Letargia, pusztulás, üveges szemek

2014.01.16. 17:45
50 hozzászólás

Nem tudom, mi a fene van, lehet, ez a hülye - telet még távolról sem idéző - időjárás tehet mindenről, de olyan letargia és fejbevertség uralkodik az egész szerkesztőségen, hogy ihajj. Mint egy kimerevített filmkocka egy random Tarr Béla filmből. Aki nem meredten nézi a monitort, az összeroskadva húzza maga után a fényképezőgépet, mert éppen dolga van valamerre. Még Zách Dani hangját is alig hallani.

Uborkaszezon vagy mi.

Annyira azért nem, hogy ne maradna idő a piac szondázására. Éppen a racecarsforsale-adagomat fogyasztottam (óvatosan kattintson, addiktív!), konkrétan költöttem a lottóötöst, többek között egy ilyen pazar GT1600 Sprintre is, amikor rájöttem, hogy a többiek ugyanezt csinálják rendszeresen.

Rögzítés-1_1.jpg
Nem titok ez, rajta tartjuk a piac ütőerén az ujjunkat. Körbe is küldtem a kérdést: Milyen használt járműhirdetést nyitottál meg legutóbb és miért? Aztán ez lett a vége.

Csik: Mercedes 190D, találd ki, miért... :-)

Koncz Jani: Sztálin ZISZ-e a Rózsadomb kereskedés honlapján. Mert elcsodálkoztam a 200 millió forintos árán.
Ha átlagautó kell inkább, akkor Volvo Amazon a hahun. Mert régóta izgatnak az Amazonok. Igazából a P1800-asok jobban izgatnak, de az Amazonok ára sokkal barátibb.

1959_volvo_amazon-pic-15235.jpeg
Napira használós olcsó autót keresve egy osztrákoktól behozott Mitubishi Lancer összkerekes benzines kombin akadt meg a szemem, két kilóért kínálták, el is ment pár nap alatt, úgyhogy linket nem tudok mellé adni.

Prokee: Hat-nyolcszemélyes buszokat nézek. Sokan vagyunk, a BMW elment, a Trabantba és a Swiftbe nem férünk be ketten - plusz négy gyerek.

Vito 638-ból, Transporter T4, T5-ből indultunk, de most (komolyabb léptékű költözködés miatt) inkább átmeneti megoldást keresek. Tibby óta hajlok az Eurovanra is, amennyiben találok egy jó benzin-gázos verziót.
Nézegettem extrémebb megoldásokat, Previa, amerikai, ott alsóosztályos soküléses furgonokat, Espace-t is, de egyiknél sem éreztem igazán a késztetést.

gp_previa05.jpg
Aztán ha berendezkedtünk, mondjuk ősszel, télen, majd nézünk egy komolyabb méretű, fiatalabb darabot.
De azt már - reméljük - német rendszámmal.

Bende Tibor: DS. Mert gyönyörűm és imádom. Az a tervem, hogy a felújított BMW-met becserélem egy felújítandó DS-re. Ehhez még azért pénzt is fog kelleni, de akkor is. Hát így.

1971_citroen_ds_5_lgw.jpg
Lendvai Zsolt: BMW E21-eseket szoktam nyitni, csak azért, hogy a sajátomat el tudjam helyezni értékben - noha eladni természetesen egyáltalán nem akarom.

Nemrég nyitottam Uno Turbót is, ezeket időről időre előveszem, mert eléggé vágynék egy ilyenre. Uno volt az első autóm, imádtam, szar volt mondjuk, de egy turbósat szeretnék majd valamikor. Igaz, a kínálat zöme lelakott, szétesett, borzalmas állapotú.

