Tropiclassic: a fényűzés legfurcsább arca

2021.06.20. 07:38
0 hozzászólás

A világ innenső felén hasonlót sem nagyon látni: a négyajtós, relatíve rövid és magas jármű ugyan ismerős lehet azoknak, akik láttak már 1990-es évek közepi Ford F-250 pickupot, de a folytatás egészen valószínűtlen: a hét pár ajtó után nem a plató jön, hanem hagyományos szedán-csomagtartó, méghozzá a Ford Focus hátsó lámpáival.

A Tropiclassic elnevezésű kreáció egyébként nem is nagyon öreg: 2007-ben készítette a Troplcal Cabines nevű vállalat, amely 1985 óta él hasonló átépítések készítéséből. Nem csak Ford alapokra készültek hasonlóan csinos terepjáró szedánok, de Chevrolet Suburban és S10 alapokra is.

És hogy mi szükség ilyen autókra Brazíliában? Erre több magyarázat is lehetséges, a bizonyos területeken kezdetleges úthálózattól kezdve a magamutogatás igényéig, a valódi okhoz azonban a magas orrba szerelt motorok visznek közelebb. A Tropiclassic ugyanis nem az eredeti F-250 6 vagy 7,3 literes V8-asaival készült, hanem kétféle kisebb dízelmotorral kínálták. A Cummins 3,9 literes négyhengerese és a brazil Navistar 4,2 literes hathengeres turbódízele közül lehetett választani.

Brazíliában ugyanis él egy szabály az 1970-es évek óta, amely szerint dízelmotort csak egy tonna terhelhetőség feletti autókba lehet beépíteni. A cél nyilván az volt a törvényhozók részéről, hogy a dízelmotor-használatot a teherautókra korlátozzák, viszont a szabályhoz általában van kiskapu is, és a Tropiclassic ezt testesíti meg. A dízel-igényt a gázolajra vonatkozó jövedéki adókedvezmény is fokozta, így lehetséges, hogy ezek a bizarr terep-szedánok életképes terméknek bizonyultak Brazíliában.

Amennyire tudni lehet, ilyen autót ma már nem gyártanak: a cég jelenleg is működni látszik, de úgy tudjuk, manapság elsősorban az F-Max nevű, hatajtós pickupból élnek: a Ford F-650 Super Duty alapjaira épülő, a donornál is látványosan nagyobb gépet állítólag a Közel-Keletről rendelik elsősorban.

A terep-szedán ötlete azonban nem veszett el végleg: mostanság az olasz Aznom igyekszik sikerre vinni, igaz, még drágább és nagyobb szabású formában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.