Nem volt ennél gyorsabb 1988-ban

2021.05.21. 16:43
9 hozzászólás

Virágkorukat élték a sebességrekordok a 80-as években, amivel sokan próbálkoztak vagy kicsiben a Bonneville sós síkságon vagy nagy tétet tettek rá máshol. Reeves Callaway sem tett másképpen, de ő inkább olyan veszettül gyors autót szeretett volna építeni, ami nem csak egyenes vonalban megy irdatlan módon, hanem hétköznap is használható marad, tehát rajta maradhat a rendszám.

John Lingenfelter, a Callaway tesztpilótája sem várta egy széken, hogy befusson a tréleren a sebességrekordra felkészített Corvette az Ohio állambeli tesztpályára, hanem lábon vitte oda az autót a Connecticutban lévő központból. 1988 októberében a Transportation Research Center 12 kilométeres oválján megfutotta a 254,76 mérföld/órás (410 km/óra) sebességet, majd hazament a géppel.

Meghagyták a Chevrolet Corvette elektromosan állítható, fekete bőrbe csomagol üléseit és a kazettás rádiót is, valamint a légkondit sem dobták ki belőle. A biztonság kedvéért azonban bekerült a bukócső és az ötpontos biztonsági övek.

Alaposan átdolgozta a Callaway a Corvette 5,7 literes, V8-as blokkját. Szárazkarteresre alakították, kovácsolt dugattyúk kerültek bele és Cosworth főtengely, ráakasztottak két Turbonetics T04B turbófeltöltőt, intercoolerekkel. A teljesítmény bőven több mint 880 lóerő, ami mellé 1050 Nm nyomaték van. Szóval pokolian sok, bárhonnan is nézzük. Különösen a 80-as évekre visszatekintve, mindenféle modern gumik és menetstabilizálók nélkül, hatgangos kézi váltóval.

Ezen kívül rozsdamentes acél kipufogórendszert készítettek alá, magnézium kerekeken gurul, amik mögött FX3 Selective futómű és elektronikusan állítható Bilstein gátlók vannak. A karosszéria alapvetően megmaradt a C4-es Corvette ék formája, de dolgoztak kicsit az aerodinamikán, ami leginkább az első lökhárítón látszik.

Igaz, hogy a Sledgehammert úgy építették, hogy alkalmas legyen közúti közlekedésre, de nyilván nincs az a norma, aminek megfelel. Ezek mellett van annyira különleges, hogy múzeumi darabként töltse élete további részét a nagy vágta után. Most pedig a legnagyobb versengés az ezüst Corvette-el kapcsolatban a licitháború.