Néztem még Barkast is, valami furcsa perverzió folytán ezek is vonzanak. Rudi transporteres írásai mindig meghozzák a kedvemet ahhoz, hogy kisbuszt kezdjek keresni, a járós Suzukiba meg sokszor úgysem férünk be annyian, mint kellene. Nyilván ilyet sem fogok venni a közeljövőben.
Illetve összkerekes Suzuki Swift/Subaru Justy, amiket még nézegetek, haverom nagyon szeretne egy amatőr csapatós autót.

036.jpg

Zách Dani: Nem tudom pontosan, hogy melyik volt a legutolsó, ezért kettőt is mondok. Az egyik, természetesen egy BMW 318ti hirdetése, de újabban nem az E36-okat, hanem az E46-ot nézem. Ez utóbbi a kevésbé népszerű Compact, mert eléggé elrontották az orrát, nekem mégis bejön. Karácsony körül volt fent egy szép fekete példány, teljesen gyárinak tűnt, normális méretű kerekekkel, mindenféle tuning nélkül. Ahogy látom, a negyvenhatosnak sokkal evilágibb a beltere, az egy igazi kortárs BMW és ez nem mellékes szempont. Ha jól emlékszem, valami 145 ezer kilométerrel hirdették 1,2 millióért, persze biztosabbat csak a személyes megtekintés után mondhatnánk. Így messziről a neten korrekt ajánlatnak tűnt és nem volt drága.

compact.jpg
A másik vonal természetesen a motor, pontosabban a robogó. Mivel idén eddig nem volt igazi tél, folyamatosan feszegetem a frissen beszerzett Peugeot SV250 (Honda Foresight) határait, egy napot sem hagytam ki. Nagyon tetszik például, hogy még szemerkélő esőben sem ázom el, bár zavar, hogy karcos a szélvédő, vagyis mindig nagyjából egyenes háttal kell ülnöm, hogy rendesen lássam a forgalmat. Tehát most apró alkatrészeket vadászok és mindig akad egy barát vagy kolléga, aki a lelkesedésemen felbuzdulva vásárlási tippeket kér. Hát ezért nézegetem tovább a nagyrobogók hirdetéseit is.

Hlács Zoltán: Pickupokat nézegettem. Az utóbbi időben sok ilyen volt nálam, és rájöttem, milyen hasznos tud lenni. Régebbi Land Cruisereket, Suzuki 4xx-szériákat mert titkos vágyam egy ilyen.

11_toyota-land-cruiser-1988.jpg
Stump Bandi:
Kérdezz meg egy heroinistát, melyik cuccot lőtte utoljára. Egy autóhirdetés-junkie-nak se könnyebb. Talán-talán egy Reliant Scimitar volt az utolsó emlékezetes eset, a szokásos BMW-Peugeot-Mitsubishi alapdózis fölött. Itthon fölösleges keresni. És csak az SE5-ösök érdekelnek.

scimitarGTE.jpg

Nyilván jó eséllyel egy hisztis brit hulladék, de ezt senki nem írta még le, úgyhogy ábrándozni szabad. Természetesen három és fél darabot gyártottak balkormánnyal, amelyek holland koronaőrök magánbunkereiben vannak elzárva, és különben is egy archaikus Ford V6-os van benne, szóval elég reménytelen eset. Ezért érzem magam viszonylagos biztonságban, hiszen az impulzusvásárlás gyakorlatilag kizárható.

Sipos Zoli to Koncz Jani: Ezzel a Zisszel valami kurvára nem frankó. Nem a saját képeikkel van fönt, hanem a finn Makela Auto Tuning fotóival. Ők restaurálták a kocsit, sok évvel ezelőtt.

zisz.jpg
Egyébként ezek azok az agyalágyult finnek, akik a Cossie-motoros A-modellt megépítették, meg mindenféle jégversenyautót csinálnak, régi raliautókat restaurálnak. Csak az nézze meg a projektjeiket, aki még nem látta, és sok ideje van rá.

