Januárban kezdik visszahívni a magyar VW-dízeleket

2015.12.17. 08:35
Szép reggelt december 17-én, a Lázárok, Belizárok, Lázók és Begóniák napján. A mai sem egy hideg decemberi nap lesz: a nap nagy része plusz három fokban telik majd az országban, a tegnapinál kevesebb napsütéssel és több széllel. Ez a nap egy 39 méteres repülőútról emlékezetes, 112 éve történt ugyanis a Wright fivérek első repülése.

Hírsaláta

  • Januárban kezdődik a Volkswagen konszern dízelbotrányban érintett járműveinek magyarországi visszahívása. A Porsche Hungaria adatai szerint 34 ezer, az elmúlt 5-6 évben gyártott dízelüzemű járművet érint az akció. Eppel János, a Porsche Hungária Kft. ügyvezető igazgatója szerdán azt mondta, céljuk, hogy egy éven belül lebonyolítsák a járműveken a szükséges módosításokat, ezért fontos feladatnak nevezte, hogy a valamennyi járműtulajdonost időben elérjenek és egyeztessenek velük, illetve hogy maguk az autótulajdonosok is kezdeményezzék a kapcsolatfelvételt. (MTI)
  • Egy német környezetvédelmi lobbicsoport azzal vádolja a Mercedest, hogy egyik típusa a megengedettnél sokkal több káros anyagot bocsát ki - írja a Napi.hu. A svájciak által végzett teszten egy 2011-es C200 CDI Blue Efficiency-t vizsgáltak laboratóriumban, majd közúton. A Daimler szerint megkérdőjelezhetőek az eredmények, mivel nem világos, milyen hőmérsékleti és terhelési körülmények között, milyen állapotban lévő autót vizsgáltak. (Napi.hu, MTI)
  • Eközben Indiában is a dízel a téma. Az indiai legfelső bíróság szerdán március 31-ig betiltotta az új, 2 ezer köbcentiméteresnél nagyobb dízelmotorokkal szerelt autók árusítását Újdelhiben és környékén a légszennyezettség mérséklése érdekében. Oké, ez csak egy város, de kb. kétszer annyian lakják, mint egész Magyarországot. A város utcáin jelenleg 8,5 milliós járműflotta közlekedik, ez naponta 1400 új autóval bővül.

Cukor

  • Fantasztikus videó került a You Tube-ra az 1978-as The Mint 400-asről. A Las Vegas környékére szervezett sivatagi verseny a mára tökéletesre csiszolt Baja-versenyzés logikáját követte: együtt indultak rajta autók és motorok; semmi túlszervezés, van egy rajt és egy cél, a leggyorsabb győz. Ennek a versenyek egy korábbi futamáról tudósított Hunter S. Thompson, ami később a Félelem és reszketés Las Vegasban című regényének az alapötletét adta. A The Mint 400-at hosszabb szünet után újjáélesztették, de már nem ugyanaz mint volt. Rengeteg bajusz, por és küzdelem egy nagyon más korból a BFGoodrich hibátlan videóján.
  • A barn findok mintapéldánya lehetne az a minden elemében lepusztult 1969-es Dodge Daytona, amelyért most 150-180 ezer dollárt remélnek egy árverésen. A szárnyas rom egyetlen reménye, hogy az amerikai autós kultúra fontos és ritka darabja. A Dodge anno 503 darabosra minimálta a Daytona-sorozatot, és kevés csak eredeti alkatrészekből álló darab maradt fent. Ez elvileg egy olyan. (Carbuzz.com)
  • Tragikomikus emléket túrt elő a Foxtrot Alpha hadiblog. A ghánai Kantanka nevű tankparódia sokunk tudatába mélyen beleégett, mégis, két év távlatából másodszorra is megvan az első nézés fájdalma. Ha ma még nem jött szembe semmi a neten, ami kiváltana belőled valami erős ingert, ez itt a te linked.

Totalcar és a repülők

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Tegnap a Totalcaron

A nap képe

Mert a repüléshez nem feltétlen kellenek szárnyak, olykor elég a kemény tök is. Pedro Rodríguezé hírhedten kemény volt. Mexikó tán legszebb emlékű versenyzője a hatvanas évek motorsportjának meghatározó szereplője volt. 1968-ban győzött a Le Mans-i 24 óráson, rövid pályafutása alatt két Formula-1-es nagydíjat nyert, Amerika egyik legfontosabb autós szentélyében, Daytonában pedig négy alkalommal volt első. A képen az 1969-es Nürburgringi 1000 kilométeres futamon látható egy Ferrari 312P-ben. Két évvel később nem messze innen, egy a nürnbergi Norisringen tartott versenyen falnak szorították és szörnyet halt. Nagyon fiatalon, 31 évesen érte a halál, ám még így is sokkal több jutott neki, mint nem kisebb tehetség öccsének, Ricardónak, aki a '62-es Mexikói Nagydíjon húsz évesen hibázott egy végzeteset.

Plusz 1 tipp a napra!

Nem autós téma, de egy józanabb világért szól a kérés: emberek, nézze mindenki a South Parkot, rég volt ilyen jó!