2016.09.20. 17:15 Módosítva: 2016.09.20. 17:15
20 hozzászólás

A motorsporttal kapcsolatban az a megfigyelésem, hogy nem csak a köridőkkel akarják egymást überelni az emberek, hanem az építésekkel is. Ha eddig 700 lóerő volt egy adott motorból kipréselt csúcsteljesítmény, akkor valaki céljává válik megalkotni a 800 lóerőset, és így tovább. Egy bizonyos szint fölött a hasznosság szerepét átveszi a reprezentatív érték.

Ilyesmi járhatott Carl Thompson fejében is, amikor rájött, hogy az addigi Lexus GS-építések egyszerűen túl puhányok. A kegyetlen támadófegyverré alakított driftgép alapját egy Lexus GS300/Toyota Aristo képezi, ami kívülről sem épp visszafogott, de legalább nyomokban Lexust tartalmaz. A műszaki résznél gurult a gyógyszer igazán messzire: gyakorlatilag nincs olyan elem, amit ne cseréltek volna ki valami egészen másra.

Az előzetes tervek szerint az autóba egy „teljesen szokványos” 2JZ-GZE került volna, azonban ez menet közben átcsapott Wankel-építésbe a Curran Brothers Racingnél. Négy darab, CBR által versenyre felkészített Mazda 13B rotort fűztek össze a Precision Engineeringnél készült egyedi főtengellyel. Ez önmagában sem egy rutinművelet, mert gyakorlatilag újraalkották a Mazda híres versenymotorját, a 26B-t.

Itt akár meg is állhattak volna, de a biztonság kedvéért megfújták egy focilabdányi Borg Warner turbóval, ami valószínűleg kisebb erdei állatokat lazán beszívna. A turbónyomás aránylag ésszerű értékeken tartásáért egy 60 milliméteres TiAl wastegate küzd teljes erőbedobással. Ehhez a rendszerhez tartozik két hatvanszor harminc centis intercooler egyedi alucsövezéssel. Az eredmény elég határozott: 1000 lóerő a főtengelyen és 900 a hátsó a kerekeken. Viszont az alkotók szerint a közepes repülőgép-anyahajókat megszégyenítő teljesítmény még mindig kicsit kevéske, ezért kiépítettek egy nitrórendszert is. Ez ugyan még nincs bekötve, de ha be lesz, az autó további 200 lóerővel tudja majd pusztítani a hátsó gumikat.

Mad Mike versenygépeiben találkozunk még hasonló tűzerővel, most épp egy MX-5-ben. Mivel először az ő Youtube csatornáján tűnt fel a durva Lexus, sejthető némi összefüggés.

Természetesen a látszólag gyári kaszni sem annyira gyári: belül profi bukócsövezést, két kagylót és profi műszereket láthatunk; kis túlzással minden más ment a levesbe. A tank természetesen a csomagtartóban landolt. A kasznit markáns szélesítések teszik a rettentő széles kerekek fogadására alkalmassá, ugyanakkor a plexi ablakokon felül nem történt sok optikai változtatás.

A futómű átalakított Koni gátlókat, King Springs rugókat tartalmaz, amivel kontrollálható a keresztbe menés. A megállást sem bízták a véletlenre: komplett Wilwood fékrendszer került a kerekek mögé, elöl 365 milis, hátul 330 milis tárcsákkal, elöl 6, hátul 4 dugattyús nyergekkel. Több kerékszett is előfordult az autó alatt az évek során, de ezek közül a Work Meister garnitúra volt a leglátványosabb. 18 collos átmérője nem olyan irreális, azonban az elöl 10,5, hátul 12,5 collos szélesség igencsak durva.

A videón is látszik, hogy a Lexusnak nem esik nehezére a haladás semmilyen formája, de egyértelmű, hogy keresztirányút szereti a legjobban. A valószínűleg sűrűn megsemmisülő éltömítésekért cserébe bőven kárpótolja a tulajt az a csodálatos hangorkán, ami az autó oldalán kivezetett kipufogóból tör ki a világ felé.

Képek forrása: Speedhunters

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.