje! A fényszórók, az ívesen lefele haladó nappali menetfénnyel a facelift előtt is gyönyörűek voltak, de most vékonyabbak, a három karmot formázó LED lámpákkal pedig tekintélyparancsolóbb a tekintetük, mint eddig. Ez pedig fontos egy olyan kemény dolgozó vezetőnek, mint nekem: egy tekintetnek, legyen tekintélye.  Ha aggódtál volna, a kisebb fényszórók miatt, ne tedd! Nem látok rosszabbul a sötétben, a LED-es Matrix fényszórókra panaszom nem lehet és ha ez nem lenne elég van éjjellátóm is, természetesen mint extra.

A márka még 2021-ben vezette be új logóját, így a faceliftes verzión már az ékeskedik az orra közepén. Az emblémát körbeölelő túldizájnolt hűtőmaszk, lehet nem nyeri el mindenki tetszését, de ízlésbeli kérdéssekkel én most sem foglalkozom. 

Kemény munkátok gyümölcse a motortérben

Mivel szorgosan dolgoztatok, nem volt kérdés, hogy a 180 vagy a 225 lóerős verziót vásároljam meg magamnak, mégis a cég érdekében természetesen. Mindkettőben ugyanaz az 1.6-os PureTech sornégyes turbómotor duruzsol, nyolcsebességes automata váltóval.

A zöldülés nevében viszont a plug-in hibrid verziót kértem, előre egy zöldebb jövőért és a költségoptimalizálásáért. A 11,6 kWh-ás akkumulátorához 64 km-es WLTP-hatótávot ígértek. De mivel egy család vagyunk megsúgom neked, hogy télen, "cudar hidegben" inkább 40-45 km. De sebaj, olcsóbb tölteni, mint tankolni, valamint nagyjából 100-150 kilométernyi utazás alatt teljesen feltöltődik az akksi.

Bármilyen szépen hangzik az ígért 1,1 liter/100km-es fogyasztás, az olyan mint az átlagkereset statisztikáját büszkén mutogatni. Téli, tisztán elektromos közlekedés során 25 kWh/100km körül fogyaszt, míg lemerült akkumulátorral 9 liternyi benzint kér 100 kilométerre. De amíg az irodám vagy a kertes házam fűtött garázsában tudom tölteni, addig minden rendben.

Viszont papíron bármennyire jól hangzik a 225 lóerő, ez a valóságban nem annyira erős, főleg a váltó miatt. Ahogy a DS7-nél, úgy itt is azt lehet érezni, hogy gyorsításkor a váltó nem kapcsol vissza olyan gyorsan, mint kellene. Legalább itt vannak lapátváltók, amivel közbeavatkozhatunk. Erre lenne megoldás az 508 PSE, de sajnos annyira már nem dolgoztatok jól, hogy annak egy jobban felszerelt verzióját megvehessem... megvehessük.

De sebaj, ez az autó nem erről szól, hanem a kényelmes, stílusos utazásról. Ebben pedig az elöl McPherson, hátul Multi-Link rendszerű felfüggesztés rengeteget segít, ugyanis remekül lett hangolva, a magyar utakat is kibírja.

Vezetőkre optimalizálva

Mármint nem sofőrökre, hanem vezető beosztásúak számára optimalizálva. A fülkében domináló fekete egyszínű eleganciát sugall, amiben kimondottan örömteli, hogy kevés zongoralakk található. Helyette fa hatású műanyagot használtak inkább, ami nem karc és ujjlenyomat-mágnes. A műszerfal és a váltóalagút már-már kellemetlenül körbeöleli a sofőrt, amit valaki szerethet, mert helyben tartja a sofőrt, valaki pedig nem, mert nincs mozgástere.

De sebaj, ez a kényelmetlenség kárpótolható a "potom" 1,85 millió forintos Sellier vörös bőrülésekkel, amelyek nem csak fűthetőek, de masszírozzák is az elöl ülőket. Valamint jelentősen feldobják a beltér hangulatát.

Ami még visszás lehet egyeseknek, az az átlagnál kisebb kormány, amit egyszerűen nem tudtam úgy beállítani, hogy az vagy ne érjem hozzá a lábamhoz vagy ne takarjon ki egy keveset a műszeregységből.

A kitüremkedő váltókar eltűnt, helyére a váltóalagútba ásott kis kart kaptunk. A kijelző a mai trendekhez képest szokatlanul kicsi, de erről a döntésről a Peugeot tervezési igazgatója is beszélt. Gilles Vidal ugyanis egy korábbi interjúban azt mondta, hogy egy ilyen alacsony autóba nem lehet csak úgy bármiből bármekkorát betenni, mert az csökkentené a látómezőt. Így amikor odakerültek, hogy nagyobb kijelzőt vagy hatásosabb szellőzőnyílásokat tegyenek az autóba, az utóbbi mellett döntöttek. A rengeteg fizikai gomb pedig nagy öröm, főleg a képernyő alatti zongorabillenytűk, amelyek gyorsgombok a kijelzőhöz.

Kedves beosztottam, ha baj lenne érted mennék az autóval, de hidd el nem akarsz benne sokat ülni hátul. Ugyanis láb- és fejtér egyaránt szűkös, kényelmetlen, úgyhogy inkább ne engem, hanem taxit hívj, ha úgy alakul. 

A klasszikus szedán forma még mindig fastback valójában, gombnyomásra hátsó szélvédővel együtt nyíló csomagtér ajtó kényelmes ki-be pakolást biztosít, ami 487 literes, de a hátsó üléseket lehajtva 1537. Egy pozsonyi munkahétvégényi cucc simán belefér, úgy hogy a titkárnőm is oda pakolt.

Öt év múlva a tied is lehet*

Mint írtam, a munkátoknak hála vehettem meg ezt az autót, ez forintban kifejezve pedig  27 millió volt ebben a felszereltségben. Persze, kérdezhetitek, hogyha a listaára a GT-nek 21 830 000-ról indul, akkor hol van az a további öt millió, de ne tegyétek. Ebben ne a logikát keressétek, logika maximum a dízelkombiban van.

Nem vagyok én holmi családapa, hogy kombit vegyek! Ha ilyet akarsz, várj öt évet, amíg ezt megunom, aztán jó pár millióval olcsóbban, használtan a tied lehet. Ahhoz viszont dolgoznod kell, szóval irány a gyártósor.