Az Opel dízelekkel is trükköznek?

2016.04.22. 08:33

Élvezzék ki a hét utolsó derűs napját április 22-én, pénteken, mivel jön a borongós hétvége. Ma délelőtt még napsütésre számíthatunk, de délre egyre több helyen megnövekszik a felhőzet, viszont csapadék legalább ma még nem várható. Hajnalban -1 és 7 fok között alakul a hőmérséklet, és napközben akár 24 fokot is mutathat a hőmérő. Csilla és Noémi nevű ismerőseiket köszöntsék fel névnapjuk alkalmából, mellesleg ma két nagy formátumú történelmi személyiség is a születésnapját ünnepli: Vlagyimir Iljics Lenin, a Szovjetunió első vezetője, és Robert Oppenheimer, az atombomba atyja. Épp ezért szóljon most a kanadai Rush zenéje:

Tegnap a Totalcaron

  • Volkswagen Tiguan és Berlin történetének érdekes részletei Stump András cikkében.
  • Hasít a Mustang, hivatalosan is a világ kedvence lett, ahogy arról hírszerkesztőnk, Andróczi Balázs írt.
  •  Egyre csak csepegnek az információk az Apple autójáról. Most éppen arról pletykálnak, hogy ki lesz az autó bérgyártója. 

Az Opel is csalt a dízeleivel?

Érdekes videó jelent meg a Deredactile nevű angol nyelvű belga blogon: egy újságíró elvisz két ugyanolyan motorral szerelt, hasonló korú Opel Zafirát környezetvédelmi vizsgálatra. A két autó között csupán annyi a különbség, hogy az egyik utolsó szervizét a dízel-botrány előtt, másikét viszont annak kirobbanása után végezték. Mielőtt megtörtént volna a mérés, mind a két autót ellenőrizték, és sem hibakódot, sem más meghibásodást nem találtak, mindkét autó tökéletes állapotban hajtott fel a mérőpadra. Elsőre azt az autót vizsgálták, amely nem látott szervizt a botrány óta, és az eredmény kifejezetten meglepő: 873 milligram nitrogénoxidot bocsátott ki kilométerenként, az Euro 6-os norma tízszeresét. Utána jött a második autó, amely már egyszer járt szervizben a botrány óta, egy olajcsere miatt. A videóban hangsúlyozzák, hogy a motorolaj állapota nem befolyásolja a nitrogénoxid-kibocsátás mértékét, de ez az autó már csak 203 milligrammot produkált. A megszólaló szakértő szerint ekkora különbséget csak a motorvezérlés módosításával lehet elérni. Messzemenő következtetéseket két autó után kár lenne levonni, a valós eredményhez több vizsgálatra lenne szükség, ám az eredmény így is meglepő. 

Autóipari hírsaláta

  • Folytatja útját a Solar Impulse II, a teljes mértékben napenergiával hajtott kísérleti repülő. A tervezők célja, hogy a gép körberepülje a földet anélkül, hogy fosszilis üzemanyagot égetnének. A gép tavaly áprilisban szállt fel Abu Dzabiból, és egy rekordot máris megdöntöttek: Nagoya és Hawaii között öt napig voltak a levegőben egy huzamban. Ez viszont megviselte az akkumulátorokat, így a gép és személyzete tavaly július óta Hawaii-on vesztegelt. A csapat most a Hawaii és Kalifornia közti 63 órás utat teljesíti. (Index.hu)
  • Összetörtek egy McLaren P1-es Kínában. Az nem ismert, hogy pontosan mi történt, ám az autó mind a két oldaláról jelentős mennyiségű drága szánszálat sikerült lebontani. Hogy személyi sérülés történt-e, nem derül ki, de az látszik a képeken, hogy legalább egy autó még részt vett a balesetben. A hibrid sportkocsiból mindössze 375 darab készült, épp ezért érthető, hogy miért számít eseménynek autós körökben, ha egyet összetörnek. (Motorauthority)
  • Hihetetlenül népszerű a Ford GT: mostanra több mint 7000 előrendelés futott be az amerikai sportkocsira. Tekintve, hogy évente mindössze 250 darab készül majd belőle, a megrendelők nagy része sosem jut majd valódi autóhoz. A Ford egy online adminisztrációs felületen fogadja a jelentkezéseket Május 12-ig, utána a gyártó dönti el, hogy ki vásárolhat sportkocsiból. Az árakról egyelőre nincs biztos információ, de vélhetően félmillió euró körül kell majd fizetni érte. (CarScoops)
  •  Elkészítette saját Mercedes GLE 450 AMG átiratát a Topcar. Az orosz cég Infernónak nevezi a közel 8 millió forintba kerülő tuningcsomagját, amely hangsúlyos optikai kiegészítőkből és 87 lóerős motortuningból áll. Az eredeti autó pont a méretei ellenére homogénebb kiállása miatt kellemesebb a szemnek, mint egy BMW X6, ám a ráaggatott extra műanyagoknak hála, remekül szétzilálták a formát. Kereslet viszont biztos lesz rá. (CarScoops)

