2015.03.20. 16:22
21 hozzászólás

Régi sztori, kerestem is sokáig, mire rátaláltam, Pista múltkori posztja miatt jutott eszembe. Még a 2010-es nagy belvizek idején sikerült valakinek egy gumilánctalpas John Deere kombájnt fülkéig a sárba ásnia. Aki látott már ilyen gépet közelről, tudja, minden egyes alkatrésze nagy és nehéz, nem gyerekjáték egy ilyet kirángatni a gödörből. És ha egy lánctalpas munkagép elsüllyed, akkor az el van süllyedve. Rendesen.

Igazi dráma, ami a filmben zajlik (illetve csak később zajlik, a videó első részében diavetítés van), in medias res vágunk a közepébe a sztorinak, és a baj csak nő és nő. A betakarítógép már jól elásta magát, nincs kiút. Megérkezik a Liebherr lánctalpas markoló, ami gyorsan a kombájn sorsára jut. Most már olyan sok tízmillió forint értékű gép áll a sárban, hogy jöhet a nehézlovasság: újabb markoló, majd betonlapok. Traktorok és teherautók dolgoznak a mentők keze alá. Ahogy elnézem, egy többnapos mentőakció végére sikerül, kirángatni a kombájnt, még mielőtt beleköt a zsíros termőföldbe.

Nem vagyok tisztában a munkagépek üzemóráinak, a markológépek szállításának költségeivel, de sejtéseim vannak: piaci árakon számolva ez egy milliós nagyságrendű elakadás lehetett. De ha a mezőgazdaságban dolgozók segítik is egymást egy ilyen helyzetben (ami teljesen normális dolog), a gépek üzemanyagköltsége is egy jelentős, szabad szemmel is jól látható összeget tehetett ki. De nincs mit tenni, egy Wartburg mögé kötött Lady utánfutó nem bírná ezt a terhelést, a trutymóban meg nem lehet hagyni a gépeket, dolgozni kell. Az ügyes parasztok meg megoldották, így kell ezt, én tátott szájjal nézem újra, és újra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.