Torz német öszvér a nyolcvanas évekből

2021.03.27. 17:27
12 hozzászólás

Van az a vicc a tollról és a német nyelvről: angolul pen, svédül penna, spanyolul pluma, franciául stylo, németül meg KUGELSCHREIBER. Na, a szállítmányozási célszerszámoknak is megvan ez a torz, eltitkolt unokatestvére: a Schnibbelwagen.

A nyolcvanas évek elején a VAW Aluminum nevű német alumíniumöntödének szüksége volt egy olyan teherautóra, amivel gond nélkül lehetett 55 méter hosszú fém gerendákat szállítani közúton, a feladatra a Colonia Gmbh cég jelentkezett, és rövidesen el is készült a vontatóval, aminek alapját a német Historischer Kraftwerkehr szerint egy MAN F8 22.320 UNL teherautó adta. Ám mivel a motorja fölött hordott kabin útban volt a szállított tehernek, alternatív megoldást kellett találni: egy Ford Granada Turnier karosszériáját biggyesztették a teherautóhoz egy segédvázzal.

De joggal érez zavart a szakavatott szem: az autó nem az eredeti orrát hordja, helyette egy Mercedes-Benz TN 207 D elejét használták, mivel a Granadát az egyik alkalmazottnak sikerült összetörni. A németül kicsit is értők feltételezhetnék, hogy az autó neve, a Schnibbelwagen éppen ebből, vagyis a német schnibbelnből (azaz szeletelés, nyiszatolás) származik, és a három jármű szét- és összeszabdalt mivoltjára utal. Valójában viszont csak arról van szó, hogy a vontató sofőrjének volt az a beceneve, hogy Schnibbel. Herr Schnibbel.

A szerkezet belül egy normál Granada maradt, leszámítva, hogy a kialakítás miatt tulajdonképpen egy 414 lóerős, középmotoros autóvá avanzsált, ami annak ellenére kapta meg a TÜV-től az Autobahnra is érvényes tanúsítványt, hogy a jelentős első túlnyúlás miatti függőleges mozgásoktól a sofőrök gyakran tengeribetegek lettek. Az ilyen öszvérektől szokatlan módon a Schnibbelmobil jól sikerült konstruckió volt, nem támasztották le néhány szerencsétlen út után, sőt, több mint 800 ezer kilométert tett meg. Az utóéletéről nem sokat tudni, néhány fórumozó látni vélte az elmúlt években, így valószínűleg nem zúzták be, hanem valahol egy német raktár mélyén pihen.

Forrás: TheDrive/Colonia Gmbh