Mostanában robogóhirdetéseket nézegettem, mert öcsémnek kellene valami munkábajárós. Kevés pénzből (értsd 50-70 ezer) forintból kellene kijönnie a motorkának, mert egyszerűen nincs szíve drágább robogót kockáztatni, az előző Jogját is a lépcsőházból lopták el.

Rézmányi Balázs: Imádom a Hacsim. Még akkor is, ha a karbi hisztisebb egy Strombergbe oltott Pierburg 2B-E-nél. Mégis tudom, hogy az élet csak akkor teljes, ha van egy Mercedes W123 a háztartásban. Ami persze nem azt jelenti, hogy ne nézegetnék korai Toyota MR2-ket, elvégre nagyon szeretem a Fox-Mustangokat, kell is nagyon, úgyhogy most nagyon keresgélek a kocka Patrol-Land Cuiser-Pajero-vonalon. De csak mert keveseknek merem bevallani, hogy az élet értelmét veszti egy Daihatsu HiJet nélkül, úgyhogy...hogy...őőő...igen, nővér...igen, megkaptam a bogyókat a doktor úrtól...persze, ígérem, beveszem...csak még ezt az egy BMW E12 hirdetést hadd nézzem meg, és utána becsukom Lada 2103 oldalakat!

toyota-mr2-edition-s-07.jpg
Papp Tibor: Lelepleződtem. Honda Accord Type-R. Ez az álmom. Minden aluljáróban leeresztett ablakkal mennék, az biztos. Tényleg a legjobb családi autó, csak a család nem fér el hátul, de nem baj. (Igaz, utána még megnéztem egy Mazda 3 szedánt az első szériából, de az csak eltévelyedés volt. Nehogy az Avensis fülébe jusson, mert megsértődik).

accord_type_r_153.jpg
Éder Szilveszter: Mióta megírtam a C4 Grand Picasso cikket egyre többször van a kedvencek között pár, viszont egy kisdízel érik akár 206-os vagy C3-as csak kretén legyen.

Göbölyös Zsolt: Én miután megnézem a Bogár hirdetéseket és nem találok 1971-1974 közötti spar kafert, az évjáratot lekorlátozom 1980-ra és ez előtti autókat nézek, de mindent. Most valahogy a Polski 125-re vagyok rákattanva, nagyon tetszik, de itthon nem tudnám beadni.

Aztán, merjünk nagyok lenni alapon megnézem az 1985 előtti 911-eseket és szomorúan konstatálom, hogy egyre távolabb kerülnek. 

0507_01zporsche_911_sc_carrera_coupeleft.jpg
B.Capellutti: Én mostanában kizárólag külföldi versenyautó-bérlős oldalakat hirdetéseket nézek, rajta vagyunk egy hosszabb raliautó-bérléses anyagon kicsitől a nagyon nagyig.

Kőbájker: Legutoljára egy platós Ford Transit hirdetést néztem, meg utána személyesen is . Egy haver keres autót. mert beindult az edzőgép-gyártó biznisz.A slusszpoén hogy Nagykárolyban lakik, azért reexport lesz, Z rendszámmal, így nem szeretne áfát fizetni, de áfa nélkül nem nagyon akarják odaadni.

Perkó Rudolf: Néhány havonta elhatározom, hogy felhagyok a napi, akár több órás használt autós oldalak böngészésével. Persze mindig felsülök.
A napi menü a Transporterekkel indul. Végigfutom a T3-asokat, hátha van valami tuti vétel, különleges kivitel. Bevallom, titkon a 2.1-es vizesboxer Multivanokat figyelem, lehetőleg gombokért. Láttam már ilyet, hagytam, bánom.
Aztán jönnek a T2-esek. Konstatálom, hogy túl vannak árazva, és az általános állapotuk is trágya. Az elmúlt napokban ezután képzeletben megveregettem a vállam. Persze így is muszáj nézni, hátha valaki T1-est árul, és nem tudja, hogy mekkora érték.

