Mire jó a Nagy Fal, ha Kék az Óceán?

2009.11.27. 13:27
40 hozzászólás

Falu! Gépjármű-re!
 

Csaba lőtte Bahreinben ezt a gyöngyszemet, ami bizony az, aminek látszik. Hatajtós pick up, konkrétan egy Great Wall Blue Ocean.

A Great Wall csodálatos dolgokra képes az innen-onnan kölcsönvett technikát és formát használva. Elég, ha csak a jelenlegi típuskínálatot felsoroló fülre kattintunk a honlapon, és máris hosszú percekre magával ragad a csodálatos Kína, megcsap az elvtársi összetartás, és a korlátlan, kapitalizmust boldogan kiszolgáló nagyhatalom fura aromája.

Na és nem utolsó sorban a világ jelenlegi autógyártásának legviccesebb típusneveit köszönhetjük nekik. Na jó, a Geely Beauty Leopardot valószínűleg az autógyártás leendő történelme során már semmi nem übereli, de a Great Wallnak sincs miért szégyenkeznie, hiszen ki ne szeretne egy Deer pick up-ot, vagy egy Coolbear Scion kópiát esetleg egy Safe SUV-t?

Maradjon hely a terménynek is

Sajnos nem sikerült egyértelműen azonosítani a Blue Ocean alapverzióját. Leginkább a Sailor kisteherre hasonlít, a logika is azt diktálja, hogy tengerésznek a kék óceán való, fogadjuk hát el, hogy Bahreinben ez van a helyi Nagy Fal kereskedésben kiállítva. A honlap adataiból nem sikerült mást kihámozni, mint a 120/130 km/órás végsebességet és a motor típusát. Lóerőt már nem.

A Great Wall gigantikus cég, az autógyártásba éppen csak belekóstol, de kétségkívül a legjobban fizetett kémhálózattal rendelkezik, hiszen egyetlen önálló modelljük sincs, melyből ne köszönne vissza egy-egy Toyota, Fiat vagy Nissan. Volt is ebből gondjuk bőven, az Auto Shanghai kiállításról rendre tucatjával indulnak a mentőautók a sokkot kapott európai mérnökökkel, akik aztán pereltek, majd a GW visszaperelt, a hercehurca sosem ér véget.

Ó, igen, naná, most még röhögünk, de majd, ha megtanulnak autót gyártani! Így van, ha egyszer ellepnek minket a minőségi, kínai autók, majd nem viccelődünk. De ne legyen már most, előre tilos.

Csipetnyi előző generációs Navara?

Móka és lopás ide vagy oda, egy Blue Ocean közel sem olyan értelmetlen, mint hihetnék. Elég csak elképzelni a környezetet, természetes közegébe helyezni. Kína számunkra elképzelhetetlenül nagy, az utak többsége pedig vidéki, másodrendű, vagy még rosszabb út, földút, szekérút, akármi...

Oda ilyen emelt hasmagasságú közlekedési eszköz kell, az pedig jellemzően egy ilyen pick up. Pontosabban közösségi pick up, melyre felugrálhat egy kisebb hegyi falu lakossága, ha jön a víz, és szépen felzötyög a hegyre, majd derűsen pipázgatva megvárják, míg elvonul az ár.

És mit keres Bahreinben? Képzelje csak el, hogy mind a nyolc felesége egyszerre akar bevásárolni. Mit tenne? A megoldás adott, csak dobja oda a Blue Ocean kulcsát és nyugodtan dőljön hátra. A Great Wall intézi a többit. A dupla kabinos Sailor Super Luxury 4x4 (széria az első-hátsó lökhárító is) potom 20 250 dollárért az öné lehet. A plusz két ajtóért nem tudni, mekkora felárat kér a Nagy Fal.