Az én Mekkám

2008.08.22. 16:31
54 hozzászólás


Írjam vagy mutassam? Évek óta tervezem, hogy ott leszek végre. Tavasszal már számolom a napokat és a pénzt, na most végre összejön, de tényleg, menni kell, menni KELL! Már szállás szintjén meg volt tervezve ebben az évben is, betyáros időbeosztással, hogy mindenütt ott lehessek. Aztán persze sosem sikerül, valami mindig közbejön, a szívem pedig vérzik. De tényleg.

Mert ami másnak Le Mans, az nekem a Goodwood Festival of Speed és a Goodwood Revival. Ahol a négy- és kétkerék istencsászárai találkoznak és éveket fiatalodva kenik neki. Ahol a múlt nagyjai újra megmutatják a müzligenerációnak, mitől döglik a légy. (Lista itt) Ahol a világ valaha volt legszebb és legjobb versenyautói újra nirvána-közeli állapotba taszítják a magamfajta hülyéket. Ahol ezek a csodálatos gépek újra rendeltetésszerűen használódnak és fogynak el, hogy egy év múlva, megújulva ott lehessenek ismét.

De minek a sok szó. Nézzék meg ezt a gyönyörű videót. Aztán nézzék meg még egyszer.

Az idei ismételt kihagyás különösen fájdalmas, hiszen ott lesz egy olyan versenygép, amelyet legutóbb egy múzeumban csodáltunk meg, éspedig a Tatra 603-B5.

A 2473 köbcentiméteres, 4 Weber 35 DCNL karburátorral táplált léghűtéses V8-as 160 lóerőt présel ki magából, ami elég ahhoz, hogy a négysebességes váltóval 195-200 km/órás sebességre gyorsítsa fel a mintegy 1320 kilós masinát. A korhű 185/70 R15-ös abroncsokon ez bizony már nem is olyan kevés.

A 60-as évek kőkemény és eredményes versenygépe volt. A Nürburgringen rendezett 82-84 órás (!) Marathon de La Route-futamokon 1965-ben GT kategóriában a 3. és 4. helyen értek célba, 66-ban a 4-5-6. hely és a kategóriagyőzelem (2500 ccm-ig) lett az övék, míg 67-ben az összetett 4-5. és a kategória 3-4. helyén végeztek.

És nem holmi szedett-vedett társaságban érték el ezeket az eredményeket. A Jaguar, Mercedes, Daf, BMW, Porsche, Ferrari, Volvo és Ford mind gyári csapatokat nevezett, olyan nevekkel a volánnál, mint Jacky Ickx vagy Rainer Ising.

Olvassanak csak vissza egy kicsit, bizony 82-84 óra, ami több, mint három teljes nap a Nürburgring zöld poklában. És akkoriban mindössze két versenyző váltotta egymást. Uraim, le a kalappal. A narancs-fekete gyönyörűség a Škoda-ralilegenda, John Haugland vezetésével már bemutatkozott a briteknek, osztatlan sikert aratva.
Jövőre ott leszek. Ha az ég a földdel összeér is. Goodwood or bust!

(Vajon mennyi ideig tartana rábeszélni Csikós Zsoltot?)

(Mit? Hogy? Na jó, baowah is jöhet, őt rábeszélni sem kell)

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.