A további szereplők a keresendő listán nagyjából hetente váltakoznak, de mindig visszatérnek: bogarak (lehetőleg 65 előttiek), egyéb léghűtéses VW-k, aztán jönnek a későbbi bogarak, 02-es és cápa BMW-k, E30-asok (főleg Touring), és forró ferdehátúak (Pug 106 s16, Citroen Saxo VTS, Renault Clio 16V, Williams, VW Golf I GTI, VW Lupo GTI).

1993_Renault_Clio_Williams_front_29.jpeg
Nemrég néztem régi SL Mercit, de csak az egyik barátomnak, illetve japán kompaktokat szoktam még nézni, ha a szüleim hirtelen lecserélnék a tizenéves Megane Classicot, akkor tudjak mit mondani.

Winkler Róbert: Magamnak semmit, de egy sporttárs miatt, aki Voyagert akar venni 1,5 millió alatt, mindjárt megnyitok néhány Mazda MPV-t, hátha meg tudom téríteni.

Göbölyös Zsolt to Winkler Róbert: Biztos, hogy meg kell téríteni? Pontosan azt néztem, hogy a VM motoros CRD tojás Voyagerek (sajnos már a kódjára nem emlékszem, pedig még oktattam is 96-ban) egészen olcsók. Ha a nagy első lámpásat meg tudja venni, 1.3 millió körül egészen szépek vannak és azok az autók nem rosszak.

Az állapot a kérdéses. 

Én még az osztott hengerfejes VM motorossal is mentem sok kilométert, pedig nem volt új, amikor hozzám került, hanem egy agyonütött Dodge Ram Van volt, amit a VPOP lefoglalt, stb. Az is nagyon jó autó volt, pedig mindenki csak szidta.

Kopasz, a Becsületesnepper: Az MPV-t nagyon meg kell nézni, mind szét van rohadva. Tavaly megnéztem tizennyolcat, egyet vettem. Hátsó ívek szinte kivétel nélkül, ha nem rohadt, akkor ki van gittelve, nem biztos, hogy ki van lakatolva. ajtók alja, küszöbök, hátsó lökhárítók alá benézni. 

Hogy milyen hirdetést néztem meg utoljára azt nem tudom megmondani, mert ugye én ezt életvitelszerűen csinálom.

Winkler Róbert to Kopasz, a Becsületesnepper: Tele van a használtautó tíz év körüliekkel 1-1,5 M között. Képtelenség, hogy annyira rohadjanak. 

Kopasz, a Becsületesnepper to Winkler Róbert: De, nézd meg ennek a hátsó ívét, szépen el van színeződve

Koncz Jani: Na meg még ez: ha felhőtlen, instant kikapcsolódásra vágyom, és nem akarom gyötörni a csuklómat, akkor megnyitom a kit-carok oldalát.
A bumfordi, gányolt, filléres gépektől az egészen jól megépített utánzatokig mindenféle cirkuszi gépezet megtalálható itt. Ha lenne pénzem, és ha tudnám, hogy itthon forgalomba lehet helyezni ezeket, már beszereztem volna valami harmincas évek stílusában készült roadstert. De igazából nem akarom tudni, hogy forgalomba lehet-e helyezni egy ilyet itthon, mert így kisebb a kísértés. :-) Például:

1_14_16.jpg
Leginkább persze ezt a Lomax-et, CV2 alapokon, baloldali kormánnyal. 

1319349.jpg
Papp Tibor to Koncz Jani: Lenne respekted a környékbeli csajoknál, az tuti

Koncz Jani to Papp Tibor: Faszt. Azt se tudnák, hogy mi ez, és melyik az eleje, A csajozáshoz nem ilyen nünüke kell. Igaz, nekem meg nem kellenek azok a csajok, akik nem az ilyen nünükékre buknak.

Rézmányi Balázs to Koncz Jani: Ellenben egy Lincoln...

Koncz Jani to Rézmányi Balázs: Lincoln? Az egy amerikai elnök volt, nem?