Honda NSX, Tokyo Motor Show - tctv3 10. adás

2011.12.18. 22:46
116 hozzászólás

Mindenekelőtt arigato gozaimas NSX Tominak, aki két napját áldozta a TC forgatására. (Miután egyszer már lírára fakasztotta Winklert, a Titán Tulkot) Először is kihozta az autóját a kedvünkért a Slovakiaringre, aztán egy napot dolgozhattunk még vele idehaza is. Sportautó sose lakott még jobb helyen: az NSX csak ünnepnapokon dolgozik, de olyankor keményen, a hétköznapokon egy Passat kombi szolgál. Tomi kint van minden magyar pályanapon, ahol a vezetni nagyon is tudó és szerető szupersportautósok mikroközösségét képviseli. Neki köszönhetjük, hogy időnként nyakszőrök milliói szegeződnek az égre, mint megannyi légvédelmi üteg, amikor a Honda elhörög a boxutca előtt.

Az NSX forgatása egy szabadkozással kezdődött, Tomi még a telefonban mentegetőzött, hogy egy sikertelen Tein pályafutómű-kísérlet miatt közúton használhatatlan lett az Acura, és előre nem jött meg még a rendes fékbetét, így most nem tökéletes a fékrendszer. Aztán a kedvünkért mégis lekínozta magát és a betonná keményített NSX-et a Slovakia Ringre, ahol mellettem ült, amikor 220 környékén, a célegyenes végi féktávon a mérges hátsó versenybetét sokkal nagyobbat harapott a tárcsába, mint a fáradt első, és életem egyik leggyorsabb kormánytekergetése során találtunk vissza az egyenesbe, még mindig elég gyorsan. Hogy ezután még meg is dicsért, ahelyett, hogy állcsúcson vágott volna ballal, mindent elmond róla.

A Tokyo Motor Show az első felvonása a Csikós Zsolttal közös japán turnénknak. Eddig is szorgalmasan írtunk róla (itt a dosszié), és még a java hátra van. A cél az volt, hogy ne csak a sótlan autószalont mutassuk meg, hanem azt az egészen mókásan, betegen csodálatos környezetet is, amiben van. Az "operatőr" az esetek nagyobbik részében én voltam, néha a Csiki, és hát ez időnként látszik is. Én abban hiszek, hogy a fontos-érdekes dolgokat muszáj letévézni, ha barkácsolva lehet csak, akkor úgy. Legalább nem kínozza tovább a szakmai féltékenység a BBC munkatársait.

Utolsó Gymkhanautáink szeretik a testi örömöket, ezért a kedvükért kiszereltük az ülést az MX5-ösökből. Kovi láthatóan jobban szereti, ha szavakkal irányíthatja a tekerést, mintha be kell dobnia magát fizikailag is, de derekasan küzdött. A Buday viszont hatalmasat mulatott, amíg bejártam vele a pályát, én támasztottam jobbról, az ülés balról, és vidáman fújtatva-szuszogva nevetgélve kacsáztunk végig a pályán. Nem volt gyors, de maradandó az emlék.

Ennyi volt a TCTV idei 10 epizódja. A jelek szerint leszünk jövőre is, sőt, állítólag talán olyan idősávban, amikor ébren is vagytok. Én szerettem a közös, klubhangulatú virrasztásainkat, de ha nappal kell dolgozni, azt is elviselem valahogy. Ha addig nem találkoznánk, akkor békari, buék.

 

Előző adásaink:

Egy brit koporsó, egy japán szappantartó és egy koreai Polo – TCTV3. 9.adás

Három izzó fenék plusz egy GT – tctv3. 8.adás

Dödzs B-series vs Mercedes Sprinter mentő, Krejzler Thema – tctv3. 7.adás

Két francia és a nemzetgazdaság – Fluence, Avantime, Volt – tctv3 6. adás

Új magyar Mercedes B, Range Rover Evoque – tctcv3. 5. adás

Egy Charger, egy Zafira és egy magányos majom a McLarennél – tctcv3. 4. adás

Úgynevezett létező autók 2 millióért + autóversenyzők – tctv3 3. adás

BMW M5, Bódi Sylvi, Velodrom – tctv3 2. adás

Nissan 370Z vs Hyundai Genesis, Mini JCW – tctv3 1. adás

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.