2015.02.19. 20:38
93 hozzászólás

COTY

Végre közeleg március eleje, nem kell tovább tűkön ülniük, rövidesen megtudjuk, mi lett a 2015. Év Autója, 2-án, a Genfi Autószalon előtti este mindannyian tudni fogjuk. Én mindenesetre még nem is sejtem, melyikre szavazok, ahhoz ülök majd egy napot, táblázatokat készítek, szétrágok néhány ceruzavéget, majd rövid riportokat írok a COTY honlapjára - az Év Autója zsűri nem a magyar állam, itt bárki egyet kattinthat, és láthatja, mi történik a színfalak mögött. A nyertesre várás nagy izgalmában valószínűleg sokaknak kontakthibás lett a memóriája - bevallom, fejből én is csak második nekifutásra tudtam felsorolni a végzősöket - ezért most megint leírom, mely hétből választunk:

- BMW 2-es Active Tourer
- Citroen C4 Cactus
- Ford Mondeo
- Mercedes-Benz C osztály
- Nissan Qashqai
- Renault Twingo
- Volkswagen Passat

TCbatch

Hogy megkönnyüljön számunkra a döntés, a Párizs melletti Mortefontaine-ben, pontosabban az ott levő, bérelhető tesztpályán az összes leendő Év Autója kvázi összes kivitelét kipróbálhatta a zsűri tagsága. Egy másik szempontból is fontos volt összegyűlnünk Mortefontaine-ben: a zsűri tavaly arra az elhatározásra jutott, hogy a korrupció látszatát is csökkentendő, magunk fizetjük az éves nagygyűlés összes költségét: szállást, gálavacsorát, konferenciahelyet. Eddig ugyanis a díjkiosztás után a nyertes autógyár hívott meg bennünket magához, ott újra átadtuk jelképesen a díjat, majd kitaláltuk a következő évet. Nos, ez mostantól saját zsebre megy, Mortefontaine-ben.

Tehát egy napot konferenciáztunk, aminek eredménye dióhéjban:
- Közmegelégedésre nulla ellenszavazattal marad a jelenlegi vezetés.
- Nyugdíjba menetel miatt távozik a cseh és szlovák (kombinált) zsűritag,Tomas Hyan.
- Év Autója zsűritag ne adjon át útmeghívásokat, információkat, egyéb privilégiumokat másnak, ha lehet,
- Megszűnik az 5000 darabos minimális éves eladási kvóta, amit eddig (prognózisban) minden versenyzőnek teljesítenie kellett - bízunk a jelentéktelen modellek automatikus lemorzsolódásában.

TC3
Ez az idei díj. Dög nehéz, az egyik kolléga kis híján elejtette, amikor meg akarta emelni

Volt még egy csomó apróság, azok nem érdemelnek felületet. Ez volt hétfő, kedden egész végig teszteltünk. Ez a nap nekem arról szólt, hogy vezessem végre az összes olyan alváltozatot az utolsó kör hét autójából, amiről lemaradtam (hátha feljebb vagy lejjebb kerül az adott típus a gondolataimban körvonalazódó listán), amúgy is túl kaotikus volt a helyszín ahhoz hogy teszteket írjak, ezért önző módon inkább a saját jegyzeteim készítésével foglalkoztam. De hogy az olvasóknak is jusson egy kis eseményhangulat, azért minden érdekes verzióról készítettem egy-egy videót, ezeket fogom közzétenni esténként, a következő napokban.

A videókat tényleg csak szorgalomból lőttem, fél kézzel, kis kompakt Sonyval, nem volt operatőr, kétnapos snittlövés, daru, stabi, drón, csak egy csávó az utcáról, aki magyaráz, illetve egy ügyetlen bal kéz, mert a másikkal általában vezettem. Aki nem szereti a home video-műfajt, ne is kattintson, ne pazaroljuk egymás idejét, ennyi idő alatt, meló mellett, egyedül dolgozva, ennyit lehetett, a videóval tényleg csak azokra gondoltam, akik szeretnének egy kis ízelítőt a szavazás előtti napok hangulatából - és nem, egy fillérrel több nem jár a hónap végén, ha van ilyen, vagy ha nincs ilyen. Tehát lássuk a kínálatot, íme a parkoló, álljon most itt a nyitófilm.