2014.01.18. 07:20
146 hozzászólás

Prokee-t szentté kellene avatni. Ő a forrasztópáka Quentin Tarantinója és a hidegvágó Charlie Benantéje egyben. Még az Eurovan megvétele előtt megkérdeztem, hogy a nagy precizitást és rutint igénylő belső elektromos dolgokkal elszüttyögünk-e a garázs kellemes félhomályában, közben világot megváltva. Felsoroltam neki: első elektromos ablak, jobb tükör, hátsó ablaktörlő, hifi, műszerfali égők, elvásott váltószoknya, közjólét, hajléktalanok kérdése, így első ránézésre. Azt mondta, lehet, csak hozzam meg a cuccokat hozzá. Szerintem azóta nagyon megbánta.

IMG 2509
A frissen kibontott cuccok büszke tulajdonosa feszít az alkalomhoz illő mackónadrágban az enyhe télben, Pest megye keleti régiójában

 

Legalábbis csütörtök este tizenegy után kicsivel így tűnt, amikor a második szerelésre szánt nap is lényegében eredménytelenül zárult, főleg, hogy egyikünk sem látta a gyerekeit. A nap végén csak annyit mormogott, hogy akkor most megvacsorázna, mert ma még nem sikerült. Pedig akartuk, mindketten. Nagyon.

Már a hiányzó cuccok beszerzése sem volt könnyű. A zátonyra futott egyeztetés a színben egyező, de az árat ötletszerűen másfélszeresére emelő fickóval megtörte az Ulysse használhatóvá tételének lendületét. Sipos Zoli véletlenül botlott bele egy háznál bomló 806-os Peugeot-ba. Meg is alkudott a biszbaszokra, amik kellettek, negyvenért. Ebben benne volt a két teljes tolóajtó is, meg egy komplett zárszett, kulccsal. Bedobáltuk a kocsiba, az ajtókat letároltuk, majd tavasszal elővesszük a kérdést, a többi cuccal pedig elsiettem Prokee-hoz.

IMG 2510
Íme, a cuccok közelebbről: ajtók, zárak, emelők, takarók, izék és hozék

A műszerfali izzókkal kezdtünk. Ebből ugyanis összesen kettő működött. Persze nem sikerült beszerezni a megfelelő pótlást, összeraktuk úgy, hogy az a kettő nagyjából lefedje azokat a sebességeket, ahol közlekedni illik. Minden más sötét, a visszajelzők persze működnek. Hanem a műszeregység kiszereléséhez elég sokat kellett bontogatni, mert van benne egy darab, ami csak alulról, a kormányburkolat és a teljes bal oldali szellőzés szétbontásával szedhető le. Ezt nem tettük vissza, szivaccsal pótoltam a távtartó funkciót. Gányolás!

Leugrott az ajtókárpit, mindössze száztizenkilenc torx csavar tartja, még olyan is van köztük, amit egy torx csavarral rögzített fedél takar. Gondolom, ekkoriban kuncogtak a konkurensek a zörgéseken. Hát, ez az ajtó nem is zörög, és látszik, teherautónak alkották.

Az ablakemelőt egy fadarab pótolta, mutatom. Ezen elvisongtunk, hogy juj, de cuki, mindegy, hoztam egy komplett elektromos ablakot, amit csatlakoztatva kiderült: működik. Na de, az ajtóba sehogy se akart bemenni. Végül felhívtuk Sipos Zolit, hogy ő is úgy emlékszik-e, hogy a vezető oldali ajtóból van, nem az utasoldaliból. Neki is ez rémlett. Tovább forgattuk. Tudják, hogy megy be? Ha önmagán átfordítjuk, ahogy semennyire se logikus. Úgy. Gyárilag. Imádom!!

IMG 2598
Tádámm, előkerült az ablakemelő szerkezet is

Ha már a kárpit lent volt, a teljesen működésképtelen első zárat kihúztuk, és tettünk a helyére egy másik kulccsal ugyan, de még működőt. Óriási vívmány, be lehet zárni az autót a vezető oldaláról is. Igaz, egy Peugeot-kulccsal, de akkor is. Most kétkulcsos a rendszer, ezen még dolgozni kell.

