A Rush óta nem vártunk filmet ennyire

2019.06.05. 19:43 Módosítva: 2019.06.06. 12:20
11 hozzászólás

Az autósport eddigi 110 éve tele van olyan témával, amihez csak giga költségvetés kell, ha az megvan, nem nehéz belőle jó filmet csinálni. A 20th Century Fox szerencsére nem egy csóró stúdió, és ha már rávette magát, hogy megfilmesíti Ford és Ferrari 1966-os Le Mans-i csatáját, beleöntött százmillió dollárt a forgatásba és lekötött kettőt Hollywood legjobb színészeiből. Vasárnap kiadták az első előzetest a Ford v Ferrariból, ami után nem tudunk nem rajongani érte.

A '66-os Le Mans-i meccs hátterét megírtuk már mi is többször több irányból. Az egyik nehéz cégvezér kinézi a másik kiállhatatlan cégvezér cégét, majd miután az nem adja, odaszúr neki a saját terepén. Egyik oldalon az autóipari gigamágnás, az autógyártás feltalálójának unokája és örököse, Henry Ford II, a másikon pedig a kézműves sportautó-készítés olasz pápája, Enzo Ferrari. Fordnak kellett a Ferrari, de miután nem tudta megvenni, bosszúból építtetett egy versenyautót amivel oda tudott csapni, ahol az olasznak a legjobban fájt: Le Mans-ban. Úgy tűnik, Henry és Enzo viszont mindketten csak mellékszereplők lesznek ebben a filmben, mert a fő szál itt a GT40-esé, és azé a két emberé, akik Le Mans-győztes autót csináltak belőle.

bte

Az egyik főszerep a hét éve elhunyt Carroll Shelby-jé, őt játssza Matt Damon, a másik pedig Shelby kedvenc fejlesztőversenyzőjének, Ken Miles-nak jutott, akinek fura, angolos karakterét a bármit eljátszani képes űberzseni, Christian Bale hozza. Ez a két ember (és persze még egy seregnyi) kellett ahhoz a Fordnak, hogy tarolni tudjon az akkoriban a mainál sokkal értékesebb Le Mans-i 24 óráson. Nem csak '66-ban, mert aztán nyertek még háromszor a GT40-nel. Szegény Miles csak az elsőt élte meg, egy máig nem tisztázott összevárás miatt ott is az utolsó métereken vette el tőle a győzelmet a McLaren/Amon fordos páros. Aztán a futam után két hónappal meghalt egy tesztelésen.

Az igazi Miles (balra) és az igazi Shelby mosolyog össze, miután beérett a GT40-be ölt munka
Az igazi Miles (balra) és az igazi Shelby mosolyog össze, miután beérett a GT40-be ölt munka

A kétperces tréler alapján nagy rá az esély, hogy egy Rush-hoz hasonlóan jó érzékkel, nagy korhűséggel feldolgozott film lesz ez is, amit szeretnek majd az autósportbuzik. James Mangold rendező filmográfiája ugyan elég vegyes, de rendezett már ő történelmi filmet. A Börtönvonat Yumába szerintem rendben volt, az elmúlt két rozsomákos filmje miatt CGI-os tapasztalata is van már, abból pedig valószínű a Ford v Ferrariban is van nem kevés.

Az már most látszik, hogy Ferrarin és Fordon túl is érdekesek lesznek a mellékszereplők. A dobogón pezsgőlocsolásból általános szokást teremtő Dan Gurney-t például fia, a szintén autóversenyző Alex játssza, és a stáblistán látszik, hogy nem kevés tök ismeretlen színészt is találtak, valószínű azért őket, mert hasonlítanak a karakterre. Bruce McLarent például egy ismeretlen ausztrál játssza majd, de Remo Girone neve se hinném, hogy sokat mond, pedig ő lesz majd Enzo Ferrari. 

verv

A Ford v Ferrari néven forgatott film Európába állítólag Le Mans '66-ként jön majd, de nálunk még tovább csavarják és a borzasztó, Az aszfalt királyai címet kapja. November 14-én kerül a mozikba, addig be kell érnünk a fenti előzetessel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.