Okos választás, fiatal magyar családoknak

2014.10.04. 06:59

Csendesen telnek az órák a Hyundai standján, mindig van ülőhely és gyors a wifi, ami válságtünet. Ez a kevés látogató biztos jele. Pedig tegnap bemutatták a teljesen új i20-ast, és a csajok is szépek. Az előző generáció modellciklusa szinte a teljes ismeretlenségben telt, legalábbis Magyarországon, pedig ahogy emlékszem elégedettek voltak vele a kollégák, akik kipróbálták. Winkler egyszerűen mindenéért odavolt, amikor 2009-ben tesztelte, pedig amúgy semmi jóra nem számított.

Talán ez a gond ezekkel a kis Hyundai-okkal, hogy senki nem vár tőlük semmit, aztán vagy vásárol egy i30-at, vagy valami mást egy magát jobban előtérbe toló márkától. Az új i20 egészen más forma, mint az előző, mert a koreaiak rájöttek, hogy egy autó komolyanvehetőségén sokat ront, ha sehogy nem néz ki. Korábban az volt a legjobb ötlet, hogy hátul legyen kicsit Opel Corsa, az orrán meg szépen felneveltek egy pszeudo-Audi single frame-et. A Hyundai európai dizájnközpontja Rüsselsheimben található, ahol amúgy az Opel központja is működik. Nehéz lehet nem állandóan kétoldalt felfutó vese alakú lámpákat rajzolni egy ilyen közegben.

Az új i20-on mégis sikerült, az új modell kicsit hosszabb, mint négy méter, amivel bűvös határt lépett át. A fara valahogy laposabb, kidolgozottabb, kisebb a hátsó kerék mögötti túlnyúlás, magasabb az övvonal, szűkösebbek az ablakvágatok, de az arányai az eggyel nagyobb kompaktokra emlékeztetnek.

Az egész karosszéria alacsonyabb (csak 1474, nem pedig 1490 milliméter) miközben a tengelytáv négy és fél centit nőtt. Valóban bele tudtam ülni hátul is, amikor a vezetőülésen egy átlagos magasságú kolléga nyomogatta a gombokat. Az i20 csomagterére sem lehet panasz, az harminc literrel nagyobb a réginél, az így kapott 326 literes térről már el tudom képzelni, hogy egy háromfős család csomagjai elférnek benne.

Csodákat ne várjunk, a beltér műnyagjai részben a szokásos kopogós fajtából valók, viszont legalább mindenféle érdekes színösszeállításban kérhetjük a műszerfalat. A szürkéskék, illetve elegáns bézs árnyalatú is lehet, és a választható karosszériaszínek közt is inkább hagyományos, egyáltalán nem rikitó színeket találunk.

Az új i20 motorválasztékából az ezres, benzines, turbós, háromhengeres T-GDI-t érdemes kiemelni. Csak jövőre kezdik majd árusítani, de állítólag 120 lóerős lesz és 170 newtonméter nyomatékot produkál majd, ezekkel az alapadatokkal simán veri majd a mostani csúcsot jelentő egynégyes, száz lóerős szívómotort, miközben talán kevesebbet is fog fogyasztani vele a kis Hyundai. Ezen kívül a szokásos 1,25-ös benzinessel, illetve a szintén korábbról ismert 1,1-es és 1,4 CRDI dízelkkel kérhetjük majd. Nekem tetszik ez az autó, mert nem akar többnek tűnni, mint amit elvárok egy hétköznapi járműtől, ugyanakkor végre tényleg valamilyen.

Érdekli a Párizsi Autószalon többi újdonsága is? Kattintson ide!