Mocsárban csapatni az orosz tajgán

2017.12.21. 09:40
8 hozzászólás

Ha járna arra bárki is, akkor november elején érdekes eseménynek lehettek volna szemtanúi az orosz tajgában. Ugyanis felvonult az orosz hardcore expedíciós off-road járművek színe-virága, hogy csapasson egy laza kört Szibériában, közelebbről a Tyumenyi területen. A környéken van Oroszország legnagyobb szénhidrogén lelőhelye, így nem meglepő, hogy a versenyt, vagyis inkább tesztvezetést a Rosneft olajvállalat szervezte. A cél az volt, hogy kiderüljön, ezek a járművek mennyire képesek közlekedni nyáron a tajgán.

Ekkor ugyanis az addig közlekedésre viszonylag jól használható utak hirtelen áthatolhatatlan mocsárrá válnak. Mivel gazdaságilag nem éri meg aszfaltutat építeni, így inkább ilyen speciális járművekkel oldják meg az anyag- és embermozgatást. Bár a táv hossza (40 km) miatt annyira nem tűnt vészesnek, már az indulás utáni ellenőrző ponton elvérzett az első terepjáró (Yamal).

Az út végére végül csak hárman érkeztek meg, és a három beérkező között ott volt a Burlak 1 is. Bár eredetileg havas környezetbe lett tervezve, ennek ellenére a jó tömegelosztás és a futómű miatt a mocsárban se vallott szégyent. Az első modellt most egy 149 lóerős Cummins motor hajtja, aszfalton 50 km/h-val, vízen 5 km/h-val képes mozogni. A teljes tömege 7 tonna, a hasmagassága 700 mm. Mint írják, a legnagyobb előnye a többi ATV-hez képest, hogy nincsenek benne speciális alkatrészek, így a javítás könnyű és olcsó.

Technikai információk (már amiről sikerült)

   Sherp Trom-8 Burlak 1
hosszúság (mm) 3400 7500 6600
szélesség (mm) 2520 2530 2900
magasság (mm) 2300 2900 3200
szabad magasság (mm) 600 800 700
saját tömeg (kg) 1300 2750 3700
teherbírás (kg) 1000 1500 3300
motor Kubota V1505-I Kubota v 2403-T-E3 BTDI Cummins 2.8 ISF
motor térfogat (cm3) 1498 2400 2800
teljesítmény (LE) 44,3 59 149
maximális sebesség szárazföldön (km/h) 45 25 50
maximális sebesség vízen (km/h) 6 3 5
abroncs mérete 1600x600 1650x570 1700x720
fogyasztás 3 l/h 6 l/h na.
első terepszög (fok) 35 30 na.

A Burlak(ok) eddigi története

Kezd alakot ölteni a szörny
Oda mennek vele, ahol nemhogy út, de néha még szárazföld sincs.
Építsünk sarkjárót
A korábbi japán helyett immár koreai szív dobog az orosz vasak között.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.