Imádnivaló hulladék

2008.01.15. 00:14

Adatlap Pontiac Solstice Gxp - 2006

  • 2384 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 180 LE @ 6600 rpm
  • 225 Nm @ 4800 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    7.4 másodperc
  • Végsebesség:
    193 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    10.9 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    12.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    9.4 l/100km
Alejandro nagybácsi nagy ínyenc. Nála ettem először csípős szószba mártogatott bogarakat és gyíkhúst. Akkoriban egy aranymetál Chrysler 300M-mel járt, tudják, az a kegyetlenül finom vonalú autó, amit pár éve férfivá operáltak.

Tetszik neki a C is, de negyven év szedánozás után mókára és kacagásra vágyott. Veszélytelenre. Olyan élményautó kellett neki, ami szeretetreméltó, nem megy, de legalább úgy csinál, és megfizethető.

A Solstice az Opel GT amerikai ruhája.

Illetve fordítva. Mindegy, a lényeg, hogy a kasztnijuk különbözik csak érdemben, és nekem a GT-ről egy vérrel teliszívott kegyetlen kis tetű jut eszembe, ezen meg csak nevetni tudok. Alejandro egyszer megállt egy étterem előtt, ahol szülinapi zsúrt tartottak kissrácoknak. A gyerekek kirohantak és hangosan kiabálták: „Nézd, milyen autó, mint egy mesében!” A forgalomban integetnek neki, és mindenki ránevet, a többi autóból bátran kiabálnak át ajánlatokat cserére.

A Solstice szimatoló egérarcával és kis turcsi fenekével kedvesebb a Micránál, Citroën Plurielnél és az összes tündibündi anyámkínjánál. Életre kelt rajzfilmfigura: előrebillentett motorháztetővel nem is értem, miért nem kezd el orrhangon magyarázni. A tervezőnek, Franz von Holzhausennek a Solstice-meló közben érhettek Walt Disney korba a gyerekei, más magyarázatot nem tudok elképzelni.

A GT-hez hasonlóan fotogén kasztni formája szeretetreméltón komolytalan. A belseje gyűlöletesen. A formák és a kidolgozás is drámai, európai, japán, sőt koreai gyártó sem engedi már ezt meg magának. Ha az Opel GT amerikásan igénytelen volt, akkor ez mi?! A tiszta amerika? A szürke műanyagok felülete a nyolcvanas évek lehangoló japán műszerfalait is megalázza, hézagosak az illesztések, és sorjásak az öntés nyomai. A formák is rég lejártak, ez a lávaszerű folydogálás fogad Gábor Mazdájában is, de az egy tízéves autó! A váltó mellett található fogódzkodó teljesen felesleges és ronda, de erről később.

A legkellemetlenebb részlet a tető becsomagolásával tárul fel. A tetőt egy kallantyú elfordításával lehet kicsatolni, és egy mozdulattal a csomagtartóba hajtani. A csomagtartóba, ami nincs. Egy dzseki még befér valahogy, fényképezőgép az utas lábánál, pénztárca a kesztyűtartóba, rúzs a zsebbe. Mással nem érdemes készülni, mert se csukott, se nyitott tetővel nem fog elférni. Ez nem laza, nem vicces, hanem hülyeség.

Totalcar értékelés - Pontiac Solstice Gxp - 2006

A hang,-és kabrióélményt leszámítva kényelmetlen, és förtelmes a belseje, de nem tudtam gyûlölni érte.