Peugeot 406 (1997)
Peugeot 406 (1997) törésteszt
A mindenki által nagyra becsült Peugeot 406-os modellje valószínűleg azért tudott átmenni az EuroNCAP tesztjén, mert az relatíve alacsony sebességgel zajlik.
Frontális és oldalsó ütközésvédelem | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Gázolási rizikófaktor | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Teszteredmények:
Frontális 5(31%) Oldalsó 10(56%) Összesítés 15(44%)
![]() |
|
![]() |
![]() |
A frontális ütközésnél a következő értékeket mérték az egyes alkotóelemek elmozdulásának vonatkozásában: "A" oszlop 132mm, kormány hátrafelé 140, felfelé 59mm, fékpedál 181mm. Ezen adatok tükrében egy "még jó, hogy van" típusú értékelést kaphat a légzsák, mely egyébként jól látta el feladatát, a vezető feje és nyaka viszonylagos biztonságban van, kár hogy a műszerfal alatti részen hemzsegnek az olyan kinyúló alkatrészek, mint például a kormányoszlop, annak tartókonzolja, valamint a pedálok: ezek merev és kemény kialakítása nem javított a 406-os megítélésén. Az oldalsó ütközésnél erősen benyomódott az autó oldala, ezáltal növelve a medence-, mellkas- és bordatáji sérülések esélyét. A pocsék törési mutatók ellensúlyozására a következő felszerelésekkel kerül forgalomba az autó: ABS, ESP, utas és vezetőoldali légzsák, oldallégzsákok, pirotechnikai övfeszítős biztonsági övek elöl, szervokormány és vészfékezés rásegítő berendezés.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=xaoeoinhyh/fastid=gqdxotmherulagkvfrbfvmkfkckr/nc=0)