2015.06.08. 17:52
24 hozzászólás


A folyóvizek élővilága után a Totalcar most a kultúra irányába evez: kivesszük a részünket a Múzeumok Éjszakája rendezvénysorozatból, és a Hungexpóval karöltve létrehozunk egy veterános/youngtimeres szekciót – hol másutt, mint a vásár területén, a passzázsban.

DSC08342

A terv egyszerű: ötven különféle, érdekes autót kiállítunk, hogy a közönség jól szórakozzon. Nem lesznek tehát kígyózó sorokban ácsorgó Ladák, láthatár széléig húzódó Mini-sorfal, térdig gázolás Trabantban – mindenből lehetőleg egyet, hogy még az is, aki öreg autót akkor látott, amikor az még új volt, úgy érezze: az autózás lehet több cascóba öltöztetett, súlyos értékvesztéssel agyonvert, bal felkar tájon jegesre klimatizált helyváltoztatásnál. Mutassuk meg a verda súlyát lóerőben, légzsákban és karbonbetétben mérő, csőlátású moderneknek, hogy mennyire kedves és szép dolog is a járműmúlt. És lássák az érdekességekre nyitottak is, hogy ez tényleg egy színes hobbi.

DSC08308

Keresünk tehát 45-49 darab szép, esetleg érdekes, de ha egyik sem, akkor meg izgalmas történetű, 20-100 éves autót az olvasói parkból (mi még nem tudjuk, hányat viszünk ki, de én a Szent Szobrot már biztosan), ami együtt parkolna a mieinkkel június 20-án, este héttől éjjel tízig, a Hungexpo szabad területének hullámos tetővel védett, úgynevezett passzázs része alatt. Érkezés délután hat tájban, távozás fél tizenegy körül.

Évközben vagyunk, ilyenkor kevés a hiéna-cucc, ezért más nem tudunk felajánlani cserébe, mint egy estét tűrhető társaságban (majd megpróbálunk normálisak lenni), öreg autók között, a publicitás ígéretével a csomagtartóban. Aki úgy érzi, jönne, annak a jelentkezését legalább egy képpel és némi leírással erre a címre kérem, vagy egyszerűen csak kattintsanak a kék névre a cikk elején. Aki pedig ír nekünk és kiválasztjuk, annál számítunk arra, hogy el is jön, tehát ne lépjen vissza, mert jövő héten késő lesz egy második, már tűzoltás céljából megírt poszthoz.

DSC00933

Van még egy kitétel: szeretnénk, ha a rendezvény nem lenne statikus. A Hungexpótól engedélyt kaptunk arra, hogy mérsékelt tempóban autózhassunk a területen, emiatt jó lenne, ha minél több tulajdonos belemenne, hogy hébe-hóba elvigyen néhány alkalmi utast is egy-egy körre, főleg gyerekekre gondolunk itt. Én, ha nem is folyamatosan, de pár menetet fejben már elvállaltam a Szent Szoborral, felajánlva a saját öt és fél éves énem által 1972-ben betört bal hátsó ülést a csillogó szemű mai öt és fél éveseknek, sőt, az akkor még tízéves nővérem használta jobb hátsót is szívesen átengedem a kíváncsiaknak, csak bírják a dízelszagot. Aki a jelentkezésnél azt is megírja a levelében, hogy vállal kocsikáztatást, mindenképpen előrébb kerül az elbírálás során. Érdekes, ritka, sérülékeny autóknál nem gondoljuk, hogy ez megvalósítható, de mindenképpen szeretnénk egy szép adagot a kocsik közül, amelyik majd járkál és lehet hallani a hangját.

64
1972, az autó már egy napja megvan, megyünk Bern felé. Én piros pólóban a hátsó ülésen

Ez egyúttal felhívás a leendő látogatóknak is, elvégre a rendezvény igazából nekik szól: ha a Múzeumok Éjszakáján elvetődnek a Vásárváros felé (Budapestet kevésbé ismerőknek: ez a Kerepesi út mellett terül el, az Örs vezér teréhez közel, a város északkeleti részén, a pesti oldalon), mindenképpen nézzenek be a passzázsra. Parkolni bent lehet, a falon belül, a férőhely sok száz autónak elegendő.

img368

Mindenképpen jó levezetés egy Műcsarnok, esetleg egy Természettudományi Múzeum után, nem?