Nekiálltunk a tükörnek. El volt törve a háza, és nem mozgott lefelé és kifelé. Az utasoldaliról beszélek. De szépen becsukódott. A bontott darab egy kézi állítású tükrös kocsiról volt, de oda is bontva került, egy elektromosról. A lényeg, hogy volt benne motor és kábel, bőven. Meg egy facsavar, ami meggátolta a becsukódásban. Vagy nem tudom, a funkcióját nem pontosan értettem, de talán ennek szánta a szlovén mester. Kivettük belőle. Szétnyiszáltuk, és a forrasztópáka Quentin Tarantinója pedig összeforrasztotta, még a kábelek is színhelyesek voltak. Most már csak egy feleakkora lyukon kellett volna betuszkolni, mint amekkora volt a csatlakozó, ami a végére nőtt. Nem sikerült, így anyós ajtókárpit is lekerült, a vezetőoldalitól semmiben sem különböző módon. Aztán bedugtuk, és csoda: működik. Az üvege azért elpattant hosszában két helyen. Vehetek másikat, mert zavaró. Meg egy vezetőoldali tükörállító gombot is, mert ez se megy le, és ki.


Ha úgyis darabokban volt a műszerfal, megpróbáltam kicserélni a váltószoknyát. Némi rángatásra lejött a váltókar végéről a váltógomb, és befűztem alá az új szoknyát, keretestül. Igen ám, de ennek a keretnek a fülei valamikor eltöredeztek. Most kettő fogja, eltettem a régit, ami tökéletes, egyszer majd átragasztom rá a bőrt (aha, ezt kérjék számon bármikor, sose lesz meg!).

IMG 2622
Simán felfelé kell húzni a váltógombot, és lejön

Nekiálltunk volna a hátsó ablaktörlő szett beépítésének is, amit a vételkor nem tudtam kipróbálni, mert mire kitaláltam, hogy ezt is ki kellene bontani, addigra ki volt bontva a kapcsoló meg az elektromosság a kocsiból. Most kipróbáltuk és csoda: nem működött. Melegedett, de nem forgott a tengely. Ennek utánakérdeztem a fórumon, le kell fúrni a szegecseket, kipucolni és sok zsírral összerakni. Az a fő baja, hogy belekerül a víz. Nem gondolták volna, igaz? Ennek nem álltunk neki, mert eljött az este. Megbeszéltük, ha megvannak az izzók meg a lelkesedés, folytatjuk. De a határidő véges, mert szombaton poszt lesz. Ha eső nem lesz. Ha lesz, nem lesz. Ha nem lesz, lesz.

Első napi mérleg: ablak működik, tükör működik (de az állítógomb kell majd), viszont elrepedt, a hátsó ablaktörlő nem működik, a műszerfal sötét, kétkulcsos a rendszer, de legalább bezárható a kocsi.

IMG 2654
Itt már beletört pár fúró

Csütörtökön újból nekiláttunk.

Az izzók eléggé hamar bementek, mert alul már nem kellett szétszedni a mindent is. Gyönyörű lett, minden világít, mint egy karácsonyfa. Imádom a műszerek betűtípusát is. Itt aztán egy kicsit belassultunk. Ugyanis abban a pillanatban, amikor Prokee kiejtette a száján a spiáter szót, beletörött az egyik fúrószár az ablaktörlőmotor házának szegecsébe. Bele a lyukba. Elátkozott bennünket a spiáter egyház, mert műanyag lökhárítós kocsit vettem? Vagy mi a szösz? További hat fúrószár lett oda. Előkerült a hidegvágó (A hidegvágó szó nem is létezik, amire te gondolsz, az simán lapos vágó, vagy keresztvágó. Amit viszont használtam, az sima kiütő, Bélabácsiul dorni. - prokee -) is, hogy az utolsóként épségben maradt fúró terhelését csökkentsük. Rozika is bekapcsolódott, vérző szájjal. Őt egyébként a szerszám szombatból ismerhetik. Cuki, de hangos kislány, lakáson belül kell tartani, sokat eszik, és nagyon szép. Csak épp vérzett a szája.

Amikor a fedél végre kinyílt, én nem is tudom mire számítottam, de semmi különleges nem volt benne, csak pár fogaskerék. Megpucoltuk, kiütöttük a tengelyt, kicsit megcsiszoltuk, összeraktuk, működik. Beépítettük, először a reléje nélkül, persze. Aztán kivettük, majd a relével együtt ismét vissza. Na működik? Nem. A víz jön, a kar nélküli csonk mindösszesen egyet mozdult, a végállomásig és kész.

Így állunk most. Nincs pótkerék, hátsó ablaktörlő, zörög a kipufogó és néha nem fűt. Fúj, de hideget, ha feljebb veszem, akkor meleget. Lelke van neki. Francia. Szeretem.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.