Nyugodj békében Prince


Vályi Pista két éve írta meg a 8-as BMW használttesztjét, és az autó érdekes popkultúrális vonatkozása, hogy Prince is egy ilyennel jelent meg a Sexy MF klipjében. A hedonista kupé már-már vulgáris ebben a kanári sárga színben, de Prince-nek még ez is jól állt. A zenéjét lehetett nem szeretni, de stílusa volt, ezt nem lehet eltagadni.

Amit nem tudsz Prince-ről, ezért majomnak tartod

Elsősorban azt, hogy a Rolling Stone szerint is minden idők száz legjobb gitárosa között a 33.-ik. Azt, hogy apja jazz-zenekarban játszott, a kissrác pedig autodidakta módon tanult zenélni. Zongorázni 7 évesen, gitározni 13 évesen, 14 évesen pedig már jazz-zenekarban dobolt. Elképesztő tehetségét jól mutatja a tény, hogy első öt lemezének hanganyagát egyedül vette fel, ő játszott az összes hangszeren, és maga Miles Davis (akivel dolgozott együtt) nyilatkozta róla, hogy Prince önmagában Hendrix, James Brown, Marvin Gaye és Charlie Chaplin kombinációja.

Utóbbi vonása, extravagáns hangszerei és megjelenése teszik sokak szemében ellenszenvessé, pedig a 80-as, 90-es évek talán egyedüli pop-ikonja, amelyik kitartott saját stílusa mellett, és sikerre vitte a rock-blues-funk alapokat ötvöző, saját maga által feltalált Minneapolis sound-ot. Több, mint húsz húros hangszeren játszik profi módon, a Purple Rain pedig eddig az egyedüli film, amely egy zenész életéről szól és hatalmas siker lett, csakúgy, mint az azonos című album. Prince pedig maga a stílus, aki ugyanúgy játssza síró gitárral Hendrixet, mint a legdurvább funkot.

A George Harrison Rock'n Roll Hírességek Csarnokába való posztumusz beavatásakor eljátszott While My Guitar Gently Weeps – szólóját pedig az utóbbi idők legdöbbenetesebb produkciójának tartja a szakma.

Prince egy páva, egy géniusz és ha ő a citromsárga 850i-re szavazott, akkor kik vagyunk mi, hogy megkérdőjelezzük ez E31 menő mivoltát?

(A videoklip nem elérhető, ahogy a legtöbb Prince számot sem tudjuk videómegosztókon meghallgatni. Ennek oka itt olvasható)

Közlekedési koffein

  • A Hidegindító megjelenéséig nem érkezett hír a forgalmat befolyásoló eseményről, de az Útinformra azért nézzenek rá indulás előtt. 
  • Szombat délután és este városszerte forgalomkorlátozásra kell számítani, ezek részletei a BKK oldalán olvashatóak. 

Totalcar retro

A mai retróba egy generáció álma jutott: Karotta a Mitsubishi Lancer Evo IX-est teszteli, párperccel később Winkler pedig a Subaru Imprezának keni. 

Ma a Totalcaron

Jól láttam, hogy melegen jár a motor, a kelleténél később nyit a termosztát, komoly dugóban állva ráküldtem a fűtést, ekkor le is esett a vízhőfok elfogadható szintre, cserébe a többlethőt felvettem én odabent, attól függetlenül, hogy leengedtem az összes ablakot. Menet közben kapott annyi hűtést, hogy semmi gondja ne legyen, de városban...ejj...nem volt az igazi, nem kerek, hogy 100 fok körüli a hűtőközeg. -  Pörög tovább a Rulettkerék, ma például kiderül, hogy nem égett porig az Bálna.