Amikor pár éve kihozták az új Cliót, nem tudott felizgatni. Aztán láttam egy CLIO V6-ot: 3 literes motor a hátsó ülés helyén, brutális, buldogszerű kinézet. Hatalmas kerekek, 230 ló stb. Azóta másképp nézek a kisautóra - bizony, bizony az imázs. Mert hogy nem éri meg gyártani, az biztos.
![]() |
|
![]() |
|
Nézzük, mit tudnak a kisebb Cliók. 2,0 - drága. 1,6 - csak 3 ajtós. 1,2? Na, hagyjuk! Ha lenne egy erős 1,4-es... És meg is érkezett. Az 1,4-es motor 98 lőerővel jól hangzik, ennyi pont elég. Van automata, adaptív, meg egyebek. Legalább nem kell az amúgy sem túl jó, franciásan akadozó váltóval bíbelődni. Ha már kicsi, legyen fullos.
![]() |
|
|
![]() |
Az RXE felszereltség: szervo, ABS, klíma, fedélzeti komputer, CD, légzsákok, motoros ez-az - pár éve ez a felszereltség igencsak a luxus osztály jellemzője volt. A hely elöl remek, hátulra inkább a háromezres motort szeretném, de azért elviselhető. A kellemes velúr bevonatú ülés magassága tág határok közt állítható.
![]() |
|
![]() |
|
A motortérben fekete műanyag szívócsövek (polírozásos motortuning kizárva). Nagy ,,F1" felirat, ez elég vad. Szerviz húszezrenként. Indítás...: a motor halk, és gyorsan bemelegszik. A ,,Drive", kormány közvetlen, a fék harap, az automata nagyon észrevétlen, szinte selymes.
A Szentendrei úton 80-85-nél a futómű stabil, az első padlógázra beindul az F1, az automata kettőt visszavált, nem késlekedve, azonnal. Forog a gép, tol rendesen. 6500 fölött jön a váltás; kevesen csinálnák jobban manuális váltóval. Fék, gáz, és nem vált föl - ez tényleg idomul a vezetőhöz. Lassan két centit felengedem a gázt, és már vált is, gyorsan lenyomom, azonnal vált vissza. Minek ide steptronic, tiptronic?
![]() |
|
|
![]() |
A fogyasztás? A megfelelő gomb az ablaktörlő kapcsoló végén található: 8,6 liter. Normális közlekedéssel simán 7 körül tartható, városon kívül mínusz 1 liter. Lehet persze 160-170 körül is utazni, az autó stabil marad, nem szélérzékeny, persze a fogyasztás ilyenkor már más tészta.
Azért ez sem fenékig minőség. Zörgés csak elvétve jelentkezik, de a kormánykerék enyhén súrolódik, a futómű rossz úton kicsit dobál. A fűtéskapcsolók gyakorlatilag elérhetetlenek, de ha véletlenül mi vagyunk a Pókember, nagyon finoman szabályozhatók. A duda a világításkar végén van (francia agyament ötlet), ugyanakkor tettek két csöpp gombot a kormányra is, egyszerűen szörnyű. És dühítő, hogy nem voltak képesek egy használható rekeszt kialakítani.
![]() |
|
![]() |
|
Rendkívül jó a CD vezérlése a kormány alatti karocskával, és nagyon szép a középkonzol feletti nagy méretű kijelző (a legjobb lopásvédelem). Ezek mentették meg a fejegységet attól, hogy azonnal kidobjam. Egy erősítőt rákötve jó első szettel, kisebb mélyládával hallgatható állapotba lehet hozni (erősen ajánlott min. költség: 70-80 e Ft.).
Összességében:
Mind városban, mind pályán élvezetesen vezethető autót kapunk a pénzünkért. Felszereltsége teljes, és a váltó minden megrögzött automataellenzőt meggyőz (engem is beleértve). A szépnek sem belülről, sem kívülről nem igazán mondható autó kiválasztásánál nagyon meg kell, hogy nézzük, melyik motort, felszereltséget illetve kárpitot választjuk. Nekem magasan ez az összeállítás tetszett a legjobban, de az ára így 3 210 000.
Renault Clio II RXE COOL aut.
5ajtós, 1,4 L 16V, 98 LE , 127 Nm
Felszereltség: több mint teljes
Átlagfogyasztás: 6.9 l
Vége: 190 Km/h
0-100: 11,9 s
Ár: 3 210 000,-
Lehetséges finanszírozás:
Önerő: 1 210 000,
Deviza alapú hitel:
36 hónap >>>> 65.700,-
48 hónap >>>> 51.600,-
60 hónap >>>> 42.200,-
Alternatívák:
A felsorolt modellek 5 ajtósak és felszereltségük hasonlóan teljesnek mondható (ABS, klíma, dupla légzsák, automataváltó stb.)
Toyota Yaris Sol aut. 1,3 l 86 LE 124Nm 3 860 000,-
Peugeot 206 Premium aut. 1,4 l 75 LE 111Nm 3 350 000,-
Fiat Punto Speedgear HLX (CVT). 1,2 l 80 LE 114Nm 3 280 000,-
Opel Corsa elegance aut. 1,4 l 90 LE 125Nm 3 973 700,-
Opel Corsa elegance Easytronic 1,2 l 75 LE 110Nm 3 088 900,-
Skoda Fabia elegance aut. 1,4 l 75 LE 126Nm 3 776 000,-
Volkswagen Polo Comfortline aut. 1,4 l 75 LE 126Nm 3 490 000,-
