Mercedes-Benz C-osztály (2001)

Mercedes-Benz C-osztály (2001) törésteszt

2001.06.26. 16:00

Elsősorban kiválóan megtervezett karosszériájával biztosítja a benne ülők védelmét a Mercedes C-osztály, de légzsákokból és menetstabilizáló berendezésekből álló aktív biztonsági rendszerének sincs miért szégyenkeznie.

Frontális és oldalsó ütközésvédelem          
Gázolási rizikófaktor        


Teszteredmények:
Frontális 14(88%) Oldalsó 17(94%) Összesítés 31(91%)

 
   
   

A tesztben az utastér szinte érintetlen maradt, az ajtók könnyedén nyíltak ütközés után is, és a lábtér kialakításáért dicséret jár a Mercedes mérnökeinek: a pedálok alig mozdultak el eredeti helyzetükhöz képest, és a műszerfal aljának kialakítása is példás, a kemény, kiálló, sérülésveszélyes elemeket teljesen eltávolították, így például a kormányoszlop zárja is teljesen kikerült a balesetveszélyes zónából. Egyetlen kritika a vezető mellkasán mért magas terhelésből ered, de ez jellemző a nagy, robusztus kialakítású autókra. Oldalsó ütközésnél az ajtóba épített, hasat, medencét és mellkast védő, valamint a függönyrendszerben lenyíló fejlégzsákok vigyáznak testi épségünkre. Gondolkodóba ejtette a mérnököket, hogy a tesztelésnél a fejlégzsák nem nyílt ki teljesen, félő, hogy éles szituációban nem nyújtana megfelelő védelmet az utasok számára. A gyerekülések tesztje ismét csak a légzsák és a gyerekülés együttes használatából eredő rizikó matricázásának minőségét és elhelyezését kifogásolta. Gyalogosok számára a C-osztály átlagos sérülési kockázatot jelent.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.