Rosemeyer nyomában

2009.12.12. 08:00
91 hozzászólás

Ha ön Bernd Rosemeyer-rajongó, vagy egyszerűen csak szereti a korukat évtizedekkel megelőző technikai remekeket, nyilván erősen a látóterében mozog az Auto-Union háború előtti, Typ D-re épített technikájú rekorderkocsija. Rosemeyer épp az aznap felállított, 432 km/h-s országúti sebességi rekordot készült megdönteni a már a Venturi-hatást is kihasználó speciálgéppel, amikor autója felrepült, majd a földhöz csapódott. Rosemeyer helyben szörnyethalt, ezzel a balesettel le is zárult a közúti sebességi rekordok korszaka. Kocsija jócskán nyerésre állt, de oda-vissza hoznia kellett volna az eredményt.

IMG 2933

A gyönyörű Auto-Union makettjét korlátozott példányszámú ajándéktárgyként elkészítettette idén az Audi, ráadásul egy 2 GB-os pendrive-ot is beletett suttyomban, hogy hasznos is legyen. Ilyen nehéz pendrive-ja még sosem volt annak az olvasónak, aki helyesen válaszol kérdésünkre.

IMG 2947

Álljon hát itt:

Hivatalosan elismerten milyen autónál alkalmazták először a kocsi alatt nagy sebességgel elsuhanó, majd a faránál kitágulva távozó levegő által termelt leszívóerőt, az úgynevezett "ground-effect"-et, más néven Venturi hatást?

IMG 2945

(A pendrive-ot a Porsche Hungaria Kft. ajánlotta fel.)