Volt egyszer egy Mazda Bőröndautó

2021.01.30. 08:49
5 hozzászólás

A nyolcvanas évek hajrájában sok irányban próbált terjeszkedni a Mazda: a legendákban élő Amatival a Lexus és Mercedes ellen mentek volna, az Autozamot a kisautók és keicarok piacára szánták, a Wankel-motorokkal pedig a versenypályákat próbálták bevenni - a 787B esetében sikerrel. Szerencsére az ilyen, komoly projektek mellett a hülyeségre is jutott pénz és energia: a '91-es Fantasyardon mutatták be a Mazda Bőröndautót.

Az esemény a Mazda fejlesztőrészlegei között tartott verseny volt, ahol az elborult ötletek kaptak teret, és ha életképesnek találta őket a bizottság, még gyártásba is kerülhettek. A Kézi Sebességváltó Teszt- és Kutatócsoport hét mérnöke kapta meg a feladatot, hogy az ötlet alapján megépítse a prototípust, amihez a legnagyobb elérhető Samsonite utazóbőrönd (57 x 75 cm) és egy Pocket Bike volt a kiindulási alap. Utóbbiból a 33,6 köbcentis, 1,7 lóerős, kétütemű motort, a kormányt és a 4 és 6 col átmérőjű kerekeket használták fel. A szerkezet bőröndből motorrá való alakítása egy percet vett igénybe, és 30 km/h-s sebességre volt képes.

Nem nagy meglepetés, hogy a Bőröndautó nem sikerült túl praktikusra, a maga 31 kilójával még zoknik és óriás Tobleronék nélkül is túlsúlyos volt. Noha a bemutatkozása után pár hónappal véletlenül megsemmisítették a prototípust, két másik példány is készült reklámcélokra, az egyik fenn is maradt, mint a Mazda fénykorának mementója.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.